Katalog

Anna Paczyńska, 2019-06-18
Brwinów

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego

- n +

Zespół Szkół nr 1 w Brwinowie

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko: Anna Paczyńska

Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy
Zajmowane stanowisko: nauczyciel wspomagający
Cel podstawowy podejmowania stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia zawodowego nauczyciela mianowanego
Czas realizacji stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 05.09.2016 r.
Data zakończenia stażu: 04.06.2019 r.

Opracowany Plan Rozwoju Zawodowego zawiera zadania wynikające z Karty Nauczyciela art. 9c ust. 1 pkt 2 oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 nr 260 poz. 2593 ze zmianami).

Zadania

Formy realizacji
Termin
Osoby i instytucje wspierające

Potwierdzenie realizacji

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (…);
(§ 7 ust. 2 pkt 1) 1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego, nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
3. Organizacja warsztatu pracy (opracowanie indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, programów zajęć dodatkowych.
4. Dokumentowanie prowadzonych działań.
5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli (lekcje otwarte i koleżeńskie).
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
7. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
• udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, seminaria itp.),
• opracowanie pomocy dydaktycznych,
• uczestnictwo w pracach Zespołu Psychologiczno Pedagogicznego,
• gromadzenie i studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych.
8. Współpraca z doradcą metodycznym.
9. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienników zajęć.
10. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. wrzesień 2016




cały okres stażu
































maj-czerwiec 2019

Dyrektor szkoły,
opiekun stażu,
kadra pedagogiczna placówki,
ośrodki doskonalenia zawodowego,
doradca metodyczny. Indywidualne programy edukacyjno terapeutyczne,
programy zajęć,
zaświadczenia o ukończeniu kursów, warsztatów, szkoleń, sprawozdanie za okres stażu, notatki.

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
(§7 ust. 2 pkt 2) 1. Systematyczny kontakt z wychowawcą klasy, nauczycielami prowadzącymi, pedagogiem i psychologiem szkolnym, specjalistami oraz rodzicami uczniów.
2. Dostosowywanie planu pracy z poszczególnymi uczniami w oparciu o orzeczenia i opinie Poradni Psychologiczno Pedagogicznej.
3. Współpraca ze specjalistami z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej.
4. Przygotowanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych do udziału w konkursach.
5. Angażowanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w organizowanie imprez szkolnych.
6. Współpraca z instytucjami wspierającymi pracę na rzecz działalności lokalnej. Cały okres stażu Kadra pedagogiczna szkoły, wychowawcy świetlicy socjoterapeutycznej. Notatki ze spotkań z rodzicami uczniów, zaświadczenia w współpracy z instytucjami, sprawozdania.

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
(§7 ust.2 pkt 3) 1. Przygotowywanie materiałów do pracy z uczniami z wykorzystaniem technik komputerowych.
2. Przygotowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem Internetu.
3. Tworzenie dokumentacji nauczyciela z wykorzystaniem komputera.
4. Publikowanie własnych prac w Internecie:
• opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej;
• publikacja scenariuszy zajęć.
5. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych.
6. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
7. Uzyskiwanie wiedzy o możliwościach rozwoju zawodowego z Internetu, korzystanie z możliwości
e-learningu. Cały okres stażu Nauczyciel zajęć komputerowych, opiekun stażu. Programy edukacyjne, przygotowane materiały dydaktyczne, dyplomy, wyróżnienia, dokumentacja dorobku zawodowego, zaświadczenia.

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; (§7 ust. 2pkt 4) 1. Stałe dostosowywanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, konsultacje z opiekunem stażu.
2. Stały kontakt ze specjalistami w analizowaniu potrzeb i możliwości uczniów.
3. Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, pomocy społecznej, oświaty.
4. Kształtowanie i doskonalenie kompetencji osobowościowych koniecznych w pracy.
5. Działania podejmowane na rzecz integracji dzieci w klasie.
6. Prowadzenie konsultacji z rodzicami uczniów. Cały okres stażu Dyrektor szkoły, opiekun stażu, specjaliści, Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna, nauczyciele innych placówek oświatowych. Notatki, zaświadczenia, kserokopie dokumentów.

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; (§7 ust. 2 pkt 5) 1. Pogłębianie przepisów dotyczących prawa oświatowego.
2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: Statut szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program wychowawczy szkoły, Program profilaktyki, regulaminy.
3. Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej.

4. Współtworzenie i wdrażanie dokumentacji szkolnej (praca w zespołach zadaniowych).
5. Zastosowanie poznanych regulacji prawnych w pracy dydaktyczno wychowawczej). Cały okres stażu







Wg harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej Opiekun stażu Dokumentacja, notatki własne, lista obecności na Radach Pedagogicznych.


Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji.





Brwinów, 05.09 2016 r. Anna Paczyńska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.