AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Solecka, 2019-07-23
Pajęczno

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka angielskiego

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Data: 21.11.2018.

Temat: Wyrażanie sugestii i propozycji spędzania czasu – ćwiczenia w mówieniu.

Poziom: szkoła podstawowa, klasa Vb, 3 godziny języka angielskiego tygodniowo

Pomoce dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, tablica multimedialna – oprogramowanie do podręcznika

Cel lekcji: nauka zwrotów służących proponowaniu sposobów spędzania czasu

Cele szczegółowe:
- przypomnienie nazw instrumentów muzycznych;
- przypomnienie formy twierdzącej czasu Present Continuous;
- uczeń potrafi nazwać poznane instrumenty muzyczne i rozpoznać je na obrazku;
- uczeń potrafi ułożyć poprawne zdanie twierdzące w czasie Present Continuous;
- uczeń potrafi zaproponować formę spędzania czasu wolnego oraz zareagować na propozycję;

Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć:
metoda audio – lingwalna, metoda gramatyczno – tłumaczeniowa, metoda komunikacyjna

Formy pracy wykorzystywane podczas zajęć:
praca zbiorowa, praca indywidualna, praca w parach, praca samodzielna

Zagadnienia z podstawy programowej realizowane podczas zajęć:

Tematyka: Życie rodzinne i towarzyskie
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych w tekście, rozumienie zwrotów dnia codziennego
Reagowanie ustne: podawanie swoich upodobań, proszenie o informacje, wyrażanie swoich emocji
Czytanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, współdziałanie w grupie


Tok lekcji:
- zapoznanie uczniów z celami lekcji;
- ćwiczenie utrwalające nazwy instrumentów muzycznych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej i strony www.learningapps.org, rozpoznawanie ich na obrazku;
- przypomnienie formy twierdzącej czasu Present Continuous, uczniowie układają zdania w tym czasie bądź zamieniają inne przykłady na formę czasu Present Continuous;
- wprowadzenie do wysłuchania dialogu, wyjaśnienie zadania 1;
- odczytanie dialogu przez dwie pary uczniów, zadanie2;
- powtórzenie za nagraniem zwrotów z dialogu służących proponowaniu form spędzania czasu, zadanie 3;
- wysłuchanie i zaznaczenie co dzieci zdecydowały się robić, zadanie 4 oraz dopasowanie odpowiedzi do propozycji na podstawie nagrania, zadanie 5;
- ćwiczenie w formie ustnej przez uczniów zwrotów poznanych w dialogu do tworzenia krótkich wypowiedzi z wykorzystaniem propozycji obrazkowych, zadanie 6;
- tworzenie i odgrywanie dialogu na podstawie ćw. 1 z wykorzystaniem innych czynności, zadanie 7 i 8;
- zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń;
- podsumowanie lekcji.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.