AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Szymon Skrzypczak, 2019-06-18
Opalenica

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Tenis ziemny „Nauka jednego z podstawowych uderzeń w tenisie – wolej ”.

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ:

Temat zajęć: Tenis ziemny „Nauka jednego z podstawowych uderzeń w tenisie – wolej ”.
Cele operacyjne:
w zakresie umiejętności: uczeń potrafi wykonać prawidłowy zamach do uderzenia wolejem. Potrafi zachować bezpieczeństwo przy ćwiczeniach z rakietą.
w zakresie wiadomości: uczeń za podstawowe chwyty rakiety.
W zakresie motoryczności: Uczeń rozwija koordynację ruchową i szybkość postrzegania – rzuty sposobem górnym i dolnym
Przyrządy: rakiety, piłki (50% wolniejsze niż normalne), pachołki, obręcz hula-hop.
Formy organizacyjne: zabawowa, zadaniowa ścisła, problemowa.
Metody: indywidualna, w parach, praca w grupach
Miejsce: kort tenisowy,
Przebieg zajęć:
Część I wstępna: czynności organizacyjne, podanie tematyki zajęć, krótka pogadanka na temat woleja i podstawowych zasad uderzenia.
Zabawa ożywiająca: „Gąsienica” – Trzy hula hop ułożone jeden przy drugim. Trafiamy w ostatnie, jeśli rzut jest celny przenosimy pierwsze hula – hop za trzecie. Przy rzucie niecelnym – powtarzamy rzut.
Część II A: Za każdym razem wykonując ćw. kształtujące toczymy hula-hop i wykonujemy dane ćwiczenie. W momencie gry hula- hop wytraca prędkość i zaczyna opadać należy je chwycić i wrócić na miejsce:

- krążenie PR w przód,
- krążenie LR w przód,
- przekładanie piłki przez hula –hop.
- przerzucanie piłki przez hula – hop o ziemię,
- skip A bokiem równo z hula – hopem,
- skip C równo z hula-hopem,
- przekładanie LN przez hula – hop,
- przekładanie PN przez hula-hop,
- toczenie hula –hop, wyprzedzenie go, ominięcie i próba wykonania czynności jeszcze raz,
- toczenie hula-hop wyprzedzenie, ustawienie się przodem do niego i przeskok rozkroczny, próba wykonania ćwiczenie jeszcze raz zanim hula-hop się zatrzyma,
- w parach krok odstawno - dostawny i przerzucanie piłki do partnera,
- jw. po przerzuceniu zmiana miejsca,

Cześć II B: Przekazywanie piłki między rakietami – ustawienie uczniów blisko siebie, po obu stronach siatki. Zadania:
• rzuty piłki partnera do pachołka trzymanego przez druga osobę – ustawienie 5m od siebie,
• przyjęcie piłki z rakiety na rakietę ucznia – ustawienie 1m od siatki,
• rzuty piłki z rakiety na rakietę + opanowanie piłki – 1m od siatki,
• podrzut piłki z rakiety i uderzenie z woleja . Zadaniem partnera jest opanowanie piłki i zatrzymanie jej na główce rakiety,
• próba odbić wolejowych z uderzeniem kontrolnym
„Wygraj mecz”– uczniowie rozgrywają mecze singlowe na czas – 2 min. Wygranie wymiany uderzeniem z powietrza – 3 pkt. Zgrania piłki z woleja podczas wymiany – dodatkowy 1 pkt. dla ucznia.


Cześć III końcowa: „Bulle” – toczenie piłki z linii końcowej, tak aby zatrzymała się jak najbliżej linii serwisowej.
Literatura:
M. Lelonek, K. Wałęsa, M. Filipiak, J. Multan, K. Walter . 25 pomysłów na ciekawą lekcję tenisa dla najmłodszych, Warszawa 2017
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.