Katalog

Elżbieta Sikorska, 2019-06-18
Zielona Góra

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

konspekt

- n +

KONSPEKT


1. Imię i nazwisko:..............
2. Grupa wiekowa: 4-latki
3. Cele ogólne:
- integracja grupy,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
4. Cele szczegółowe:
- wdrażanie do umiejętnego zachowania się podczas zabaw grupowych i zespołowych
- doskonalenie prawidłowego wymawiania niektórych wyrazów (z literką „r”)
- rozwijanie myślenia, wyobraźni, spostrzegawczości
- doskonalenie sprawności psychomotorycznych
5. Strategia: zabawowa
6. Metody: aktywizujące
7. Środki dydaktyczne: zagadki, wiersz J.Tuwima „O panu Tralalińskim”, kolorowanki
8. Strefa oddziaływań: werbalna, manualna i motoryczna, społeczna, umysłowa
9. Data:

OFERTY NAUCZYCIELA

Temat dnia: ZABAWY RUCHOWO-MUZYCZNE

1. Powitanie piosenką : „Wszyscy są.....”
2. Zabawa integracyjna „Iskierka” – dzieci poprzez lekki uścisk dłoni przekazują koleżeńską iskierkę.
3. Ćwiczenia oddechowe.
4. Słuchanie wiersza J. Tuwima pt. „O panu Tralalińskim” – powtarzanie wybranych wyrazów.
5. Zabawa „Balonik” – dzieci ustawione w kole wiązanym bawią się w „nadmuchiwanie balonika”. Zbliżają się do środka koła naśladując wylatujące powietrze (sssss).Nauczyciel śpiewa piosenkę, a dzieci zgodnie z jej treścią cofają się, ponownie tworząc duże koło. Na zakończenie wszyscy rozłączają ręce i przewracaja się na podłogę.
Baloniku nasz malutki, rośnij duży, okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach, przerwał miarkę, no i trach!
6. „Ulijanka” – zabawa ze śpiewem i pokazywaniem.
Moja Ulijanko, klęknij na kolanko,
Podeprzyj się w boczki, złap się za warkoczki.
Umyj się , uczesz się i wybieraj kogo chcesz.
7. „ Jeż” – zabawa w kole.

Na dywanie siedzi jeż,
Co on robi, to my tez.
Jeż ma kolce a my nie ,więc wybiera kogo chce.
Czy dziewczynkę czy chłopaka,
Czy grzecznego przedszkolaka....”

8. Rozwiazywanie zagadek:

Choć pokryty jest kolcami, nie jest jeżem.
To roślina donniczkowa, ale nie zwierzę.
Ale kiedy tę roślnę dotknąć chcesz,
Bądź ostrożny: może ukłuć tak jak jeż. (kaktus)

Na półeczce w twej łazience
Obok mydła, obok gąbki,
Czeka kiedy myjesz ręce,
Aby umyć twoje ząbki. (szczoteczka)

Ona całe swoje życie,
W wodzie pływa znakomicie.
Na jej cieniutkie kości
Wszyscy mówią, ze to ości. (ryba)

9. Zabawa „Dotknij”

Dziecko, które prowadzący wybierze, staje w środku koła i dotyka części ciała, które dzieci wymieniają”.

10. Zabawa przy wierszyku „Cicho – głośno”

Nasze rączki klaszczą tapu, tapu, tap
Cicho klaszczą tapu,tapu, tap
Głośno klaszcza tapu,tapu, tap.
Właśnie tak, właśnie tak.

Nasze nózki tupią tupu, tupu, tup
Cicho tupią tupu, tupu, tup
Głośno tupią tupu, tupu, tup
Właśnie tak, właśnie tak.


11. Kolorowanie obrazków (dowolni wybranych przez dziecko).

12. Nauka piosenki „Niedźwiadek” (piosenka z pokazywaniem).

Jedna łapka, druga łapka
Ja jestem niedźwiadek.
Trzecia łapka, czwarta łapka,
A to jest mój zadek.
Lubię miodek, kocham miodek
Podkradam go pszczółkom.
Jedną łapką, druga łapką,
Albo ciągnę rurką.

13. Zabawa w naśladowanie „Kamyczek”.

Na podwórku jest kamyczek,
pod kamyczkiem jest dołeczek,
a w dołeczku siedzi ktoś
i robi coś ..........

Dzieci siedzą w kole, na środku jest jedna wybrana osoba, która naśladuje odgłos jakiegoś zwierzątka. Pozostałe dzieci próbują odgadnąć o jakie zwierzątko chodzi.

12. Zabawy w dowolnych kącikach w sali.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.