Katalog

Anna Goliszek, 2019-07-04
Wąwolnica

Język polski, Scenariusze

Awangarda, czyli poszukiwanie nowych środków wyrazu.

- n +

Temat: Awangarda, czyli poszukiwanie nowych środków wyrazu.

Formy i metody pracy:
Praca zespołowa i grupowa
Praca indywidualna
Wiodąca metoda to praktyczne działanie /problemowa/

Środki dydaktyczne:

• Prezentacja multimedialna
• Praca z tekstem z podręcznika ,,Dwudziestolecie międzywojenne – czas awangardy”
• Fragment filmu ,,Modern times”
• Fragment filmu – taniec Isadory Duncan


Kształtowane umiejętności kluczowe:

wiedza:
• znajomość pojęć teortyczno – literackich i kulturowych
• znajomość cech poezji awangardowej
• znajomość kultury XX lecia międzywojennego
• znajomość ram czasowych i głównych założeń polskiego romantyzmu
• znajomość sposobów porozumiewania się
• znajomość i rozumienie własnych preferowanych sposobów uczenia się
• znajomość słabych i mocnych stron własnych umiejętności

umiejętności:
• rozwiązywanie problemów wynikających z codziennych sytuacji
• korzystania z wcześniej zdobytej wiedzy
• korzystania z odpowiednich pomocy
• rozumowania w matematyczny sposób i wyciąganie logicznych wniosków
• porozumiewanie się w mowie i piśmie
• wyrażania różnych punktów widzenia
• poszukiwania, przetwarzania i gromadzenia informacji
• docierania do nowej wiedzy i umiejętności
• wytrwałości i koncentracji podczas uczenia się
• zarządzania własnymi wzorcami uczenia się
• poszukiwania rady, pomocy w razie potrzeby
• oceny własnej pracy
• tworzenia klimatu zaufania

postawy:
• nastawienia do rozwiązywania problemów
• chęć wykorzystywania wcześniejszych doświadczeń
• ciekawości w poszukiwaniu możliwości uczenia się
• szacunku dla innych
• szacunku dla prawdy
• skłonność do konstruktywnego dialogu
• wiary we własne możliwości
• zainteresowanie kontaktami z innymi
• kreatywności



Przebieg:

I Czynności organizacyjne
• podanie tematu, celów lekcji, sprawdzenie listy obecności – 5 minut (12.20 – 12.25)

II. Wprowadzenie
(porozumiewanie się w języku ojczystym, kształtowanie kompetencji informatycznych, kompetencja społeczna i obywatelska)
• prezentacja multimedialna – (12.25- 12.35)

III. Praca z tekstem
(kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja umiejętności uczenia się, zarządzania czasem, kompetencja społeczna i obywatelska, kompetencja informatyczna)
• podział klasy na grupy
• praca w grupach – 10 minut (12.35 – 12.45)

IV. Prezentacja wniosków
(kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja uczenia się, kompetencja informatyczna, kompetencja społeczna i obywatelska, kompetencja w zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości)
• wystąpienie przedtawicieli grup
• wyświetlenie wniosków - 10 minut - (12.45 – 12.55)

V. Podsumowanie
(kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja informatyczna, kompetencja matematyczna – logicznego myślenia)
• test online – 5 minut ( 12.55 – 13.00)

VI. Ocena lekcji – wpisanie ocen i zadanie pracy domowej
(kompetencja informatyczna, kompetencja świadomości i ekspresji kulturalnej)
– Zad 8 strona 24 – Korzystając z różnych źródeł wiedzy o awangardzie, w tym z wiadomości uzyskanych podczas lekcji, wskaż w wierszu Juliana Przybosia ,,Z Tatr” cechy poezji awangardowej. (13.00 – 13.05).





Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.