Katalog Magdalena Mrozik, 2019-07-04 Ozimek Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I. PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU Nauczyciel: pedagog szkolny, edukacja wczesnoszkolna II. CELE: • Doskonalenie jakości własnej pracy dydaktycznej oraz opiekuńczo - wychowawczej • Podniesienie jakości pracy szkoły. • Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów. • Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki zawodowe. III. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO (§ 8 ust.2 pkt 1) Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego o Opracowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. o Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. o Analiza dokumentacji szkolnej niezbędnej do planowania rozwoju zawodowego (Statut, WSO, Program Profilaktyczno-Wychowawczy). o Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizacje planu rozwoju zawodowego (świadectwa, zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy). 2. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu (organizowanie i prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych). 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. o Udział w ewaluacji i aktualizacji dokumentacji szkolnej. o Współtworzenie programów i planów pracy. 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych (literatura fachowa, czasopismo Głos Pedagogiczny). 5. Dbanie o estetykę i wyposażenie sali lekcyjnej (pomoce dydaktyczne, gazetki tematyczne). 6. Wspieranie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań (konkursy szkolne, międzyszkolne; praca indywidualna i zespołowa z wybranymi uczniami). (§8 ust 2 pkt 2) Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Korzystanie z zasobów Internetu w pracy zawodowej (korzystanie z różnych portali edukacyjnych, tablicy interaktywnej, Multibooka, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami na forach). 2. Opracowywanie i przekazywanie materiałów do publikacji na szkolnej stronie internetowej. 3. Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy (tworzenie pomocy dydaktycznych w różnych programach użytkowych, przygotowywanie dokumentów potrzebnych w pracy wychowawczo-edukacyjnej). 4. Wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania w analizie wyników przeprowadzonych badań (szablony, tabele, wykorzystanie programu Excel). (§ 8 ust. 2 pkt 3) Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. 1. Przygotowywanie i przeprowadzenie szkolenia na tematy zgodne z potrzebami szkoły (w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli). 2. Udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy, pomocy dydaktycznych, prowadzenie lekcji koleżeńskich). 3. Prowadzenie lub organizowanie prelekcji na klasowych spotkaniach z rodzicami - pedagogizacja rodziców. 4. Publikowanie materiałów na internetowych stronach poświęconych edukacji. (§ 8 ust.2 pkt 4a) Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1. Opracowanie i realizowanie programów edukacyjnych (indywidualnych programów pracy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych). 2. Opracowanie i wdrażanie programu profilaktyczno - wychowawczego szkoły, programu „Powiedz STOP agresji”. 3. Realizacja programu profilaktyki prozdrowotnej, programów Śniadanie daje moc”, „Owoce i warzywa w szkole” i „Szklanka mleka” i innych programów związanych z profilaktyką zdrowotną dla klas I-III. 4. Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej „7 nawyków szczęśliwego dziecka. Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów w młodszym wieku szkolnym”. (§ 8 ust. 2 pkt 4b) Wykonywanie zadań przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora projektu. 1. Wykonywanie zadań przewodniczącego Zespołu Wychowawczego. Koordynowanie pracy zespołu, opracowanie programu wychowawczo-profilaktycznego. Dokonywanie ewaluacji działań. 2. Wykonywanie zadań koordynatora prac zespołów specjalistów w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (koordynowanie pracy zespołów specjalistów, opracowywanie IPETów). 3. Opracowanie i koordynowanie programu profilaktycznego „Powiedz STOP agresji” (zaplanowanie działań profilaktycznych oraz ich realizacja). (§ 8 ust. 2 pkt 4c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniami (zajęcia terapeutyczne dla dzieci nadpobudliwych, zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne). 2. Organizowanie szkolnych konkursów (opracowanie regulaminu „Konkursu na najkulturalniejszego ucznia szkoły”). 3. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych (opracowanie dokumentacji wycieczek). 4. Organizowanie i współorganizowanie imprez integracyjnych i okolicznościowych („Ślubowanie klasy pierwszej”, „Dzień Babci i Dziadka”). (§ 8 ust.2 pkt 4 e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z Policją (Wydział do spraw Nieletnich i Patologii), oraz kuratorami zawodowymi. (zorganizowanie spotkania z uczniami klas VI oraz ich rodzicami na temat odpowiedzialności prawnej nieletnich, spotkania z kuratorami). 2. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną (organizacja spotkań edukacyjnych dla nauczycieli i rodziców, konsultacje przypadków). 3. Współpraca z nadleśnictwem (wycieczka do lasu oraz przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach plastycznym i recytatorskim). 4. Pełnienie funkcji członka Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Rozwiązywania Problemu Przemocy w Rodzinie (udział w spotkaniach, monitorowanie sytuacji wychowanków). 5. Współpraca z Gminną Komisją d.s. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (pozyskiwanie środków finansowych na zorganizowanie zajęć warsztatowych z zakresu profilaktyki). (§ 8 ust. 2 pkt 5) Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznanie sytuacji wychowawczej, problemów medycznych wychowanków. 2. Wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki w pracy (dostosowanie odpowiednich metod w pracy z dziećmi). 3. Rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych i wychowawczych (analiza dwóch przypadków: wychowawczego i edukacyjnego). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |