Katalog

Marta Kopik, 2019-06-18
Sobolew

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH DZIECI 3, 4 I 5 LETNICH Temat: Urządzenia domowe dawniej i dziś.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH DZIECI 3, 4 I 5 LETNICH
Temat: Urządzenia domowe dawniej i dziś.
Cel główny:
Zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
-rozpoznaje urządzenia
-łączy w pary urządzenia o takim samym przeznaczeniu
-uważnie słucha zagadek
- zapoznaje się z zasadami bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
-doskonali sprawność ruchową
- doskonali sprawność manualną
Formy pracy:
-zbiorowa
-indywidualna
Metody pracy:
-czynna
-oglądowa
-słowna
Środki dydaktyczne:
ilustracje urządzeń, przykładowe urządzenia, ilustracje pralek, utwór muzyczny, paski z gazet

Przebieg zajęć
1 ,,Witam Was ‘’– piosenka na powitanie z pokazywaniem.
2. O jakim urządzeniu mówię? - wprowadzenie do tematu zajęć poprzez zabawę dydaktyczną. Dzieci zgadują ,o jakim urządzeniu mówi nauczyciel.
Wkładamy do niej brudne rzeczy, a wyciągamy czyste. (pralka)
Przedmiot niezbędny , chociaż nieduży .Do prasowania ubranek nam służy.( żelazko)
Bywają stojące, bywają wiszące o zmroku ,w mieszkaniu zastępują słońce. ( lampka) Ubija dokładnie pianę , ciasto szybko uciera . (mikser)
Kiedy jego rączkę kręci czyjaś rączka, na proszek pieprz zetrze, lub kawy ziarenka. (młynek)
3. Nauczyciel rozkłada na dywanie ilustracje przedmiotów i przedmioty stosowane dawniej i dziś. Dzieci łączą je w pary.
pralka z kablem – balia z tarą
żelazko z kablem – żelazko na dusze
mikser do ubijania piany- trzepaczka
lampka – świeca
młynek do kawy z korbką- elektryczny młynek do kawy
Dzieci wspólnie z nauczycielem opisują przedstawione przedmioty. Nauczyciel pyta ,w jakich pomieszczeniach są wykorzystywane i do czego służą? Czy ułatwiają ludziom pracę?
Nauczyciel informuje , że są to urządzenia elektryczne, więc dzieciom nie wolno ich samodzielnie obsługiwać bez zgody i nadzoru dorosłych , włączać i wyłączać z sieci , dotykać gniazdek elektrycznych.

4. Zabawa ruchowa ,, Suszarka’’
Nauczyciel rozdaje dzieciom po dwa paski gazety ,dzieci stoją z uniesionymi w górę rękami i zgiętymi łokciami i zamieniają się w suszarki. Podczas nagrania muzycznego poruszają się po sali, machają wysoko paskami papieru i wypowiadają dźwięki żżżżżżż.
Na pauzę w muzyce zatrzymują się, suszarki przestają działać.

6. Praca plastyczna
Nauczyciel rozdaje dzieciom szablony pralek. Zadaniem dzieci jest pomalowanie urządzeń i włożenie do nich ubrań (przyklejenie).
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.