Katalog Anna Solecka, 2019-07-23 Pajęczno Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie 4SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Data: 15.05.2018. Temat: Let’s go to summer camp! – emotions verb + ing. Poziom: szkoła podstawowa, klasa IVc, 3 godziny języka angielskiego tyogdniowo Pomoce dydaktyczne: podręcznik, tablica multimedialna – Pearson Reader – nagrania audio oraz video, zeszyt ćwiczeń Cel lekcji: uczeń potrafi opisać upodobania dotyczące sportów. Cele szczegółowe: - przypomnienie nazw dyscyplin sportowych; - przypomnienie formy twierdzącej i przeczącej czasu Present Simple; - uczeń potrafi nazwać poznane dyscypliny sportowe; - uczeń potrafi określić upodobania swoje i innych w stosunku do dyscyplin sportowych; - uczeń uzyskuje i przekazuje informacje o upodobaniach; - uczeń potrafi znaleźć w tekście i wypowiedzi określone informacje; Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć: burza mózgów, metoda audio – lingwalna, metoda komunikacyjna Formy pracy wykorzystywane podczas zajęć: praca indywidualna, praca zbiorowa, praca samodzielna, praca w parach Zagadnienia z podstawy programowej realizowane podczas zajęć: Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje, określa główną myśl wypowiedzi i tekstu. Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje upodobania. Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje. Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową. Tok lekcji: 1) Wprowadzenie tematu lekcji i zapoznanie uczniów z jej celami. 2) Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji oraz formy czasu Present Simple. 3) Wprowadzenie do historyjki. 4) Obejrzenie części I historyjki – ćw. 1/110. 5) Sprawdzenie ile uczniowie zrozumieli z treści historyjki – ćw. 2/110. 6) Przećwiczenie zwrotów z historyjki – ćw. 3/110. 7) Klasowa ankieta, wysłuchanie części II historyjki – ćw. 4 i 5/110. 8) Wprowadzenie zwrotów o upodobaniach – grammar video „Get Grammar”. 9) Ćwiczenie w/w zwrotów w kontekście historyjki – ćw. 6/111. 10) Ćwiczenie w parach – zadawanie pytań o upodobania i odpowiadanie na te pytania. 11) Ćwiczenie zwrotów, tworzenie zdań o swoich upodobaniach – ćw. 7/111. 12) Rozumienie ze słuchu, stwierdzenie poprawności zdań – ćw. 8/111. 13) Zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń. 14) Podsumowanie lekcji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |