Katalog

Magdalena Kaniuczok, 2019-06-18
Sulęcin

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji kl I It

- n +

POZIOM Podstawowy (A1) kl. I Szkoły Podstawowej
PODRĘCZNIK “New English Adventure 1”.
TIMETABLE FIT Lekcje odbywają się 2 razy w tygodniu. Na ostatnich lekcjach uczniowie poznali nazwy ubrań, przypomnieli sobie nazwy kolorów, liczby, nazwy pomieszczeń.
Czas: 45 minut
Temat: It’s hot. Opisywanie ubrań odpowiednich na różna pogodę.
Cele: Edukacja przyrodnicza: poznawanie różnych warunków pogodowych i opisywanie ubrań odpowiednich na różną pogodę. Nauka słownictwa. Wykonanie wirtualnego plakatu.
Nauka zwrotów: I'm wearing my (a coat), , Put on your (scarf), Phew! Pytania What colour is it?

Język czynny: scarf, shorts, It's hot/cold
Powtórzenie: Nazwy ubrań, kolory

Język bierny: What's he/she wearing?, Is it hot/cold? Phew!
Umiejętności:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie i rozróżnia różne stany pogody. Uczeń rozumie tekst nagrania.
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pogodę. Uczeń opisuje ubrania odpowiednie do różnej pogody.
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia dotyczące ubrań.
Forma pracy: praca z całą klasą, w parach.
Możliwe problemy i ich rozwiązanie: Wzbudzenie zainteresowania wśród osób, które są mało aktywne na lekcji, nauczyciel stara się zachęcić i zaktywować całą klasę.
Materiały: CD3, karty obrazkowe z ubraniami, arkusze papieru, kredki


Nauczyciel wita Uczniów
N. sprawdza obecność







N. wspólnie z U. śpiewa piosenkę na powitanie Hello.

Rozgrzewka językowa – przypomnienie nazw ubrań

N. pokazuje U. karty obrazkowe z ubraniami, prosi U., by chórem mówiły całe zdania, np. I’m wearing a (T-shirt).
Następnie dwie rundy gry na tablicy interaktywnej – oprogramowanie do podręcznika New English Adventure 1 – Rozdział 7 – ubrania – gra word maze oraz gra zgadnij słowo

Prezentacja

N. pyta U. jaką pogodę lubią i dlaczego powinno się nosić ubrania odpowiednie do pogody.
N. rysuje na tablicy interaktywnej słoneczko i chmurkę ze śniegiem.
N. wskazuje obrazki, wprowadza zwroty It’s cold oraz It’s hot. N. przypisuje zwrotom odpowiednie gesty. N. kontunuuje podobnie ze zwrotami: Phew!, hot, shorts.
N. mówi Brr. It’s cold. Put on your scarf, pokazuje odpowiednie gesty. Kontynuuje podobnie ze słowami: Phew!, hot, shorts.
N. zachęca U. do powtarzania słów i naśladowania gestów.


N. pokazuje U. po kolei karty z ubraniami. U. podają nazwy ubrań i decydują, do której pogody te ubrania pasują, mówiąc np. I’m wearing (boots). It’s (cold).


Książka ucznia, str. 58

N. mówi U. aby otworzyli książki na str. 58, pokazuje właściwą stronę na tablicy interaktywnej i wskazuje zdjęcia.
N. mówi Look! N. wskazuje po kolei zdjęcia i pyta: Is it (cold)?
U. odpowiadają: Yes/No.

N. wybiera jedno ze zdjęć i opisuje je np. It’s hot. I’m wearing (a hat) and (a dress). N. prosi U. by wskazali zdjęcie, które N. opisywała. N. w podobny sposób opisuje pozostałe zdjącia.

Ex. 13/58 Posłuchaj, wskaż, zagraj
N. mówi U. by posłuchali nagrania i wskazywali odpowiednie zdjęcia

N. Listen. N. włącza CD, zatrzymuje nagranie po każdym zdaniu,
aby dzieci mogły samodzielnie odpowiedzieć. N. ponownie włącza nagranie, zatrzymuje za każdym razem po zwrocie: I’m wearing … prosi ochotników o dokończenie zdań i wskazanie zdjęcia.

Zabawa w parach – na zmianę jeden uczeń opisuje ubranie wybranego dziecka ze zdjęć, a drugi wskazuje opisywaną postać.


Ex. 13/58 Zobacz i powiedz
N. zwraca uwagę U. na obrazki z termometrami. N. pyta: Is it cold/hot? N. wskazuje ubrania na obrazkach i pyta: What is it?, What colour is it? N. wyjaśnia U., że ich zadaniem jest dopasować ubrania do odpowiedniej pogody. U. pracują w parach. N. prosi ochotników z poszczególnych par by wskazywali osoby na obrazkach i opisywali, jakie ubrania dopasowali do każdej z nich.

Ex. 15/58 Wykonanie plakatu


N. zachęca U. do wykonania plakatu przedstawiającego ciepłą i zimną pogodę oraz dwie odpowiednio ubrane osoby.
U. pracują w 4 grupach, na dużych kartach papieru każda z osób dorysowuje odpowiednie ubranie.
Gdy wszystkie grupy skończą, każda z grup wbiera 1 osobę spośród siebie (która najlepiej według nich zna angielski), w międzyczasie dopóki wszystkie grupy nie skończą, U. mogą opisywać sobie nawzajem wykonany plakat. Po kolei przedstawiciele grup podchodzą do tablicy interaktywnej Grupy zadają przedstawicielowi innej grupy narysowanie takiej postaci jaką przygotowały i tak samo przedstawiciele pozostałych grup rysują na tablicy interaktywnej (zadająca grupa mówi instrukcje ubraniowe przedstawicielowi, który był w innej grupie), np.: It’s cold. I’m wearing brown boots and a purple coat.


Na końcu U. porównują obrazki na tablicy interaktywnej i na plakatach przygotowanych przez poszczególne grupy.
Jeśli rysunki były takie same lub zbliżone N. przyciela plusy uczestnikom.
Przygotowane przez U. prace mogą być wywieszone na klasowej wystawie.

Zabawa ruchowa

U. wstają, N. określa pogodę i podaje zdania mówiąc o tym, co dzieci mają na siebie założyć, np.: It’s cold. Put on your scarf.
U. słuchają uważnie a następnie udają, że zakładają podaną przez N. część garderoby.
Alternatywnie (N. może na początku lekcji powiedzieć, że za zgodną pracę w grupach dzieci będą mogły na końcu lekcji zagrać w grę)
Gra na tablicy interaktywnej - http://www.yummy.pl/na-skroty/pl/game/ubieranki/3


Praca domowa w zeszycie ćwiczeń str. 46

Ex. 3/58
U. kolorują termometry na czerwono, jeśli dzieci są lekko ubrane, lub na niebiesko, jeśli są ciepło ubrane. Następnie U. opisuję rysunki, mówiąc np. I’m wearing a coat and boots.

Ex. 14/58
U. patrzą na rysunek i zaznaczają znakiem v (tak) te dzieci, które są ubrane odpowiednio do pogody, a znakiem x (nie) te, które nie są.


Zakończenie lekcji:

N. mówi np. I’m wearing a T-shirt. Zadaniem U. jest powiedzieć jaka jest pogoda, np.: It’s hot.

Zadanie dodatkowe
Jeśli starczy czasu – zabawa w parach – N. rozdaje każdej parze po kartce papieru. U. grają w kółko i krzyżyk, ale rysując słoneczka i chmurki. Przy rysowaniu każdego elementu mówią odpowiednio: It’s hot/cold.


N. podsumowuje lekcje
Dzisiaj nauczyliście się opisywać ubrania na odpowiednią pogodę.
N. ocenia aktywność (wstawia +) i chwali wszystkich U. Nowo poznane słowa będą jeszcze utrwalane na kolejnych lekcjach w różnych ćwiczeniach.
Thank you for your work.
You were brillant!
Na koniec N. wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę Goodbye!
N. mówi U. Goodbye! i macha U. na pożegnanie i mówi
Have a nice day.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.