AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Bodnar, 2019-07-16
Jelenia Góra

Informatyka, Konspekty

Konspekt zajęć edukacji informatycznej - Budujemy i czarujemy w Baltie.

- n +

Scenariusz zajęć edukacji informatycznej w klasie II Szkoły Podstawowej

Temat: Budujemy i czarujemy sceny w programie Baltie.

Wprowadzenie: Powyższa jednostka lekcyjna jest pierwszą lekcją trzygodzinnego cyklu poświęconego podstawom programowania w programie Baltie.

Cel główny: zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami programowania w oparciu o środowisko Baltie.

Podstawa programowa ed. informatycznej: 1.1); 1.2); 2.1); 3.1); 3.2); 5.1)
Realizacja treści nauczania z innych obszarów edukacji:
• edukacja plastyczna – 2.9) tworzy przy użyciu prostej aplikacji komputerowej np. plakaty, ulotki
i inne wytwory.
• edukacja matematyczna – 1.1) określa i prezentuje wzajemne położenie przedmiotów
na płaszczyźnie i w przestrzeni; określa i prezentuje kierunek ruchu przedmiotów oraz osób, określa położenie przedmiotu na prawo/na lewo od osoby widzianej z przodu 2.1) liczy od podanej liczby po 1, po 2, po 10 itp.; 6.8) wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne
do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad itd., przekształca gry, tworzy własne strategie i zasady organizacyjne.

Cele szczegółowe:
Uczeń
• Uruchamia program Baltie.
• Buduje proste sceny w programie Baltie.
• Potrafi zmienić tryb z budowanie na czarowanie.
• Wie jak poruszać się czarodziejem w trybie czarowanie.
• Potrafi zaprogramować czarodzieja do wyczarowania prostego rysunku.

Forma zajęć:
krótkie wprowadzenie, pokaz z wykorzystaniem projektora, ćwiczenia
Forma organizacji pracy uczniów: praca grupowa i indywidualna
Metody pracy: opis, film, praca z komputerem
Środki dydaktyczne: zestaw komputerowy, oprogramowanie, rzutnik i tablica multimedialna

Przebieg lekcji:
I część wstępna
1. Przywitanie, czynności organizacyjne.
II część właściwa
1. Uruchomienie programu Baltie i przejście do trybu Budowanie.
2. Nauczyciel, korzystając z projektora, pokazuje podstawowe zasady tworzenia prostej sceny: wybieranie przedmiotów z banku przedmiotów, umieszczanie przedmiotów na scenie, zastępowanie przedmiotów oraz usuwanie ich ze sceny.
3. Wykonanie ćwiczenia 1 – rysunek powinien zawierać domek (jedno okno, jedne drzwi, dwuelementowy dach), słońce oraz drzewo. Po wykonaniu zadania dzieci liczą ile elementów znajduje się na scenie. Przy wykonaniu zadania należy zwrócić uwagę na dokładne odwzorowanie sceny przez uczniów.
(Uczniowie, którzy wcześniej ukończyli ćwiczenie, dodają do sceny inne przedmioty według własnego pomysłu).
4. Nauczyciel pokazuje w jaki sposób należy przełączyć tryb czarodzieja i wydawać Baltiemu polecenia. Zwraca uwagę, że czarodziej zawsze umieszcza przedmioty przed sobą i jeśli przed czarodziejem jest umieszczony przedmiot, to po wyczarowaniu nowego przedmiotu zostanie on zastąpiony nowym.
5. Wykonanie ćwiczenia 2 – czyszczenie sceny, umieszczenie czarodzieja w lewym dolnym rogu sceny, przemieszczenie go o 3 pola do góry i o 2 pola w prawo. Następnie z banku przedmiotów nr 51 wyczarowanie swojego imienia.
6. Wykonanie ćwiczenia nr 3 - bardziej rozbudowany dom składający się z co najmniej 7 elementów według pomysłu dziecka.
III część końcowa
1. Ocena aktywności uczniów na lekcji.
2. Ewaluacja – przypomnienie głównych celów lekcji, opinia uczniów.
3. Pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.