AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Ojczyk, 2019-06-18
Konary

Agnieszka Surówka
Historia, Scenariusze

Scenariusz lekcji TIK

- n +

Scenariusz lekcji historii i j. angielskiego

Temat lekcji : TIK. "Solidarność i jej bohaterowie". Powstanie Solidarności z wykorzystaniem czasu Past Simple.
Klasa: IV a, IV b
Termin przeprowadzenia lekcji
7.06.2019
10.06.2019
Czas trwania zajęć: 45 minut.

Metody pracy:
- pogadanka,
- praca z wykorzystaniem tablicy multimedialnej,
- praca ze źródłem ikonograficznym,
- film edukacyjny "Okrągły Stół i wybory 4 czerwca 1989 r.",
- gra multimedialna "Quiz".

Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupach.

Przebieg zajęć:

I - Czynności organizacyjno - porządkowe:
Przywitanie uczniów i sprawdzenie obecności.

II - Faza wprowadzająca:
1. Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej wyszczególnione NaCoBezu - w j. polskim, a następnie w j. angielskim . Opowiada o zmianach i ograniczeniach, jakie prowadzili komuniści po II wojnie światowej.

III - Faza realizacyjna:
Nauczyciel posługując się źródłami ikonograficznymi (zdjęciami) wyświetlanymi na tablicy multimedialnej, przedstawia okolicznościach powstania "Solidarności", opowiada o bohaterach organizacji i o tym jak wpłynęła na życie w Polsce. Ponownie pokazuje zdjęcia postaci a każdy z uczniów ma opowiedzieć o zapamiętanych faktach, dotyczących jednej z ukazanych postaci w j. angielskim (forma grupowa).
Następnie nauczyciel odtwarza na tablicy multimedialnej film edukacyjny "Okrągły Stół i wybory 4 czerwca 1989 r." https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=OS3O55bxJVo .
Nauczyciel zadaje pytania związane z tematyką filmu. Uczniowie podają odpowiedzi a następnie zapisują je na tablicy interaktywnej w j. angielskim.
Nauczyciel dzieli klasę (w wyniku losowania) na dwie grupy:
- I grupa wspólnie rozwiązuje test multimedialny "Solidarność i jej bohaterowie" na platformie "Quiz" - pytania są w j. polskim i j. angielskim.
- II grupa ma zadanie: w sposób chronologiczny ułożyć rozsypane wydarzenia w języku polskim i odpowiadające im te same zdania w j. angielskim, dotyczące tematu lekcji.
Nauczyciel notuje wyniki a grupy zamieniają się zadaniami.

III - Faza podsumowująca:
Nauczyciel omawia wykonane zadania, ocenia pracę każdej z grup. Krótko podsumowuje poznany temat.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.