AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Najdek-Bydłosz, 2019-07-16
Pilawa Gorna

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z j. angielskiego

- n +

Klasa II AT
Data: kwiecień 2014
1. Temat: A healthy appetite? – dieta a zdrowie.
2. Cele lekcji:
• Zapoznanie ze słownictwem związanym ze zdrową żywnością
• Zapoznanie z kolokacjami w języku angielskim
• Kształcenie umiejętności mówienia
• Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
• Kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu

3. Materiały dydaktyczne:
• Podręcznik New Matura Solution intermediate
• nagranie CD

4. Formy i metody pracy na lekcji:
a. Praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
• Głośne czytanie własnych zdań
• Słuchanie nagrania ze zrozumieniem
• Głośne udzielanie odpowiedzi
b. Praca indywidualna:
• Wypisywanie własnych wyrazów
• Uzupełnianie zdań z lukami
• Ciche czytanie.
• Przygotowanie odpowiedzi na pytania

5. Czas trwania zajęć: 45min.

6. Przebieg zajęć:
I. Czynności wstępne:
1. Czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności, zapisanie tematu, objaśnienie celów lekcji
2. Powtórzenie wiadomości z lekcji poprzedniej.
Powtórzenie wiadomości o czasie Past Simple and Present Perfect
II. Wprowadzenie do tematu – N prosi UU, żeby wypisali wszystkie produkty, które zjedli w przeciągu doby- na śniadanie, obiad i kolacje. W grupach dwu lub trzech osobowych, UU decydują kto się odżywia najzdrowiej.
III Rozwinięcie
1. N wyjaśnia znaczenie wyrazów podanym w zadaniu oraz zwraca uwagę na ich wymowę. UU opisują jedzenie pokazane na ilustracjach i odpowiadają na podane pytanie korzystając z podanych wyrazów.
2. UU odpowiadają na pytania na podstawie przeczytanego tekstu. N puszcza nagranie, aby ułatwić UU rozumienie czytanego tekstu. N sprawdza odpowiedzi UU wybierając jednego U do każdego pytania.
3. N wybiera jednego z UU, a ten wypowiada się na temat jedzenia serwowanego w szkołach na podstawie podanych pytań
4. N puszcza nagranie dwukrotnie, UU odpowiadają na pytanie na podstawie wysłuchanych wypowiedzi. Jeżeli UU nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, N puszcza nagranie ponownie zatrzymując nagranie w momencie, kiedy pada na nie odpowiedź.
5. N wyjaśnia znaczenie wyrazów podanych w zadaniu oraz czyta podane zdania i upewnia się, że UU je rozumieją. Każdy U indywidualnie uzupełnia luki w zdaniach podanymi wyrazami na podstawie wysłuchanych wypowiedzi. N sprawdza odpowiedzi.
6. N wyjaśnia pojęcie kolokacji wyrazowych. UU pracują indywidualnie, uzupełniają luki w kolokacjach podanymi wyrazami i tworzy z nimi zdania. N prosi wybranych UU, żeby przeczytali na głos swoje zdania.
IV Podsumowanie
1. Objaśnienie zadania domowego – UU piszą krótką notatkę na temat sposobów poprawienia swojej diety o stylu życia na zdrowszy na podstawie podanych wskazówek w ćw. 7 str. 36
2. Krótka ewaluacja – N zadaje pytanie: What have you learned today? (Czego się dzisiaj nauczyłeś?). UU opowiadają na pytanie. N zadaje pytania odnośnie diety poszczególnych UU.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.