Katalog Paulina pasznicka, 2019-06-18 Gądkowice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: ……Paulina P……… Placówka oświatowa: ……………….. Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO wg. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) § 7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Szczegółowe zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego: • Karta Nauczyciela, • Ustawa o Systemie Oświaty, • Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego. IX 2016 Sporządzony plan rozwoju zawodowego, kserokopie Ustaw i Rozporządzeń. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Omówienie z opiekunem formy współpracy (rozmowy, obserwacje, wzajemna pomoc), zawarcie kontraktu. IX 2016 Zasady współpracy i wzajemnej obserwacji, podpisany kontrakt. 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja zajęć zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu, omówienie obserwacji. Wg ustalonego harmonogramu Wykaz tematów jednostek lekcyjnych przeprowadzonych przez opiekuna stażu, arkusz obserwacji. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariuszy zajęć, analiza wniosków opiekuna. Wg ustalonego harmonogramu Konspekty przeprowadzonych zajęć. 5. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: • Status Szkoły, • Wewnątrzszkolny System Oceniania, • Szkolny Program profilaktyki, • Szkolny Program Wychowawczy, • Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczy. 2016 Notatki, zaświadczenie o odbyciu szkolenia BHP. 6. Uczestniczenie w pracach organów szkoły Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym Wg harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej Lista obecności 7. Udział w różnych formach doskonalenia Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Studiowanie literatury. Cały okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia dyrektora szkoły, spis literatury. 8. Organizowanie i przeprowadzanie różnych konkursów, projektów. Wyjazdy na konkursy związane z językiem angielskim • Powiatowy Konkurs Angielsko –Niemiecki „Do you sapek Deutch” • Szkolny Konkurs Języka Angielskiego dla klas IV SP • Szkolny Konkurs SKO • Prowadzenie projektu Talentowisko – aukcje, kiermasze zbiórki • Przeprowadzenie Tygodnia języków Obcych - konkurs W czasie trwania stażu Zdjęcia, wzór testów i tekstów, analiza wyników, dyplomy uczestnictwa. 9. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych Organizacja i uczestnictwo w różnych formach upowszechniania kultury (wyjazdy klasowe do teatru, kina, muzeum itp.). Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. Prowadzenie opieki nad SKO Cały okres stażu Zapisy w dzienniku 10. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy, systematyczne weryfikowanie i uzupełnianie planu Tworzenie własnego warsztatu pracy rozwoju zawodowego. Cały okres stażu Konsultacje, rozmowy z opiekunem stażu, dyrektorem, ocena dorobku, opinia opiekuna. 11. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp. Cały okres stażu Teczka materiałów 12. Orientacja w nowościach dotyczących nauczania języka angielskiego Lektura czasopism dla nauczycieli języków obcych, wykorzystywanie poznanych metod pracy na lekcjach Cały okres stażu Czasopisma / strony www 13. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwojowego. Opis realizacji planu rozwojowego. IV 2019 Sprawozdanie z realizacji planu rozwojowego. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego, oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Aktywna realizacja zadań zgodnie z planem wychowawczym szkoły. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas. Cały okres stażu Rozmowy z wychowawcami klas. 2. Wymiana doświadczeń i doskonalenie w ramach pracy zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Wymiana doświadczeń (dzielenie się problemami, własnymi rozwiązaniami, efektami pracy) i wzajemna pomoc w doborze programów, pomocy naukowych, tworzeniu planów wynikowych. Cały okres stażu Notatki 3. Poznanie sytuacji wychowawczej uczniów oraz ich problemów dydaktycznych. • Rozmowa, wywiad z rodzicami, wychowawcami. • Współpraca z pedagogiem szkolnym w sprawie obniżonych wymagań edukacyjnych Cały okres stażu Zapisy w dokumentacji przebiegu stażu. 4. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym w opracowaniu technik pracy z młodzieżą. Cały okres stażu Notatki 5. Praca z uczniem zdolnym Udział w przygotowywaniu uczniów do konkursów Cały okres stażu Notatki 6. Praca z uczniem słabym Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka angielskiego dla uczniów gimnazjum przygotowujących się do egzaminu końcowego z języka nowożytnego. Cały okres stażu Potwierdzenie 7. Rozmowy z rodzicami Spotkania z rodzicami w ramach wywiadówek Cały okres stażu Potwierdzenie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. Przygotowanie planu i przesłanie na stronę internetową. W trakcie trwania stażu Publikacja w internecie. 2. Wykorzystanie komputera i Internetu -stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji • Opracowywanie dokumentów, planów wynikowych, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych. • Udział w użyciu portali edukacyjnych. • Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. • Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. • Opracowanie przy użyciu różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów do Szkolnego konkursy SKO • Realizowanie przez uczniów projektów wymagających posługiwania się komputerem i Internetem cały okres stażu Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne 3. Opublikowanie na stronie internetowej szkoły materiałów pomocniczych dla uczniów obejmujących trudne zagadnienia gramatyczne z języka angielskiego. Przygotowanie materiałów i przesłanie na stronę internetową. W trakcie trwania stażu Publikacja na stronie internetowej szkoły. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły Analiza programu wychowawczego szkoły. Cały okres stażu Notatki 2. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, dydaktyki, pedagogiki Aktywny udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Udział w radach szkoleniowych. Cały okres stażu Zaświadczenia, certyfikaty 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i wymiana doświadczeń. Dyskusja z nauczycielami. Aktualizacja wiedzy pedagogicznej i dydaktycznej – literatura. Przeglądanie informacji na stronie internetowej MENiS. Cały okres stażu Spis lektur, publikacji wykorzystanie porad i doświadczeń innych w swojej pracy. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji szkoły oraz analiza jej zadań. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Cały okres stażu Notatki 2. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich. Zebranie spisu aktów prawnych obowiązujących w oświacie i ich analiza. Cały okres stażu Notatki Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. ….…………………………………… ………………………………………… Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |