Katalog Szymon Skrzypczak, 2019-06-18 Opalenica Wychowanie fizyczne, Scenariusze Tenis ziemny „Nauka jednego z podstawowych uderzeń w tenisie – wolej ”.KONSPEKT ZAJĘĆ: Temat zajęć: Tenis ziemny „Nauka jednego z podstawowych uderzeń w tenisie – wolej ”. Cele operacyjne: w zakresie umiejętności: uczeń potrafi wykonać prawidłowy zamach do uderzenia wolejem. Potrafi zachować bezpieczeństwo przy ćwiczeniach z rakietą. w zakresie wiadomości: uczeń za podstawowe chwyty rakiety. W zakresie motoryczności: Uczeń rozwija koordynację ruchową i szybkość postrzegania – rzuty sposobem górnym i dolnym Przyrządy: rakiety, piłki (50% wolniejsze niż normalne), pachołki, obręcz hula-hop. Formy organizacyjne: zabawowa, zadaniowa ścisła, problemowa. Metody: indywidualna, w parach, praca w grupach Miejsce: kort tenisowy, Przebieg zajęć: Część I wstępna: czynności organizacyjne, podanie tematyki zajęć, krótka pogadanka na temat woleja i podstawowych zasad uderzenia. Zabawa ożywiająca: „Gąsienica” – Trzy hula hop ułożone jeden przy drugim. Trafiamy w ostatnie, jeśli rzut jest celny przenosimy pierwsze hula – hop za trzecie. Przy rzucie niecelnym – powtarzamy rzut. Część II A: Za każdym razem wykonując ćw. kształtujące toczymy hula-hop i wykonujemy dane ćwiczenie. W momencie gry hula- hop wytraca prędkość i zaczyna opadać należy je chwycić i wrócić na miejsce: - krążenie PR w przód, - krążenie LR w przód, - przekładanie piłki przez hula –hop. - przerzucanie piłki przez hula – hop o ziemię, - skip A bokiem równo z hula – hopem, - skip C równo z hula-hopem, - przekładanie LN przez hula – hop, - przekładanie PN przez hula-hop, - toczenie hula –hop, wyprzedzenie go, ominięcie i próba wykonania czynności jeszcze raz, - toczenie hula-hop wyprzedzenie, ustawienie się przodem do niego i przeskok rozkroczny, próba wykonania ćwiczenie jeszcze raz zanim hula-hop się zatrzyma, - w parach krok odstawno - dostawny i przerzucanie piłki do partnera, - jw. po przerzuceniu zmiana miejsca, Cześć II B: Przekazywanie piłki między rakietami – ustawienie uczniów blisko siebie, po obu stronach siatki. Zadania: • rzuty piłki partnera do pachołka trzymanego przez druga osobę – ustawienie 5m od siebie, • przyjęcie piłki z rakiety na rakietę ucznia – ustawienie 1m od siatki, • rzuty piłki z rakiety na rakietę + opanowanie piłki – 1m od siatki, • podrzut piłki z rakiety i uderzenie z woleja . Zadaniem partnera jest opanowanie piłki i zatrzymanie jej na główce rakiety, • próba odbić wolejowych z uderzeniem kontrolnym „Wygraj mecz”– uczniowie rozgrywają mecze singlowe na czas – 2 min. Wygranie wymiany uderzeniem z powietrza – 3 pkt. Zgrania piłki z woleja podczas wymiany – dodatkowy 1 pkt. dla ucznia. Cześć III końcowa: „Bulle” – toczenie piłki z linii końcowej, tak aby zatrzymała się jak najbliżej linii serwisowej. Literatura: M. Lelonek, K. Wałęsa, M. Filipiak, J. Multan, K. Walter . 25 pomysłów na ciekawą lekcję tenisa dla najmłodszych, Warszawa 2017 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |