Katalog Marta Kopik, 2019-06-18 Sobolew Zajęcia przedszkolne, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH DZIECI 3, 4 I 5 LETNICH Temat: Urządzenia domowe dawniej i dziś.SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEDSZKOLNYCH DZIECI 3, 4 I 5 LETNICH Temat: Urządzenia domowe dawniej i dziś. Cel główny: Zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś. Cele szczegółowe: Dziecko: -rozpoznaje urządzenia -łączy w pary urządzenia o takim samym przeznaczeniu -uważnie słucha zagadek - zapoznaje się z zasadami bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych -doskonali sprawność ruchową - doskonali sprawność manualną Formy pracy: -zbiorowa -indywidualna Metody pracy: -czynna -oglądowa -słowna Środki dydaktyczne: ilustracje urządzeń, przykładowe urządzenia, ilustracje pralek, utwór muzyczny, paski z gazet Przebieg zajęć 1 ,,Witam Was ‘’– piosenka na powitanie z pokazywaniem. 2. O jakim urządzeniu mówię? - wprowadzenie do tematu zajęć poprzez zabawę dydaktyczną. Dzieci zgadują ,o jakim urządzeniu mówi nauczyciel. Wkładamy do niej brudne rzeczy, a wyciągamy czyste. (pralka) Przedmiot niezbędny , chociaż nieduży .Do prasowania ubranek nam służy.( żelazko) Bywają stojące, bywają wiszące o zmroku ,w mieszkaniu zastępują słońce. ( lampka) Ubija dokładnie pianę , ciasto szybko uciera . (mikser) Kiedy jego rączkę kręci czyjaś rączka, na proszek pieprz zetrze, lub kawy ziarenka. (młynek) 3. Nauczyciel rozkłada na dywanie ilustracje przedmiotów i przedmioty stosowane dawniej i dziś. Dzieci łączą je w pary. pralka z kablem – balia z tarą żelazko z kablem – żelazko na dusze mikser do ubijania piany- trzepaczka lampka – świeca młynek do kawy z korbką- elektryczny młynek do kawy Dzieci wspólnie z nauczycielem opisują przedstawione przedmioty. Nauczyciel pyta ,w jakich pomieszczeniach są wykorzystywane i do czego służą? Czy ułatwiają ludziom pracę? Nauczyciel informuje , że są to urządzenia elektryczne, więc dzieciom nie wolno ich samodzielnie obsługiwać bez zgody i nadzoru dorosłych , włączać i wyłączać z sieci , dotykać gniazdek elektrycznych. 4. Zabawa ruchowa ,, Suszarka’’ Nauczyciel rozdaje dzieciom po dwa paski gazety ,dzieci stoją z uniesionymi w górę rękami i zgiętymi łokciami i zamieniają się w suszarki. Podczas nagrania muzycznego poruszają się po sali, machają wysoko paskami papieru i wypowiadają dźwięki żżżżżżż. Na pauzę w muzyce zatrzymują się, suszarki przestają działać. 6. Praca plastyczna Nauczyciel rozdaje dzieciom szablony pralek. Zadaniem dzieci jest pomalowanie urządzeń i włożenie do nich ubrań (przyklejenie). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |