Katalog Anna Urban, 2019-06-18 Bydgoszcz Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy•Rozporządzenie MEN z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunkówi sposobu przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego.•Rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2016r zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniówi słuchaczy w szkołach publicznych.•Ustawa z 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 487).•Ustawa z 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (tekst Dz. U.z 2017 r. poz. 783).•Ustawa z 9 listopada 1995r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 957).•Konwencja o Prawach Dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. nr 120, poz. 526)•Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresui formprowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej 2 i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii (Dz. U. z 2015 r. poz. 1249).•Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 sierpnia 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.•Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.•Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Z 2018 r. poz.1574).•Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 31 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Poz. 2140).•Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 28 grudnia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 2019 r., poz. 5).Często korzystałam ze strony internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej, aby na bieżąco aktualizować zmiany w prawie oświatowym.Poszerzałam wiedzę poprzez samodzielne studiowanie fachowej literatury, czasopism i przeglądanie edukacyjnych stron. § 7 ust 2 pkt.1Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.1.Organizację i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela kontraktowego rozpoczęłam od nawiązania współpracy z opiekunem stażu. Wspólnie z opiekunem omówiłyśmy zasady współpracy oraz zawarłyśmy kontrakt. Pierwszym zadaniem było napisanie planu rozwoju zawodowego. Realizując to zadanie korzystałam ze wskazówek udzielonych mi przez opiekuna stażu.Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego przewidzianą dla nauczyciela kontraktowego. Ustaliliśmy terminy spotkań oraz analizowaliśmy wnioski z obserwacji.2.Realizowałam pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole. Prowadziłam zajęcia wychowawcze oraz opiekuńcze we współpracy z opiekunem stażu. Konsultowałam na bieżąco scenariusze, cele oraz metody pracy. Prowadziłam zajęcia w klasie opiekuna. Otrzymywałam cenne informacje zwrotne oraz sugestie do dalszej pracy. Obserwowałam pracę wychowawczą opiekuna.3.Doskonaliłam metody oraz warsztat pracy w trakcie realizacji innowacyjnych programów profilaktycznych w szkole:•„Aktywni i szczęśliwi” projekt przeciwdziałania narkomanii, alkoholu oraz innym zachowaniom niepożądanym w 2016-2017r.Program wzmacniania rodziny na terenie szkoły został oceniony przez uczniów oraz rodziców jako pomocny i wartościowy. W ramach spotkań realizowaliśmy cykl warsztatów kształtujących zaradczość dzieci w rozwiązywaniu trudności, rozwijaniu swojej samooceny. Doświadczyłam, iż istotnym czynnikiem wzmacniającym osiągnięcie celu przeciwdziałania uzależnieniom były poprawiające się relacje rodziców z dziećmi. Obserwowałam poprawę komunikacji, wyrażanie emocji i potrzeb.W ramach działań kształtowaliśmy także postawy prozdrowotne (pogadanki na temat zdrowych nawyków żywieniowych, określaliśmy potrzebę dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne).Grupa teatralna Trzyde pod kierunkiem mojego opiekuna stażu nauczyła mnie wiary w trudne przedsięwzięcia. Przedstawienie „Czerwony Kapturek szuka księcia” opisywało dziewczynkę, która spędza za dużo czasu w wirtualnym świecie i chce spotkać się z nieznajomym internetowym przyjacielem. To było cenne źródło inspiracji w metodzie pracy z uczniami.•Projekt „Poszukiwacze" 2018 r. wzmacniał postawę asertywną, refleksyjną wobec sięgania po używki, dopalacze ,alkohol.Przeprowadziłam program Trzeci Elementarz wśród uczniów prezentujących zachowania ryzykowne. Zbudowane prawidłowe konstrukty wartości ,samowiedzy o sobie, wymiarze szczęścia, satysfakcji z własnych pasji wpływały na prawidłowe wyrażanie swojej niezależności i autonomii.Prowadziłampunk konsultacyjny, forma mediacji „Ja i Ty równi”.Organizowałam warsztaty rozwagi oraz konkurs „Własna gra planszowa”.Dzięki szerokim spektrum oddziaływania na grupę szkolnąobserwowaliśmyzmiany zachowańuczniów. Nauczyłam się,że aktywność, mobilizacja, wytrwałość i radość jednoczy w przedsięwzięciach uczniów, rodziców, nauczycieli.•Kolejnym projektem„Zdobywcy”, celem jest rozwijanie w śród uczniów różnych umiejętności życiowych: dobrych manier, działania na rzecz innych, wzmacniania poczucia własnej wartości, doceniania innych wytyczają prawidłowe normy w grupie rówieśniczej. Ukierunkowanie świadomości radzenia sobie z problemami w stronę zdrowej rywalizacji, aktywności, nowych umiejętności, rozwoju, które służą jednostce a nie szkodzą.4.Systematycznie prowadziłam dokumentację szkolną. Opracowywałam sprawozdania z pracy pedagoga, profilaktyki. Na potrzeby diagnozy tworzyłam ankiety. Wypracowałam indywidualne teczki, w których opisywałam działania. W ramach pracy z uczniem wprowadziłam karty osiągnięć uczniów, dyplomy za udział w zajęciach. Druki indywidualnych przypadków, wykazy osób z trudnościami według klasyfikacji problemów. Tworzyłam dokument pracy z uczniem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, kartę wielospecjalistycznej oceny, ewaluację. Opracowywałam scenariusze zajęć. Katalog instytucji wspierających uczniów, rodzinę. Wykazy przedsięwzięć. Rozdawałam dekalog lub zasady pracy z uczniem.Dostarczałam rodzicom, uczniom, nauczycielom utworzony kontrakt.Rodzicom opisywałam model planowania rytmu dnia, warunki prawidłowej organizacji nauki.§ 7 ust. 2 pkt 2.Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.•W zależności od dokonanej okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole udzielałam pomocypsychologiczno-pedagogicznej. Prowadziłam badania, ewaluację,analizowałam problemy w oparciu o obserwację, wywiad, rozmowy indywidualne, grupowe. Współpracowałam z zespołami.•Analizowałamśrodowisko szkolne w oparciu o ankietę. Dookreślałamczynniki ryzyka panujące w szkole. Podjęliśmy działania pod nazwą Falochron. Zaproponowaliśmy szereg zajęć dodatkowych, przedsięwzięć, które miały wesprzeć niedostosowaną młodzież w przezwyciężaniu swoich problemów, słabości. Uzyskałam wiele satysfakcji z pracy z młodzieżą, która dzieliła się ze mną bardzo istotnymi problemami. Miałam możliwość obserwowania roli mentora w procesie wychowawczym. Poprzez współpracę z dziećmi, rodzicami, koleżankami i kolegami zostaliśmy liderami w profilaktyce wczesnej interwencji. Podczas ogólnopolskiej konferencji przedstawiałam program realizowanyw SP 38 w Bydgoszczy. Spotkanie podsumował prof. Kurzępa, który wyraził zadowolenie i wdzięczność za potencjał pracy. Zostaliśmy fanami falochronujako środka walki z problemami w szkole, ponieważ dostrzegliśmy efekty zminimalizowania oraz wykluczenia wielu poważnych problemów. Podczas konferencji na śląsku w Dąbrowie Hutniczej otrzymaliśmy także zadanie od prof. Pyżalskiego -opracowania zajęcia „Twórcza książka”, za które zostałam wyróżniona w metodzie arteterapii.•Tworzyłam gabloty zgodnie z podejmowanymi działaniami: Agresja, cyberprzemoc, wykazy instytucji, ogłoszenia o konkursach, wystawy prac, informator szkół ponadpodstawowych. Na drzwiach gabinetu były wieszane także spotkania ze specjalistami, oferty warsztatów dla rodziców: „Co może rodzina, uwikłani w sieć”, „Czerwone sygnały”, „Motywowanie w planie dnia”, ”Zagrożenia cywilizacyjne”.Zamieszczałam w gablocie dla rodziców ważne informacje lub plakaty między innymi o cyberprzemocy, zagrożeniach kto jest po drugiej stronie komputera. Wieszałam ulotki, terminy spotkania z psycholog, pedagog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1.3.Zgodnie z planem przygotowywałam konkursy szkolne, międzyszkolne. Zaproponowałam konkursy plastyczne:•"Moja własna gra planszowa" która stała się formą zabaw podczas przerw.•„Piramida zdrowia z uwzględnieniem prawidłowej postawy wobec używek”•"Bezpieczne zachowania w szkole i poza szkołą"plakat,•„Moje hobby" praca przestrzenna,•Konkurs najlepsze przebranie pt. „Jestem , kim chce być w przyszłości ”.•Brałam udział w promowaniu konkursów poza szkolnych powiatowym: Turniej profilaktyczny "Jestem bezpieczny -umiem pomagać",•Konkursie miejskim "Prawdziwy sprzedawca alkoholu nie sprzedaje dzieciom i młodzieży",•„Festiwal Małych form scenicznych-dzieciństwo bez %” ,•"Stok nie dla bałwanów",•"Żyj walcz, nie używaj",•Rajd rowerowy w ramach protestu wobec uzależnieńOsiągnięcia uczniów umożliwiają na ocenę własnych przedsięwzięć, które dają poczucie zadowolenia i satysfakcji.4.Współpraca z rodzicami umożliwia przeciwdziałanie różnorodnym problemom szkolnym: trudnością dydaktycznym, agresji, cyberprzemocy, konfliktom, depresji, niskiej samoocenie, frustracji, formom niedostosowania społecznego młodzieży.•wspieramy rozwój dzieci,•dostosowujemy formy pracy do możliwości psychofizycznych dziecka,•pomagamy w bieżących problemach,•określamy sposób prawidłowej komunikacji z dzieckiem,•pomagamy zrozumieć i rozwiązać indywidualne problemy dziecka,•proponujemy działania zmierzające do poprawy funkcjonowania ucznia.Współpraca z rodzicami przebiega poprzez:•rozmowy w celu przeprowadzenia badania umiejętności ucznia w PPP.•dostosowania programu do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia,•rozmowy indywidualne, •konsultacje w grupach,•współtworzę opinię,•pomagam w kompletowaniu dokumentacji niezbędnej do poradni,•przedstawiam zalecenia,•prowadzę spotkania podczas zebrań,•realizuję dyżury dla rodziców,•prowadzę mediację rodzin,•zawieramy kontrakt,•prowadzę edukację w zakresie profilaktyki,•określając formy wsparcia i pomocy realizowanej w szkole oraz poza placówką,•wspólnie tworzymy plany dnia, metody punktowe, zasady,•realizuję warsztaty dla rodziców,•organizuję spotkania ze specjalistami,•sprawdzałam ofert placówek socjoterapeutycznych,•konsultuję sytuację ucznia ze specjalistami na życzenie rodzicówRealizacja zadań edukacyjno-wychowawczych jest prowadzona w ścisłej współpracy z rodzicami. Znając sytuację rodzinną i środowiskową uczniów jesteśmy w stanie lepiej realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną.Praca z uczniem zdolnym przebiega poprzez:•organizację zajęć lekcyjnych w zakresie indywidualnej pracy z uczniem zdolnym,•dookreślanie form i metod pracy,•rozwijanie zainteresowań,•udział w olimpiadach,•konkursach,•w projektach,•indywidualnych rozmowach,•spotkania w grupach,•integracji,•prace nad problemami,•zajęcia antystresowe,•ofertę zajęć dodatkowych,•realizację zajęć Nasze diamenty,•warsztaty „Zdolni znad Brdy”, •udział w spotkaniach ze specjalistamiW szkole uczniowie zdolni mają możliwość korzystania z zajęć dodatkowych o rozszerzonym poziomie astronomii, fizyki, matematyki, historii, informatyki.6.Praca z uczniem słabym polega na :•opiniowanie funkcjonowania ucznia,•diagnoza trudności,•określenie pomocy w zespołach,•dostosowanie wymagań,•pomocy w zakresie uzupełnienia wiedzy,•zajęcia efektywna nauka,•pomoc koleżeńska•praca z dysfunkcją, usprawnianie motoryki,•zajęcia wspierające rozwój ucznia,•pomoc w zrozumieniu problemu,•rozwiązywanie sytuacji trudnych•pomoc w konfliktach•trening pewności siebieDodatkowo są realizowane zajęcia profilaktyczne w tym „Trzeci elementarz”, „ Falochron”, „Arteterapia”, „Bajkoterapia”, „zajęcia podnoszące kompetencje społeczne”. Uczniowie chętnie biorą w nich udział, podnosząc swoje umiejętności dydaktyczne, społecznei interpersonalne. To szeroki wachlarz oddziaływań podczas pracy z uczniami z trudnościami edukacyjno-wychowawczymi.7.Podczas trwania stażu ściśle współpracowałam ze specjalistami zgodnie z pojawiającymi się problemami lub potrzebami:•Pomoc psychologów z Poradni psychologiczno-pedagogicznej nr 1, psychologów z Poradni psychologiczno-pedagogicznej nr 2,•Spotkania z pedagogami z Poradni w Bydgoszczy,•Współpraca z Zespołem od spraw nieletnich Policji Wyżyny,•Miejska Policja w Bydgoszczy,•Specjaliści ze Straży Miejskiej,•Profilaktycy z Borp-a,•Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kapuściska,•Zespół kuratorski wydział II ul. Graniczna,•Między nami kobietkami p. pielęgniarka,•Moen w Bydgoszczy,•Fundacja Nowe Pokolenie, •Monar,Dzięki współpracy, otwartości wielokrotnieposzerzałam wiedzę oraz nowe umiejętności niezbędne do pracy.8. Rozmowy z rodzicami odbywały się według bieżących potrzeb oraz w cotygodniowym dyżurze. W ramach pomocy realizowałam dodatkowo Punkt konsultacyjny ze specjalistami, który odbywał się raz w miesiącu w zależności od potrzeb (psycholog, pedagog, specjalista od spraw nieletnich, kurator, terapeuta).Byłam wrażliwa na zgłaszane problemy przez rodzicówi niezwłocznie przedstawiałam plan dziania. Rozpoznawałam: sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów w celu zorganizowania form wsparcia podczas wakacji lub ferii (półkolonie, kolonie, bilety do kina,rozdzielałam paczki).Na Radzie Rodziców podejmowaliśmy dialog na temat telefonów komórkowych, cyberprzestrzeni, analizie problemów, oczekiwań oraz przedstawienia planu.7 ust. 2 pkt 3.Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.1. W swojej pracy pedagogicznej nieustannie korzystałam z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Publikowałam własne przedsięwzięcia na stronie szkoły. Zamieszczałam komunikaty. Opracowałam sprawozdania, które umieszczane były na stronie szkoły. Przedstawiałam prezentacje z przeprowadzonych przedsięwzięć. Umieściłam sprawozdanie z awansu zawodowego w Internecie.2. W codziennej pracy wykorzystywałam komputer i Internet do:•przygotowywania konspektów lekcji, kart pracy, poradnika,•dokumentowania własnych działań w trakcie trwania stażu,•komunikowania się z rodzicami, nauczycielami,•opisywanie realizacji działań,•zamieszczałam ważne informacje na stronie szkoły,•odpowiadałam na pytania przez e-dziennik,•kontaktowałam się z rodzicami, nauczycielami, specjalistami,•przygotowywałam konkursy,•dyplomy dla uczniów,•zaproszenia,•pogłębiałam poziom wiedzy z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki,•pozyskiwania wiedzy natemat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi) www.literka.pl, www.profesor.pl, https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/jak-pracowac-z-uczniem-zdolnym-poradnik-dla-nauczycieli-historii/attachment/2656 •poznawania przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet•poznania internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż3. Korzystałam z rad ekspertów online. Włączyłam się w siatkę pedagogów: Moen, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2. Współpracowałam ze specjalistami poprzez komunikatory społeczne. Wymieniałam się informacjami ,scenariuszami zajęć poprzez pocztę elektroniczną. Uczestniczyłam w czacie psychoterapeutów Wielkopolskich Towarzystwie Terapeutów Systemowych. W trakcie stażu uczestniczyłam w wielu e-szkoleniach związanych z bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni, profilaktyce.4.Systematycznie spotykam się na zespołach pedagogów wróżnych instytucjach. Zainicjowałam stworzenie komunikatora, dzięki czemu w łatwy sposób porozumiewam się z koleżankami oraz kolegami. Często wymieniamy się informacjami, niezbędnymi pomysłami w celu rozwijania swoich kompetencji. Informujemy się o szkoleniach, ciekawych książkach, konferencjach.Mobilizujemy specjalistów do odpisania na nurtujące pytania za pośrednictwem stron internetowych.5.Podczas zajęć indywidualnych często korzystam z Internetu. Uczniowie tworzą prezentację, obraz w Power Poincie, rozwiązują testy np. ortografitii, matematyczne łamigłówki, gry edukacyjne. Namawiam uczniów do udziału w e-konkursach. Na zajęciach wykorzystuje przeglądarkę internetową, prezentuję.§ 7 ust.2 pkt.4Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii,pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.1.Uważam, że praca pedagoga opiera się na dużej wnikliwości i ciekawości zgłębiania wiedzy. W celu poszerzenia informacji pedagogicznej i psychologicznej korzystałam z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej oraz Internetu. Lubię zbierać materiały do pracy z dziećmi. Często posługuję się treścią książki w pracy z uczniem. Zdarza się, że drukuję istotne informację jako wzorzec dla ćwiczenia umiejętności uczenia się np. przykładowe mapy, zadania, zabawy na skupienie uwagi, koncentrację. Zawsze odsyłam do możliwości skorzystania z pomocy specjalistów w środowisku (staram się aktualizować bazę danych świetlic środowiskowych, stowarzyszeń, fundacji).2.Bardzo lubię warsztaty, rozmowy, spotkania z rodzicami. Jest to moment na aktywne poszukiwania źródła problemu. Zawsze dbam o merytoryczne przygotowanie zajęć. Staram się aby rodzice otrzymali cenne wskazówki do pracy z dziećmi. Przedstawiam rodzicom artykuły, które pomagają im zrozumieć na przykład problemy w komunikacjiz nastolatkiem. Podaję zasady wspierającego rodzice. Zapoznaję rodziców także z procedurami postępowania w sprawach nieletnich. Informuję o instytucjach wspierających rozwój dzieci.3.Niezwykle ważna była dla mnie współpraca z opiekunem stażu, zespołami, specjalistami. Praca w zespołach, Superwizje, dają możliwość oceny pracy z różnych perspektyw. Omawiane przykłady często uzupełniane są o nowe fakty, pomocne informacje, inne spojrzenie. Dzięki wymianie doświadczeń, metod, różnorodnych rozwiązań, jesteśmy w stanie lepieji skuteczniej przeciwdziałać problemom:•Propagowałam scenariusze zajęć „Bezpieczne zachowania w szkolei poza nią”, „Bezpieczne ferie”, „Bezpieczne wakacje”, ”Stop agresji i przemocy”, „Bądź kumplem ,nie dokuczaj”, „Racjonalne korzystaniez multimediów w procesie edukacyjnymi społecznym”.•Przeprowadzałam interwencje tworząc konkretny plan przeciwdziałania cyberprzemocy. Przedstawiałam konsekwencje prawne.•Wdrażałam wśród nauczycieli metody: pracy ze słoikiem, kontrakty, motywowanie, zapewnienie właściwej pracy na lekcji poprzez pozytywne wzmacnianie, punktowanie.•Pomagałam rozwiązywać sytuacje trudne w klasach w oparciu o konstruktywne metody rozwiązywania konfliktów.•Pomagałam rodzicom w problemie samookaleczenia. Dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek do pomocy.•Prowadziłam mediacje podczas konfliktów rodzinnych. Kierowałam do innych form pomocy w tym zakresie.§ 7 ust. 2 pkt. 5Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.1. Przeanalizowałam Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Plan Rozwoju Szkoły oraz Wewnątrzszkolny System Oceniania.Analizowałam ustawy dotyczące systemu oświaty, akty wykonawcze do tych ustaw oraz śledziłam zachodzące w nich zmiany.Aktualizowałam wiedzę na temat obowiązującego prawa oświatowego poprzez umiejętne wykorzystywanie zasobów internetowych.2.Udzielałam pomocy rodzicom w kierowaniu do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Współtworzyłam opinię, inicjowałam spotkania z rodzicami, konsultowałam z nauczycielami trudność szkolną ucznia, pomagałam w ustaleniu terminu badania. Jednocześnie wskazywałam placówki wspierające rozwój ucznia.3.Wielokrotnie uczestniczyłam w spotkaniach i szkoleniach podczas których omawialiśmy formy pracy z dziećmi. Podczas spotkań z zespołem profilaktycznym omawiałam sposobyna zdrowie psychiczne, jak rozpoznać symptomy uzależnień, co to jest depresja, czym jest problem samookaleczania.4.Podczas odbywania stażu posługiwałam się aktami prawa oświatowego w procesie pisania planu, prawidłowego przebiegu stażu, napisania sprawozdania oraz przygotowania się do egzaminu kwalifikacyjnego.5.Brałam udział w tworzeniu dokumentówszkoły oraz w posiedzeniach Rad Pedagogicznych, co dało mi szansę wykorzystania mojej wiedzy w praktyce.6.Jestem członkiem zespołu opracowującego indywidualny program pracy terapeutycznej, uczestniczę w zespołach zadaniowych np. promocja szkoły, ewaluacja. Realizowałam pogadanki, konkursy.7.Realizowałamna bieżąco zadania wynikające z potrzeb udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Udzielałam porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych. Prowadziłam z uczniami zajęcia relaksacyjne jako forma pracy z napięciami. Określaliśmy sprawdzone sposoby na stres. Realizowałam między innymi pogadanki: sposoby na efektywną naukę, moje predyspozycje, w zdrowym ciele zdrowy umysł, depresja. Udzielałam pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia.Podsumowanie:Starałam się rzetelnie wypełniać swoje obowiązki i powierzone zadania.Uważam, że zrealizowałam wszystkie zaplanowane zadania i osiągnęłam zamierzone cele. Podjęłam się także realizacji nowych działań. Był to czas wymagający, który wzbogacił mnie jako człowieka oraz wpłynął na mój rozwój zawodowy.Obecnie potrafię zaplanowaći zorganizować własny warsztat pracy oraz dokumentować prowadzone przez siebie działania. Uwzględniałam w swojej pracy problematykę środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych co wpłynęło na poszerzenie współpracy z instytucjami lokalnymi.Podczas realizacji stażu korzystałam z różnych ofert doskonalenia zawodowego mającna uwadze potrzeby szkoły oraz problematykę pojawiającą się wśród uczniów, rodziców, nauczycieli. W oparciu o powyższy fakt podjęłam kształcenie podyplomowe na kierunku psychologia kliniczna w celu rozwinięcia rozumienia w szerszym kontekście problematyki rozwoju dzieci. Uczestniczyłam w wielu kursach, konferencjach, szkoleniach, podwyższając własne kompetencje zawodowe. Na bieżąco pogłębiam wiedzę studiując literaturę fachową z zakresu psychologii, neurodydaktyki, pedagogiki. Poznałam i stosowałam przepisy prawa oświatowego w zakresie potrzeb naszej szkoły.Wnioski do dalszej pracy:•Zamierzam nadal podnosić swoje kwalifikacje zawodowe oraz podnosić jakość swojej pracy. Kontynuowaćpracę w zespołach w celu zwiększenia efektywności pracy wychowawczej, opiekuńczej.•Rozwijać umiejętności wykorzystywania technologii komputeroweji informacyjnej.•Rozszerzyć zakres organizacji imprez, konkursów.•Współpracować z różnym instytucjami w celu promowania szkoły oraz poszukiwać nowych możliwości współpracy.•Diagnozować potrzeby szkolne w celu rozwijania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.•Rozbudować ofertę zajęć dodatkowych.Jest to dobry początek do dalszego rozwoju, motywacja do wprowadzania tego, co nowe, istotne, wdrażanie wniosków do dalszej pracy Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |