Katalog

Lidia Sikora, 2019-06-18
Barłożno

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz imprezy andrzejkowej „W Krainie Magii i Zabaw”

- n +

Scenariusz imprezy andrzejkowej „W Krainie Magii i Zabaw”

OSOBY:
Wróżka 1
Wróżka 2
Elfy


WRÓŻKA 1
Serdecznie witamy wszystkich w naszej krainie. Chcemy przenieść dziś was w świat wróżb, fantazji i zabawy. Ale aby móc wejść do naszego magicznego świata, musicie spełnić dwa zadania.

WRÓŻKA 2
Do krainy marzeń mogą wejść tylko te osoby, które uwolnią się od złych i ponurych myśli. Dlatego teraz my wróżki wraz z Elfami – dobrymi duszkami, które będą nam dziś towarzyszyły, dokonamy obcięcia kosmyków waszych włosów. Wrzucając kosmyk do pojemnika, każdy z was wypowie zaklęcie: „ZŁE I PONURE MYŚLI PRECZ”.

(Elfy proszą o pomoc publiczność)

WRÓŻKA 1
Abyśmy mogli czuć się dobrze w Krainie Magii i Zabaw, musimy nauczyć się marzyć. Ludzie mają różne marzenia. Wielu marzy o bogactwie – pięknym domu z basenem, bajkowym ogrodzie, odlotowym samochodzie. Inni chcą być sławni i podziwiani. Marzą, aby zostać gwiazdą filmu, piosenki czy znanym politykiem. Niektórzy chcieliby zwiedzić cały świat. Marzą o dalekich podróżach, nieznanych lądach albo o zdobyciu kosmosu. Marzą o poznaniu obcych planet, a nawet kosmitów. Jednak często marzenia ludzi sprowadzają się do zwykłych, codziennych spraw.

WRÓŻKA 2
Tak. Dzieci marzą o sukcesach w szkole, dobrych kolegach, ładnym ubraniu. Dorośli marzą o wspaniałej rodzinie, kochanych dzieciach, satysfakcjonującej pracy. Wszystkie marzenia są ważne, ale najważniejsze jest to, aby towarzyszyło im szczęście. Jeśli dzięki naszym marzeniom będziemy zadowoleni, uśmiechnięci i lepsi dla innych - będziemy mogli powiedzieć, że nasze marzenia się spełniły. Marzyć to całkiem przyjemna rzecz, dlatego teraz Elfy zaproszą kilka osób na „spacer w wyobraźni”.

(Gaśnie światło. Elfy wybierają 6 osób – 4 uczniów, 1 rodzica i 1 nauczyciela.)

ZABAWA
- Usiądźcie na krzesełkach.
- Wsłuchajcie się w muzykę.
- Zamknijcie oczy.
I zaczynamy wędrówkę po krainie wyobraźni.

(Układanie baśni po kolei po jednym zdaniu)

WRÓŻKA 1
Bardzo dobrze poradziliście sobie z tym zadaniem. Fajnie jest pospacerować sobie w wyobraźni. W naszej krainie nie tylko marzymy. Przepowiadamy też przyszłość i świetnie się bawimy.

WRÓŻKA 2
Nasze dobre duszki – Elfy – cały czas cierpliwie czekają w swoich „kącikach wróżb”. Wylosujcie teraz symbole, które wskażą wam, do którego kącika będziecie się mogli udać, aby poznać, co czeka was w przyszłości.

(Losowanie. Symbole mogą oznaczać, np. wróżenie z ręki, wróżenie z kuli, wróżenie z kart itp. Wróżka 1 podchodzi z symbolami do publiczności i następuje losowanie.)

Przepowiadać przyszłość będziemy później, natomiast teraz…

WRÓŻKA 1
Teraz elfy nauczą was wspaniałej zabawy, a będzie to taniec – magiczne pląsy.

TANIEC – I ZNÓW ZŁĄCZYMY KRĄG
Ref.
I znów złączymy krąg
I znów popłynie pieśń
Bo w kręgu przyjaciół
Wesoło zawsze jest

Kciuki w przód
Łokcie w tył
Kolanka ugiąć
Nóżki wykrzywić
Palce razem
Przód w przód
Kuperki w tył
Głowa do góry
Oczy zamknąć
Języczki na wierzch

(Elfy zaciągają do zabawy.)
WRÓŻKA 1
Widzę, że świetnie potraficie się bawić. Nadszedł już czas, abyście odkryli swoją przyszłość. Elfy już czekają w swoich kącikach. Wylosowane symbole zaprowadzą was do właściwego kącika. Później można korzystać z wiedzy elfów przy kolejnych kącikach.

WRÓŻKA 2
Spotkanie w magicznej krainie uważamy za otwarte. Pamiętajcie, że taka kraina naprawdę istnieje. Jeżeli będziecie chcieli do niej wrócić, zamknijcie oczy i pospacerujcie w wyobraźni. Pamiętajcie, że tak naprawdę to tylko od was zależy, czy spełnią się wasze marzenia. Życzymy udanej zabawy – elfy czekają.



Autor: Lidia Sikora
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.