AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Zbrzyzna-Pietuszko, 2019-06-18
Działdowo

Język angielski, Sprawozdania

Scenariusz lekcji z języka angielskiego

- n +

Scenariusz lekcji z języka angielskiego
Temat: Zwroty grzecznościowe na podstawie zabawy „Pass the cake”
Klasa Ib – 13.12.2016r.

Cele lekcji:
- wprowadzenie słownictwa związanego ze zwrotami grzecznościowymi (Thank you, Please, Can I have a piece of cake? Could you pass me a piece of cake?)
- doskonalenie poznanych struktur językowych
- doskonalenie sprawności mówienia - prawidłowa wymowa nowo poznanego słownictwa
- doskonalenie sprawności słuchania i mówienia – piosenka "Can I have a piece of cake?"

Metody i formy pracy:
- komunikacyjna
- audiolingwualna
- zabawy językowe
- praca w grupie, w parach i indywidualna

Przebieg:

1. Część porządkowo- organizacyjna (5 min.)
Powitanie dzieci :-“Hello children!“. Dzieci udzielają odpowiedzi -„Hello teacher!“. Śpiewanie piosenki „Hello song“ (CD 1; 2)
Rutynowa czynność na każdych zajęciach, pytanie o dzisiejszą pogodę -“What's the weather today?“. Ochotnicy przymocowują do tablicy karty obrazkowe, pasujące do panującej za oknem aury. Śpiewanie piosenki o pogodzie (CD 1; 3).

2. Część wstępna – warm up (5-6 min.)
Przypomnienie słownictwa z działu Żywienie, nazwy owoców, warzyw i produktów zbożowych – utrwalanie słownictwa.

3. Część główna – nauka słownictwa i ćwiczenia praktyczne (15 min.)
- Prezentacja słownictwa na kartach obrazkowych. Powtarzanie chóralne i indywidualne. Nauczycielka zadaje pytanie i odpowiada: „What‘s this?“ - „This a cake“. Dzieci pytają -“Can I have a piece of cake, please?“. Udzielanie odpowiedzi -„Thank you“.
Zabawa w „Pass the cake“ - dzieci losują różne produkty żywnościowe i zadają sobie wzajemnie pytania z użyciem nowopoznanych zwrotów grzecznościowych.
- Praca indywidualna i w parach – Słuchanie i śpiewanie piosenki „Can I have a piece of cake?“ (CD2; 37), indywidualne odgadywanie które pordukty żywnościowe pojawiły się w piosence np. „Is an apple in the song?“ -“Yes“.
- Praca indywidualna – wykonywanie zadań w zeszycie ćwiczeń (str. 54)


4. Część utrwalająca
- Praca w grupie – gry językowe dotyczące odgadywania poszczególnych produktów żywnościowych „What's my word?“
- Losowanie kart i udzielanie odpowiedzi na pytania np -„Can you pass me …..?“ -“Thank you“
- Piosenka na pożegnanie „Goodbye song“ (CD1; 4)
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.