AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Momot-Kapelko, 2019-06-18
Warszawa

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Poznajemy zasady zdrowego odżywiania

- n +

Scenariusz zajęć prozdrowotnych
w ramach programu „W zdrowym ciele, zdrowy duch”
Temat: Poznajemy zasady zdrowego odżywiania.
Grupa wiekowa: uczniowie klasy I
Czas: 45 minut
Cele ogólne:
– poznanie i utrwalenie zasad zdrowego odżywiania,
– kształtowanie umiejętności pracy w małych grupach.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
– poznaje produkty, które służą zdrowiu,
– rozróżnia żywność zdrową i niezdrową,
– uczy się pracować w grupie,
– układa dzienny jadłospis w oparciu o Piramidę Zdrowego Żywienia.

Metody:
słowna: przeczytanie opowiadania, objaśnienia, rozmowa kierowana, burza mózgów, opis,
czynna: tworzenie jadłospisu, wybieranie zdrowych i niezdrowych produktów,

Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa.

Środki dydaktyczne: tekst bajki edukacyjnej „Krzyś Łakomczuch” Honoraty Moczydłowskiej, plakat z Piramidą Zdrowia, obrazki z produktami spożywczymi, arkusze papieru, klej do papieru, kredki, mazaki.

Przebieg zajęć:
1.Powitanie. Zapoznanie z tematem zajęć. Temat zajęć został ukryty w sali, dzieci mają za zadanie odnalezienie go za pomocą podpowiedzi nauczyciela: ciepło/zimno.
2.Przeczytanie bajki edukacyjnej „Krzyś Łakomczuch” Honoraty Moczydłowskiej (platforma Superkid).
3.Omówienie bajki:
– Kto jest głównym bohaterem?
– Co go zaniepokoiło w swoim wyglądzie, gdy przeglądał się w lusterku?
– Co jadł Krzyś?
– Czy wybierane produkty były zdrowe?
– Jakie rady otrzymał od swojego brzuszka?
4.Prezentacja i omówienie Piramidy Zdrowego Żywienia oraz zasad zdrowego odżywiania.
5.„Doradź Krzysiowi” – praca w grupach. Po dobraniu się w grupy dzieci tworzą dzienny jadłospis dla Krzysia wykorzystując otrzymane obrazki z produktami spożywczymi. Na zakończenie każda grupa prezentuje swoją pracę.
6.Zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”. Każde dziecko otrzymuje kartonik
z obrazkiem owocu lub warzywa. Dzieci stają w kręgu na piankowych kółkach (jest ich o jedno mniej niż dzieci). Jedno dziecko staje w środku i podaje nazwę owocu lub warzywa. Wtedy wszystkie dzieci, które posiadają taki sam obrazek zamieniają się miejscami. Dziecko ze środka również ma za zadanie stanąć na kółku. Kolejną nazwę podaje dziecko, które zostało w środku, bo nie zdążyło znaleźć wolnego kółka.
7.Podsumowanie zajęć: rundka w kręgu: z dzisiejszych zajęć zapamiętałam/zapamiętałem…
8.Podziękowanie za udział. Udzielenie pochwał.


Bibliografia:
1.Jachimska M., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychoedukacyjnych, Wałbrzych 1994.
2.www.superkid.pl
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.