Katalog Anna Goliszek, 2019-07-04 Wąwolnica Język polski, Scenariusze Awangarda, czyli poszukiwanie nowych środków wyrazu.Temat: Awangarda, czyli poszukiwanie nowych środków wyrazu. Formy i metody pracy: Praca zespołowa i grupowa Praca indywidualna Wiodąca metoda to praktyczne działanie /problemowa/ Środki dydaktyczne: • Prezentacja multimedialna • Praca z tekstem z podręcznika ,,Dwudziestolecie międzywojenne – czas awangardy” • Fragment filmu ,,Modern times” • Fragment filmu – taniec Isadory Duncan Kształtowane umiejętności kluczowe: wiedza: • znajomość pojęć teortyczno – literackich i kulturowych • znajomość cech poezji awangardowej • znajomość kultury XX lecia międzywojennego • znajomość ram czasowych i głównych założeń polskiego romantyzmu • znajomość sposobów porozumiewania się • znajomość i rozumienie własnych preferowanych sposobów uczenia się • znajomość słabych i mocnych stron własnych umiejętności umiejętności: • rozwiązywanie problemów wynikających z codziennych sytuacji • korzystania z wcześniej zdobytej wiedzy • korzystania z odpowiednich pomocy • rozumowania w matematyczny sposób i wyciąganie logicznych wniosków • porozumiewanie się w mowie i piśmie • wyrażania różnych punktów widzenia • poszukiwania, przetwarzania i gromadzenia informacji • docierania do nowej wiedzy i umiejętności • wytrwałości i koncentracji podczas uczenia się • zarządzania własnymi wzorcami uczenia się • poszukiwania rady, pomocy w razie potrzeby • oceny własnej pracy • tworzenia klimatu zaufania postawy: • nastawienia do rozwiązywania problemów • chęć wykorzystywania wcześniejszych doświadczeń • ciekawości w poszukiwaniu możliwości uczenia się • szacunku dla innych • szacunku dla prawdy • skłonność do konstruktywnego dialogu • wiary we własne możliwości • zainteresowanie kontaktami z innymi • kreatywności Przebieg: I Czynności organizacyjne • podanie tematu, celów lekcji, sprawdzenie listy obecności – 5 minut (12.20 – 12.25) II. Wprowadzenie (porozumiewanie się w języku ojczystym, kształtowanie kompetencji informatycznych, kompetencja społeczna i obywatelska) • prezentacja multimedialna – (12.25- 12.35) III. Praca z tekstem (kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja umiejętności uczenia się, zarządzania czasem, kompetencja społeczna i obywatelska, kompetencja informatyczna) • podział klasy na grupy • praca w grupach – 10 minut (12.35 – 12.45) IV. Prezentacja wniosków (kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja uczenia się, kompetencja informatyczna, kompetencja społeczna i obywatelska, kompetencja w zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości) • wystąpienie przedtawicieli grup • wyświetlenie wniosków - 10 minut - (12.45 – 12.55) V. Podsumowanie (kompetencja porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencja informatyczna, kompetencja matematyczna – logicznego myślenia) • test online – 5 minut ( 12.55 – 13.00) VI. Ocena lekcji – wpisanie ocen i zadanie pracy domowej (kompetencja informatyczna, kompetencja świadomości i ekspresji kulturalnej) – Zad 8 strona 24 – Korzystając z różnych źródeł wiedzy o awangardzie, w tym z wiadomości uzyskanych podczas lekcji, wskaż w wierszu Juliana Przybosia ,,Z Tatr” cechy poezji awangardowej. (13.00 – 13.05). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |