Katalog Patryk Cheba, 2019-06-18 Zabrze Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : mgr PATRYK CHEBA Data rozpoczęcia stażu : 01. 09. 2015 r. Planowany termin zakończenia stażu : 31. 05. 2018 r. Miejsce odbywania stażu : Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu CEL GŁÓWNY: • uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego. CELE POŚREDNIE: • podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , • doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, • doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej, • realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły, • pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi , samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Podstawy prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2003r. nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez 2nauczycieli, (Dz. U. Nr 0 poz. 393 z 26 marca 2013r.) § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego •Analiza przepisów prawa oświatowego •Karta Nauczyciela •Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN , MENiS i portalach edukacyjnych •Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2015r •Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego nauczyciela •Zredagowany plan rozwoju zawodowego zgodny z potrzebami szkoły 2 Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły •Analiza dokumentacji : Statutu Szkoły, WSO,WDN, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły. Wrzesień 2105 •Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły Wykorzystanie wiedzy prawnej w praktyce pedagogicznej. 3 Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego •Udział w warsztatach metodycznych, kursach, konferencjach doskonalących własny warsztat pracy. •Udział w konferencjach i szkoleniach Rady Pedagogicznej •Udział w zespole przedmiotowym nauczycieli. •Udział w pracach zespołu wychowawczego szkoły. Okres stażu •Dokument potwierdzający uzyskane kwalifikacje Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy. 4 Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych •Ukończenie kursów doskonalących własny warsztat pracy oraz pracę wychowawcy, opiekuna. Okres stażu •Zaświadczenia, dyplomy Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy. 5 Samodzielne studiowanie fachowej literatury, w celu uzupełnienia i odświeżenia swoich wiadomości, pogłębienia wiedzy merytorycznej i podnoszenie kompetencji •Zapoznawanie się na bieżącą z ukazującą się literaturą metodyczną i przedmiotową, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce •Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej Okres stażu •Spis literatury •Spis najczęściej odwiedzanych stron internetowych Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy. 6 Troska o sprzęt sportowy i estetykę bazy sportowej •Składanie zapotrzebowania na przybory i przyrządy sportowe w szkole według bieżących potrzeb wychowania fizycznego i sportu szkolnego. •Drobne naprawy bieżące przyborów i sprzętu sportowego Okres stażu 7 Promowanie szkoły •Udział uczniów w zawodach międzyszkolnych •czynny udział w imprezach środowiskowych Okres stażu •Dokumentacja i potwierdzenia • notatki, sprawozdania, listy obecności • notatki, zdjęcia Wypromowanie najzdolniejszych uczniów. Promocja szkoły § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Zastosowanie programów użytkowych w pracy nauczyciela •Przygotowanie testów, ankiet, dyplomów, podziękowań oraz dokumentacji nauczyciela Okres stażu •Ankiety, testy, dyplomy, podziękowania Prawidłowo zreda- gowana dokumentacja nauczyciela wychowania – fizycznego 2 Wykorzystanie technologii komputerowej do prowadzenia i aktualizacji gazetki szkolnej •Gromadzenie materiałów przez uczniów pod kontrolą nauczyciela za pomocą Internetu do przygotowania informacji o tematyce sportowej Okres stażu •Zdjęcia Większa sportowa wiedza uczniów 3 Wykorzystanie sprzętu multimedialnego w procesie dydaktycznym •Prowadzenie lekcji z wychowania fizycznego z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego Okres stażu •Scenariusze lekcji Uatrakcyjnienie lekcji wychowania fizycznego. 4 Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą •Zamieszczenie na stronach internetowych scenariuszy lekcji z wychowania fizycznego oraz planu rozwoju zawodowego Okres stażu •Publikacja w Internecie 5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego •Gromadzenie dokumentów: świadectw , zaświadczeń, programów, itp. Okres stażu •Dokumentacja 6 Korzystanie z edukacyjnych serwisów internetowych •Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego za pośrednictwem Internetu. •Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu sportu, wychowania fizycznego i zdrowia oraz techniki i edukacji dla bezpieczeństwa . Okres stażu •Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/ § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami •Prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli •Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych •Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy lekcji •Pełnienie roli opiekuna stażu •Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (wycieczki rekreacyjne, turystyczno-krajoznawcze)- działania interdyscyplinarne Okres stażu •Scenariusze lekcji •Sprawozdania Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli Uczestniczenie w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli •Udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego •Dzielenie się wiedzą i umie -jętnościami w ramach zespołu przedmiotowego •Uczestniczenie w spotkaniach, szkoleniach Rady Pedagogicznej Okres stażu •Sprawozdania Wzbogacenie warsztatu pracy swojego i innych nauczycieli § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Opracowanie i wdrożenie planu autorskiego programu z piłki nożnej na zajęciach pozalekcyjnych dla uczniów klas I-III. •Planowanie sposobów realizacji programu •Wdrożenie do realizacji własnego programu z piłki nożnej w ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas I-III Okres stażu •Autorski program zajęć piłki nożnej w ramach zajęć pozalekcyjnych Podniesienie poziomu sprawności i umiejętności sportowych uczniów § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Pogłębianie wiedzy i umieję- tności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych •Współorganizowanie zawodów sportowych , imprez i uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy i potrzeb szkoły m.in.: pikniki środowiskowe, Mikołajki, Wigilia, Dzień Sportu, Walentynki oraz organizacja nagłośnienia przy innych uroczystościach i imprezach. Okres stażu •Zapisy w dzienniku, •Zdjęcia. Lepsza współpraca z uczniami. Promocja szkoły w środowisku lokalnym 2 Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. • Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów i organizowanie pomocy uczniom z problemami. Okres stażu •Notatki z rozmów z rodzicami Lepsza praca z uczniami. Lepsze wyniki uzyskane przez uczniów 3 Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów. • Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez motywowanie uczniów do korzystania z różnych form aktywności sportowo - rekreacyjnej. • Prowadzenie zajęć dla chętnych uczniów w okresie ferii zimowych i wakacji Okres stażu Ferie i wakacje •Dziennik zajęć pozalekcyjnych •Zdjęcia, sprawozdania, Rozwinięcie zainteresowań sportowych uczniów 4 Działania profilaktyczne i wychowawcze. •Realizowanie założeń programu profilaktycznego oraz wychowa -wczego szkoły w ramach zajęć Okres stażu •Zapisy w dzienniku lekcyjnym, opis działań § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Aktywna współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami samorządowymi •Współpraca z innymi klubami sportowymi mająca na celu analizę osiągnięć pozaszkolnych •Współpraca z Urzędem Miasta – Wydział Kultury Fizycznej Sportu i Turystyki, Miejskim Ośrodkiem Sportu, Szkolnym Związkiem Sportowym •Współpraca z policją z zakresu zasad bezpieczeństwa Okres stażu •Zaświadczenia 2 Współpraca z pedagogiem szkolnym i kuratorem sądowym. •Konsultacje i współpraca z pedagogiem szkolnym w sprawach wychowawczych oraz w razie potrzeby z kuratorem sądowym Okres stażu •Notatki 3 Współpraca ze Służbą Zdrowia. •Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej . Okres stażu •Notatki 4 Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagog. •Stosowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej zawartych w opiniach uczniów Okres stażu •Zapisy w dzienniku § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY 1 Zanalizowanie i opisanie rozpoznanych dwóch przypadków oraz przedstawienie sposobu rozwiązania problemów wychowawczych. •Dokonanie analizy oraz przed -stawienie rozwiązania wybranego problemu wychowawczego •Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów wychowawczych, dydaktycznych uczniów •Uważna obserwacja uczniów, poznanie ich środowiska domowego •Realizacja treści programu profilaktycznego, wychowawczego szkoły i wdrażanie procedur w przeciwdziałaniu przemocy Okres stażu •Opis i analiza przy -padków Rozwiązanie problemów wychowawczych uczniów Podpis nauczyciela .............................. Data i podpis Dyrektora szkoły................................................ Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |