Katalog

Joanna Trzcińska, 2019-06-18
Ciechanów

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji języka angielskiego - "Produkty spożwcze"

- n +

LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Prowadzący: Joanna Trzcińska
Klasa: VI C
Temat: It's a fruit, it's small and red – food vocabulary. (Produkty spożywcze- słownictwo tematyczne)
Cele ogólne:
- wzbogacenie zasobów słownictwa o słowa i wyrażenia związane z produktami spożywczymi oraz ich kategoriami;
- doskonalenie umiejętności prawidłowej wymowy i ortograficznego zapisu;
- rozwijanie świadomości językowej uczniów;
- aktywizowanie uczniów, wykorzystywanie ich potencjału oraz kształtowanie w nich pewności siebie w posługiwaniu się językiem obcym;
- doskonalenie umiejętności współpracy w parach i grupach.
Cele operacyjne:
Uczeń:
zna nazwy oraz kategorie różnych produktów spożywczych;
potrafi poprawnie zapisać i wymówić nazwy produktów spożywczych;
umie skategoryzowac produkty spożywcze;
potrafi poprawnie dopasować obrazki do odpowiadających im angielskich wyrazów;
bierze aktywny udział w lekcji, współpracuje z innymi;
rozwija świadomość własnego potencjału językowego oraz pewność siebie w posługiwaniu się językiem angielskim.
Metody pracy:
- aktywizujące - burza mózgów, mapa mentalna
- praktyczne - praca z łamigłówkami
- elementy metody podającej - wprowadzenie nowego słownictwa

Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w grupach
- praca w parach

Pomoce dydaktyczne:
- komputer z dostępem do internetu, tablica multimedialna, projektor
- aplikacja „Food” stworzona przez nauczyciela na stronie https://learningapps.org
- oprogramowanie „Active Teach” do podręcznika „Look 3”
- karty pracy
- karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze
- karty do opracowania map mentalnych
- „kwiatki” do ewaluacji.
Przebieg lekcji:
Faza wstępna:
1. Sprawdzenie listy obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej i zebranie pracy domowej dla chętnych.
3. Podanie tematu zajęć: It's a fruit, it's small and red – food vocabulary.
i objaśnienie celów lekcji.
Faza zasadnicza
Prezentacja materiału
1. Przypomnienie kategorii żywności – nauczyciel za pomocą pokazu slajdów prezentuje 4 kategorie żywności – vegetables (warzywa), fruit (owoce), meat (mięso), other (pozostałe). Ich nazwy zostają omówione i powtórzone.
2. Uczniowie zostają podzieleni na 4 grupy. Każda z nich otrzymuje kartę do opracowania mapy mentalnej związanej z jedną z czterech kategorii żywności – vegetables (warzywa), fruit (owoce), meat (mięso), other (pozostałe). Zadaniem grup jest stworzenie, metodą burzy mózgów, mapy znanych im wyrazów pod 4 podanymi powyżej hasłami. Czas wykonania zadania - 3 minuty. Liderzy grup prezentują swe mapy mentalne (załącznik nr 1.).
3. Nauczyciel wykorzystując przygotowany wcześniej pokaz slajdów prezentuje nowe słownictwo związane z produktami spożywczymi; uczniowie powtarzają nowe słowa grupowo oraz indywidualnie.
Doskonalenie i utrwalenie materiału
1. Nauczyciel wykorzystując oprogramowanie do tablicy interaktywnej „Active Teach” przedstawia kolejne polecenie. Zadaniem uczniów jest obracanie kart obrazkowych przedstawiających różne produkty spożywcze oraz ich nazwy, tak, by dopasować je w pary.
2. Uczniowie otrzymują tabelę składającą się z 4 kolumn- vegetables (warzywa), fruit (owoce), meat (mięso), other (pozostałe)- załącznik nr 2. Pracując indywidualnie uzupełniają poszczególne kolumny tabeli podanymi nazwami produktów spożywczych. Wybrani uczniowie odczytują wyniki pracy. Polecenie to zróżnicowane jest pod względem stopnia trudności – uczniowie z zaleceniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej otrzymują wersję ćwiczenia, w której podana jest część liter wyrazów już przypisanych do konkretnych kategorii (załącznik 2P).
3. Uczniowie korzystając z aplikacji „Food” stworzonej przez nauczyciela na stronie https://learningapps.org łączą zapisane słownie nazwy produktów spożywczych z obrazkami przedstawiającymi te produkty (załącznik nr 3.).
4. Uczniowie pracują w parach. Każda z nich losuje po dwa obrazki przedstawiające różne produkty spożywcze. Każdy z uczniów pokazuje swój obrazek partnerowi, którego zadaniem jest nazwanie produktu oraz podanie kategorii, do której on należy, np. It's an apple. It's a fruit.
5. Zadanie dodatkowe (jeśli wystarczy czasu, a jeśli nie, to staje się ono częścią pracy domowej). Zadaniem uczniów jest zakreślić słowo, które nie pasuje do pozostałych (należy do innej kategorii) – załącznik nr 4.
Faza podsumowująca

1. Uczniowie dokonują ewaluacji zajęć – w odpowiednim miejscu na kwiatku zaznaczają kolorowym mazakiem odczucia dotyczące lekcji, swojego zaangażowania, atmosfery, pracy w grupach itp. (załącznik nr 5.).
2. Zadanie i objaśnienie pracy domowej- karty pracy (załącznik nr 6.) - dla wszystkich - uzupełnianie listy zakupów nazwami produktów spożywczych oraz podawanie kategorii żywności; dla uczniów słabszych – łączenie obrazków z nazwami produktów; dla uczniów uzdolnionych - dodatkowo przygotowanie przepisu (z uwzględnieniem składników) na ulubioną sałatkę (czas na wykonanie - 1 tydzień).
Na kartach pracy znajduje się także NACOBEZU.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.