AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zdzisława Zdyb, 2019-07-16
Bieruń Stary

Pedagogika, Różne

Analiza zachowania ucznia z trudnościami w uczeniu się i funkcjonowaniu w środowisku szkolnym.

- n +

Analiza zachowania ucznia z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami w środowisku szkolnym-opis przypadku.

I. DANE O UCZNIU

1. Imię i nazwisko:………………………
2. Data i miejsce urodzenia:………………………………….
3. Klasa: ………………….


II. Zachowanie ucznia w szkole.

Uczeń kl. ……………………jest dzieckiem pogodnym i chętnym do zabawy, wyróżnia się dużą pomysłowością przez co łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. W grupie bardzo szybko próbuje przejąć rolę lidera. Jednak w wyniku dalszych relacji nie uznaje pomysłów innych , nie akceptuje krytyki na swój temat, szybko się denerwuje. Czasami traci całkowite panowanie nad sobą: bójki, wulgaryzmy słowne, obrażanie, a nawet niszczenie przedmiotów. Niekiedy, szukając poklasku wśród kolegów zdarza mu się powiedzieć coś niestosownego na lekcji.
Podczas przeprowadzanych rozmów wychowawczych uczeń, również reaguje emocjonalnie, ma wysokie poczucie krzywdy, najczęściej swoje zachowanie tłumaczy wyrównaniem krzywd. Często zdarza się, że fantazjuje, nie mówi całej prawdy nauczycielowi i rodzicowi o zdarzeniu. Bezpośrednio nigdy nie przyznaje się do winy . Uważa, że to inni go prowokują, co nie zawsze jest prawdą.

Mocne strony ucznia: ładnie i płynnie potrafi czytać, chętnie słucha. Frekwencja ucznia bez zastrzeżeń. W szkole są też i takie dni , kiedy uczeń nie stwarza większych problemów, jest chętny do różnych prac i zadań.

Słabą stroną ucznia są wyniki w nauce. Z matematyki i geografii jest zagrożony ocenami niedostatecznymi. Uczeń słabo pracuje na większości zajęć , ma duże problemy z zapisywaniem notatek, niestaranny charakter pisma, zapomina odrabiania prac domowych, zdarza się, że zapomina zeszytów i książek. Za mało czasu poświęca na utrwalanie wiadomości. Na lekcjach szybko się rozprasza, widoczna słabsza koncentracja, duża ruchliwość, skłonności do rozmów z kolegami . Upominany przez nauczyciela szybko reflektuje się, ale gadulstwo i ochota załatwienia wszystkich koleżeńskich spraw natychmiast,podczas zajęć często go dekoncentruje. Na obecną chwilę uczeń ma już duże braki w wiedzy z poszczególnych przedmiotów.

III. Dotychczasowe działania szkoły w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W ubiegłym roku szkolnym, ze względu na bardzo duże problemy wychowawcze uczeń został skierowany na specjalistyczną terapię leczniczą. Po powrocie zauważono tymczasową poprawę w zachowaniu.
Uczeń nadal często popada w konflikty z rówieśnikami, w trakcie których reaguje bardzo emocjonalnie. Do rozwiązania problemu najczęściej używa siły fizycznej,o czym świadczą liczne uwagi w dzienniku lekcyjnym.
W zależności od potrzeb,z uczniem na bieżąco przeprowadzane są rozmowy wychowawcze w obecności pedagoga szkolnego na temat zaistniałego problemu ze wskazaniem jak ma postępować w danej sytuacji.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.