Katalog Agnieszka Zbrzyzna-Pietuszko, 2019-06-18 Działdowo Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoTurza Wielka, …………………… Do Pana Dyrektora Szkoły Podstawowej im. ks. St. W. Frelichowskiego w Turzy Wielkiej Na podstawie § 4 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.03.2013r. (Dz. U z 26.03.2013r., poz. 393), zwracam się z prośbą o możliwość naniesienia zmian w Planie rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego, rozpoczętym w dniu 01.09.2016r. Aneks do planu przygotowano ze względu na nowy przydział godzin dydaktyczno-wychowawczych z historii oraz wychowawstwa w klasie VI. Z poważaniem Załączniki: 1) Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Niniejszy Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego zawiera niezrealizowane oraz nowe zadania wynikające z rozszerzenia obowiązków służbowych. 1. Informacje o nauczycielu: Imię i nazwisko: Agnieszka Zbrzyzna-Pietuszko Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa im. ks. St. W. Frelichowskiego w Turzy Wielkiej Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego, historii, wychowawca Posiadane kwalifikacje: Studia magisterskie na kierunku historia (specjalność archiwistyka komputerowa) – ukończone w 2003r. Studia pierwszego stopnia na kierunku filologia angielska (specjalność nauczanie języka angielskiego) – ukończone w 2009r. Studia podyplomowe na kierunku Wychowanie Fizyczne – ukończone w 2016r. 2. Informacje o stażu: Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Termin zakończenia stażu: 31.05.2019r. Opiekun stażu: …………… Opracowano w oparciu o akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U Nr 97, poz. 674 z późn. zmianami). 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U Nr 0, poz. 393). SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO § 7 ust.2 pkt.1 UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY SPOSOBY REALIZACJI 1. Współpraca z opiekunem stażu a)Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu b)Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – przygotowywanie scenariuszy zajęć, konsultacje, analizy, ewaluacja 2 razy w semestrze Dokumentacja z przebiegu stażu 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej a)Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania języków obcych b)Opracowywanie pomocy dydaktycznych - gazetki, testy c)Studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych d)Analiza wyników nauczania (testy diagnostyczne) e)Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych f)Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami – udział w szkoleniach g)Ukończenie studiów magisterskich z zakresu filologii angielskiej – zdobycie pełnych kwalifikacji W ciągu każdego roku szkolnego do 09.2018r. Własna baza materiałów i pomocy dydaktycznych, notatki Certyfikaty Dyplom § 7 ust.2 pkt.2 UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY SPOSOBY REALIZACJI 1. Promowanie uczniów poprzez a)Przygotowywanie uczniów do konkursów z języka angielskiego na szczeblach: kuratoryjnym, powiatowym, gminnym b)Organizacja szkolnych konkursów z języka angielskiego c)Przygotowywanie wraz z uczniami szkolnych imprez, uroczystości i obchodów d)Dostrzeganie pozytywnych zachowań uczniów, współpraca z wychowawcami, z samorządem uczniowskim W ciągu całego roku szkolnego Sprawozdania 2. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą pedagogiczno-psychologiczną a)Prowadzenie zajęć dla uczniów mających problemy w nauce b)Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych c)Przygotowywanie IPET dla uczniów z orzeczeniami oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów posiadających opinie PPP W ciągu roku szkolnego; według potrzeb Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Dokumentacja szkolna dotycząca udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 3. Zdobywanie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów a)Rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami oraz wychowawcami i innymi nauczycielami b) Diagnoza wychowawcy klasy Według harmonogramu szkolnego oraz według potrzeb Notatki w dziennikach lekcyjnych Teczka wychowawcy klasy § 7 ust.2 pkt.3 UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY SPOSOBY REALIZACJI 1. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy pedagogicznej a)Opracowanie różnych technik pomiaru dydaktycznego – przygotowywanie scenariuszy lekcji, opracowywanie ćwiczeń i innych pomocy dydaktycznych b)Praca z platformą internetową „Macmillan Diagnostic Tools” c)Udział w szkoleniach typu e-learning lub wideo szkoleniach prowadzonych na platformach wydawnictw metodycznych d)Umieszczanie publikacji na stronach internetowych e)Prezentacje multimedialne – wykorzystanie prezentacji, programów interaktywnych, filmów edukacyjnych na zajęciach języka angielskiego, lekcjach otwartych oraz na uroczystościach szkolnych f)Przystąpienie do programu e-twinning Realizacja projektu g)Używanie na zajęciach narzędzi do interakcji np. Tricider, Kahoot, kody QR Cały okres stażu Baza pomocy Certyfikaty Sprawozdania § 7 ust.2 pkt.4 UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY SPOSOBY REALIZACJI 1. Samokształcenie w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu a)Studiowanie literatury, czasopism fachowych b)Śledzenie zawartości stron internetowych poświęconych w/w tematyce c)Wymiana doświadczeń oraz poszukiwanie nowych rozwiązań d)Uczestnictwo w szkoleniach Cały okres stażu Notatki Certyfikaty 2. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych a)Kształtowanie umiejętności nawiązywania dobrego kontaktu z uczniami, życzliwości, otwartości b)Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami poprzez rozmowy indywidualne oraz zbiorowe – prowadzenie zebrań z rodzicami c)Zapoznanie się z opiniami, orzeczeniami i zaleceniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną uwzględnianie w procesie dydaktyczno-wychowawczym d)Wspieranie rodziców w rozwoju indywidualnym ich dziecka – prezentacja nt. „Jak pomóc dziecku uczyć się języka angielskiego?” Cały okres stażu Według potrzeb Według potrzeb Opinia opiekuna stażu Dzienniki lekcyjne Sprawozdanie § 7 ust.2 pkt.5 UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ STAŻ Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY SPOSOBY REALIZACJI 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji szkoły a)Znajomość dokumentów szkolnych: -Statut, -Szkolny Program Profilaktyczno - Wychowawczy, -Przedmiotowe Systemy Oceniania -Roczne Plany Realizacji Programów Szkolnych b)znajomość przepisów BHP Cały okres stażu Opinia opiekuna stażu 2. Aktualizacja wiedzy na temat prawa oświatowego a) Znajomość podstawowych przepisów prawa oświatowego: -Karta Nauczyciela, -Ustawa o systemie oświaty, -Rozporządzenia MEN w sprawie awansu zawodowego nauczycieli, -Rozporządzenia MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach, -Rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Cały okres stażu Notatki Zastrzegam możliwość dalszych zmian w planie rozwoju zawodowego dotyczących kolejności opracowania zadań, ich formułowania i wprowadzania nowych, które to mogą wyniknąć z bieżących potrzeb, zainteresowań i możliwości. …………………….. ………………….. Podpis opiekuna podpis stażysty Zatwierdzono do realizacji ………………………………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |