AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Robert Kunce, 2019-06-18
Bytom

Język angielski, Konspekty

Pytania z czasownikiem have got, zaimki dzierżawcze.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie 4




Temat: Fantastyczna Dwójka - Mój ulubiony superbohater! Pytania z czasownikiem have got, zaimki dzierżawcze.

Treści programowe:
- wygląd zewnętrzny

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje.

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje wygląd wybranych bohaterów.

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje.

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową.

Cele lekcji:

- zapoznanie uczniów z zastosowaniem czasownika have got w zdaniach pytających oraz krótkich odpowiedziach
- wprowadzenie zaimków dzierżawczych: its, our, your, their
- rozwijanie rozumienia tekstu słuchanego i czytanego
- doskonalenie umiejętności stosowania odpowiednich form gramatycznych

Uczeń:

- potrafi dobrać odpowiedni zaimek dzierżawczy w podanym zdaniu
- potrafi dobrać odpowiednią formę gramatyczną czasownika have got pasującą do podanego zdania
- rozumie sens i kontekst słuchanej i czytanej scenki sytuacyjnej
- potrafi opisać wygląd wybranej osoby/postaci
- wykorzystuje smartfon w multimedialnym ćwiczeniu gramatycznym.

Metody pracy:

- podająca (instruktaż)
- praca z tekstem
- słuchowa
- działalności praktycznej
- metoda aktywizująca (interaktywny quiz)

Formy pracy:

- indywidualna
- zbiorowa
- praca w parach



Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik, zeszyt ucznia, zeszyt ćwiczeń, nożyczki, klej, komputer, Internet, rzutnik, smartfony, aplikacja Kahoot!, CD z nagraniem tekstu do komiksu

Przebieg lekcji

Faza wstępna:
1. Powitanie dzieci i sprawdzenie obecności.
2. Wspólne sprawdzenie/poprawa zadania domowego.
3. Zapisanie tematu lekcji i przedstawienie celu lekcji.

Faza właściwa:

1. Podanie i wyjaśnienie zasady tworzenia pytań z czasownikiem have got oraz krótkich odpowiedzi (wklejenie do zeszytu notatki).
2. Odtworzenie nagrania - praca z komiksem (tłumaczenie poszczególnych scenek).
3. Sprawdzenie stopnia zrozumienia i zapamiętania treści komiksu (prawda/fałsz).
4. Ćwiczenie stosowania czasownika have got na podstawie komiksu (zad. 4 z podręcznika str. 57). Uczniowie zgłaszają się, podają odpowiedzi i przepisują do zeszytu poprawnie sformułowane zdania zapisane przez nauczyciela na tablicy.
5. Formułowanie krótkich odpowiedzi do pytań z czasownikiem have got. Uczniowie zgłaszają się i formułują odpowiedzi do pytań z zadania 4 (uczniowie niepełnosprawni wykonują przykłady z pomocą nauczyciela), przepisują do zeszytu zapisane na tablicy przez nauczyciela poprawne formy pod opowiadającymi im pytaniami z zadania 4.
6. Nauczyciel objaśnia stosowanie wybranych zaimków dzierżawczych, uczniowie wklejają do zeszytów notatkę.
7. Uczniowie wykonują ustnie zadanie 7 z podręcznika ze str. 57(uczniowie niepełnosprawni wykonują przykłady z pomocą nauczyciela), nauczyciel zapisuje na tablicy właściwe zaimki, uczniowie zapisują je w zeszycie.

9. Quiz utrwalający umiejętności i wiadomości wprowadzone na lekcji z wykorzystaniem aplikacji Kahoot! w smartfonach uczniów i na ekranie na ścianie. Uczniowie dobierają się w pary lub trójki i starają się zaznaczyć właściwe odpowiedzi za pomocą swoich telefonów.

Faza końcowa:

1. Podsumowanie i ocena pracy uczniów na lekcji.
2. Zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń utrwalającej umiejętność stosowania poznanych na lekcji zaimków dzierżawczych oraz odpowiednich form czasownika have got.
3. Pożegnanie uczniów.













Pytania (questions) tworzymy przez inwersję, czyli zamianę kolejności wyrazów:
You have got long hair. (Ty masz długie włosy.)
Have you got long hair? (Czy ty masz długie włosy?)
W 3 osobie liczby pojedynczej będzie:
Tomek has got blue eyes. (Tomek ma niebieskie oczy.)
Has Tomek got blues eyes? (Czy Tomek ma niebieskie oczy?)

Krótkie odpowiedzi (short answers):
Yes, I have. – odpowiedź twierdząca
No, I haven’t. – odpowiedź przecząca

W 3 osobie liczby pojedynczej będzie:
Yes, he has. – odpowiedź twierdząca
No, he hasn’t. – odpowiedź przecząca

Zaimki dzierżawcze:
Its – tego (stosujemy w przypadku przedmiotów zwierząt i niemowlaków)
Its teeth are sharp . Jego (np. tego tygrysa) zęby są ostre.
Our - nasze
This is our teacher. To jest nasz nauczyciel.
Your – wasze
They are your friends. Oni są waszymi przyjaciółmi.
Their – ich
This is their dog. To jest ich pies.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.