AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Krawczak, 2019-07-04
Poznań

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz podsumowania projektu edukacyjnego „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki”

- n +

Data:

Prowadząca: Magdalena Krawczak

Miejsce: aula szkoły

Cel ogólny:
- kształtowanie u dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu
- kształtowanie dobrych nawyków finansowych jak i dbanie o zdrowie oraz bezpieczeństwo
- wdrażanie do współpracy w grupie

Cele szczegółowe:
Uczniowie:
- śpiewają grosikową piosenkę
- potrafią prawidłowo przeliczać pieniądze
- wyjaśniają znaczenie powiedzeń i przysłów dotyczących pieniędzy
- potrafią dokończyć rozpoczęte zdania
- rozumieją wieloznaczność terminów

Środki dydaktyczne:
Nagranie grosikowej piosenki, karty i oznaki z nominałami, tabliczki z napisami planet dla każdej klasy.
Dyplomy i cukierki dla każdej klasy.
Wszyscy uczniowie w strojach granatowo – niebieskich z żółtymi czapeczkami.

Przebieg uroczystości:

1. Przywitanie uczestników wraz z Dyrekcją szkoły, wprowadzenie w temat uroczystego spotkania.
Projekt „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” sprawdził się w naszej szkole. W swoich zamierzeniach miał pomóc dzieciom w kształtowaniu nawyków oszczędzania, budzenia poczucia wartości pracy, posługiwania się pieniędzmi oraz przygotowywanie do dokonywania zakupów. Tematyka projektu dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa trafnego przewidywania i sposobów unikania różnego rodzaju ryzyka. Podróżując przez 10 miesięcy po galaktykach Finanse i Oszczędzanie uczniowie przeżyli ciekawe przygody z sympatycznym przewodnikiem panem Grosikiem i zdobyli wiele nowych wiadomości i umiejętności które za moment nam zaprezentują. Jednak za nim do tego dojdzie zaśpiewajmy razem grosikową piosenkę.

2. Zaproszenie do prezentacji – klasa III a reprezentuje planetę
Grosik na której uczniowie poznali monety i banknoty. Proszę Was o odpowiedzi na następujące pytania:
Co to jest bilion, moneta, banknot, pokażcie?
Czym różnią się obie strony banknotu (awers i rewers)?
Przygotujcie 356 zł
Czy wiecie co oznacza wyraz „mennica”?
Super sobie poradziliście!

3. A teraz czas na klasę III b która zaprezentuje planetę Portfelik na której uczniowie dowiedzieli się o numerach alarmowych
Co oznacza numer 999 – pogotowie
998 – straż pożarna
997 – policja
Dzieci zrozumiały dlaczego pracują i pomagają innym?
Dokończcie rozpoczęte przeze mnie zdania!
Pomaga innym………………………..
Moje kieszonkowe przeznaczam na………………………….
Zbieram pieniądze na…………………………
Moje kieszonkowe odkładam do…………………………

4. Mam teraz zadanie dla wszystkich, dokończcie razem zdania:
Bez pracy nie ma……………………………….
Czas to……………………………….

5. Nadszedł czas na klasę III c która przeniesie nas na planetę Skarbonka.
Co przedstawia rysunek?(piramida żywieniowa)
Co czego służy?
Jak zachowywać się podczas posiłków?
Czego nie należy robić z jedzeniem?
Jakie jest niezdrowe jedzenie?
Czy wiecie jak należy sortować odpady z gospodarstwa domowego?

6. Czwartą planetą którą odwiedziliśmy była „Zabawka”, wprowadziła uczniów w świat reklamy. Przedstawiła jej wpływ na decyzje klientów, dotyczące zakupów. Klasa III d zaprezentuje nam dwie reklamy produktów dla dzieci.
Dziękuję klasie III d za super prezentację.

7. A teraz zadanie dla wszystkich
Co oznaczają następujące określenia?

Wyrzucać pieniądze w błoto?
Kupić kota w worku?
Kupić za psie pieniądze?

8. Klasa III e wprowadzi nas w ciekawy świat zadań planety „Złotówka”, na której uczniowie dowiedzieli się co uważają za swoje bogactwo.
Jestem bogaty, bo umiem……………….
Jestem bogaty, bo wiem………………….
Jestem bogaty, bo potrafię………………
Jestem bogaty, bo znam…………………..
Jestem bogaty, bo dbam…………………

Widzę, że przynieśliście „gwiazdy marzeń”. Kto z Was chce się podzielić ze swoimi marzeniami?

Wasze marzenia się z pewnością spełnią, gdy będziecie posiadać wiedzę i umiejętności dotyczące liczenia pieniędzy, zarabiania, oszczędzania i inwestowania pieniędzy.
Wszyscy dzisiaj wspaniale się zaprezentowaliście. Na zakończenie pożegnajmy Grosika śpiewając grosikową piosenkę.
9. Wręczenie dyplomów i cukierków dla każdej klasy.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.