Katalog

Renata Stefanek, 2019-07-04
Wierzchlas

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie II d
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Wieluniu
Nauczyciel prowadzący: mgr Renata Stefanek
Data: 30.06.2019 r.
Temat: Słuchamy historyjki 6. i śpiewamy piosenkę “In this town”.
Cele lekcji:
Ogólne:
• Słuchanie historyjki i wskazywanie brakujących słów
• Śpiewanie piosenki „In this town”
• Poznanie konstrukcji „there is”
• Utrwalenie nazw miejsc odwiedzanych na wakacjach
Szczegółowe:
Uczeń:
• Słucha historyjki i uzupełnia ją brakującymi słowami,
• Używa konstrukcji „there is” w zdaniach twierdzących i pytających,
• Potrafi zaśpiewać piosenkę „In this town”
• Potrafi nazwać miejsca odwiedzane podczas wakacji,
• Potrafi dopasować odpowiednio słowa do obrazków.
Metody pracy:
Warm-up (rozgrzewka), asymilacji wiedzy, wykorzystania wiedzy w praktyce
Formy pracy:
Indywidualna, cała klasa
Materiały dydaktyczne:
Podręcznik i zeszyt ćwiczeń „Tiger 2”, karty obrazkowe, karty wyrazowe, prezentacja multimedialna z kartami z historyjki
Tok lekcji:
Część lekcji Procedura Czas
Część wstępna
1. Powitanie, przedstawienie celów lekcji.
2. Warm-up – nauczyciel pokazuje dzieciom kartę obrazkową z wizerunkiem postaci i pyta „Where’s Sue?” dzieci mają za zadanie odgadnąć. Nauczyciel prosi kilkoro uczniów, aby zajęli jego miejsce.

Część zasadnicza
1. Nauczyciel pyta dzieci, czy pamiętają historyjkę. Wyświetla na tablicy karty obrazkowe z historyjki i zadaje dzieciom różne pytania ich dotyczące.
2. Nauczyciel prosi uczniów o posłuchanie historyjki i podanie brakujących nazw, zatrzymuje nagranie po każdej pauzie, a dzieci podają odpowiednie słowa.
3. Nauczyciel prosi uczniów o wyjęcie wyciętych przez siebie kart obrazkowych. Tłumaczy uczniom, że ich zadaniem jest posłuchanie piosenki i ułożenie kart obrazkowych w odpowiedniej kolejności.
4. Uczniowie wspólnie z nauczycielem układają na tablicy duże karty obrazkowe w kolejności z piosenki.
5. Nauczyciel prosi uczniów o opowiedzenie, co jest w mieście przy użyciu konstrukcji „there’s”.
6. Nauczyciel prosi uczniów o wspólne zaśpiewanie piosenki „In this town”
7. Nauczyciel pokazuje uczniom karty wyrazowe i prosi uczniów o dopasowanie ich do obrazków.
8. Nauczyciel zbiera karty obrazkowe, wybiera jedną z nich i prosi uczniów o odgadnięcie miejsca przy użyciu konstrukcji „Is there..?” W zabawie bierze udział kilkoro uczniów.
9. Nauczyciel wskazuje uczniom karty wyrazowe i prosi o dopasowanie do nich obrazków.
* 9. Nauczyciel prosi uczniów o ułożenie wyrazu z rozsypanych liter, które wyświetla uczniom na tablicy.
Część końcowa 1. Nauczyciel podsumowuje lekcję z uczniami, pyta czego się nauczyliście dzisiaj?
2. Nauczyciel zadaje pracę domową (ćw. 1/62)
3. Pożegnanie, uporządkowanie pracowni.








Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.