Katalog Anna Najdek-Bydłosz, 2019-07-16 Pilawa Gorna Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć z j. angielskiegoKlasa II AT Data: kwiecień 2014 1. Temat: A healthy appetite? – dieta a zdrowie. 2. Cele lekcji: • Zapoznanie ze słownictwem związanym ze zdrową żywnością • Zapoznanie z kolokacjami w języku angielskim • Kształcenie umiejętności mówienia • Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem • Kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu 3. Materiały dydaktyczne: • Podręcznik New Matura Solution intermediate • nagranie CD 4. Formy i metody pracy na lekcji: a. Praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela: • Głośne czytanie własnych zdań • Słuchanie nagrania ze zrozumieniem • Głośne udzielanie odpowiedzi b. Praca indywidualna: • Wypisywanie własnych wyrazów • Uzupełnianie zdań z lukami • Ciche czytanie. • Przygotowanie odpowiedzi na pytania 5. Czas trwania zajęć: 45min. 6. Przebieg zajęć: I. Czynności wstępne: 1. Czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności, zapisanie tematu, objaśnienie celów lekcji 2. Powtórzenie wiadomości z lekcji poprzedniej. Powtórzenie wiadomości o czasie Past Simple and Present Perfect II. Wprowadzenie do tematu – N prosi UU, żeby wypisali wszystkie produkty, które zjedli w przeciągu doby- na śniadanie, obiad i kolacje. W grupach dwu lub trzech osobowych, UU decydują kto się odżywia najzdrowiej. III Rozwinięcie 1. N wyjaśnia znaczenie wyrazów podanym w zadaniu oraz zwraca uwagę na ich wymowę. UU opisują jedzenie pokazane na ilustracjach i odpowiadają na podane pytanie korzystając z podanych wyrazów. 2. UU odpowiadają na pytania na podstawie przeczytanego tekstu. N puszcza nagranie, aby ułatwić UU rozumienie czytanego tekstu. N sprawdza odpowiedzi UU wybierając jednego U do każdego pytania. 3. N wybiera jednego z UU, a ten wypowiada się na temat jedzenia serwowanego w szkołach na podstawie podanych pytań 4. N puszcza nagranie dwukrotnie, UU odpowiadają na pytanie na podstawie wysłuchanych wypowiedzi. Jeżeli UU nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, N puszcza nagranie ponownie zatrzymując nagranie w momencie, kiedy pada na nie odpowiedź. 5. N wyjaśnia znaczenie wyrazów podanych w zadaniu oraz czyta podane zdania i upewnia się, że UU je rozumieją. Każdy U indywidualnie uzupełnia luki w zdaniach podanymi wyrazami na podstawie wysłuchanych wypowiedzi. N sprawdza odpowiedzi. 6. N wyjaśnia pojęcie kolokacji wyrazowych. UU pracują indywidualnie, uzupełniają luki w kolokacjach podanymi wyrazami i tworzy z nimi zdania. N prosi wybranych UU, żeby przeczytali na głos swoje zdania. IV Podsumowanie 1. Objaśnienie zadania domowego – UU piszą krótką notatkę na temat sposobów poprawienia swojej diety o stylu życia na zdrowszy na podstawie podanych wskazówek w ćw. 7 str. 36 2. Krótka ewaluacja – N zadaje pytanie: What have you learned today? (Czego się dzisiaj nauczyłeś?). UU opowiadają na pytanie. N zadaje pytania odnośnie diety poszczególnych UU. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |