Katalog

Paulina pasznicka, 2019-06-18
Gądkowice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



















Imię i nazwisko: ……Paulina P………
Placówka oświatowa: ………………..
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy




WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

wg. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.)




§ 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1. Szczegółowe zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego:
• Karta Nauczyciela,
• Ustawa o Systemie Oświaty,
• Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego. IX 2016 Sporządzony plan rozwoju zawodowego, kserokopie Ustaw i Rozporządzeń.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Omówienie z opiekunem formy współpracy (rozmowy, obserwacje, wzajemna pomoc), zawarcie kontraktu. IX 2016 Zasady współpracy i wzajemnej obserwacji, podpisany kontrakt.
3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja zajęć zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu, omówienie obserwacji. Wg ustalonego harmonogramu Wykaz tematów jednostek lekcyjnych przeprowadzonych przez opiekuna stażu, arkusz obserwacji.
4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariuszy zajęć, analiza wniosków opiekuna. Wg ustalonego harmonogramu Konspekty przeprowadzonych zajęć.
5. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji:
• Status Szkoły,
• Wewnątrzszkolny System Oceniania,
• Szkolny Program profilaktyki,
• Szkolny Program Wychowawczy,
• Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczy. 2016 Notatki,
zaświadczenie o odbyciu szkolenia BHP.
6. Uczestniczenie w pracach organów
szkoły Udział w pracach Rady
Pedagogicznej, współpraca z
gronem pedagogicznym Wg harmonogramu
posiedzeń Rady
Pedagogicznej Lista obecności
7. Udział w różnych formach doskonalenia Udział w kursach,
szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Studiowanie literatury. Cały okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia dyrektora szkoły,
spis literatury.
8. Organizowanie i przeprowadzanie różnych konkursów, projektów. Wyjazdy na konkursy związane z językiem angielskim • Powiatowy Konkurs Angielsko –Niemiecki „Do you sapek Deutch”
• Szkolny Konkurs Języka Angielskiego dla klas IV SP
• Szkolny Konkurs SKO
• Prowadzenie projektu Talentowisko – aukcje, kiermasze zbiórki
• Przeprowadzenie Tygodnia języków Obcych - konkurs W czasie trwania stażu Zdjęcia, wzór testów i tekstów, analiza wyników, dyplomy uczestnictwa.
9. Aktywna realizacja zadań
wychowawczych i opiekuńczych Organizacja i uczestnictwo
w różnych formach
upowszechniania kultury (wyjazdy
klasowe do teatru, kina, muzeum
itp.). Sprawowanie opieki nad
uczniami podczas wycieczek,
imprez i wyjść pozaszkolnych.

Prowadzenie opieki nad SKO Cały okres stażu Zapisy w dzienniku
10. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy, systematyczne weryfikowanie i uzupełnianie planu Tworzenie własnego warsztatu pracy rozwoju zawodowego. Cały okres stażu Konsultacje, rozmowy z opiekunem stażu, dyrektorem, ocena dorobku, opinia opiekuna.
11. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów
dydaktycznych, testów, czasopism
itp. Cały okres stażu Teczka materiałów
12. Orientacja w nowościach dotyczących
nauczania języka angielskiego Lektura czasopism dla nauczycieli
języków obcych, wykorzystywanie
poznanych metod pracy na lekcjach Cały okres stażu Czasopisma / strony www
13. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwojowego. Opis realizacji planu rozwojowego. IV 2019 Sprawozdanie z realizacji planu rozwojowego.


§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego, oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1. Aktywna realizacja zadań zgodnie z planem wychowawczym szkoły. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas. Cały okres stażu Rozmowy z wychowawcami klas.
2. Wymiana doświadczeń i doskonalenie w ramach pracy zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Wymiana doświadczeń (dzielenie się problemami, własnymi rozwiązaniami, efektami pracy) i wzajemna pomoc w doborze programów, pomocy naukowych, tworzeniu planów wynikowych. Cały okres stażu Notatki
3. Poznanie sytuacji wychowawczej uczniów oraz ich problemów dydaktycznych. • Rozmowa, wywiad z rodzicami, wychowawcami.
• Współpraca z pedagogiem szkolnym w sprawie obniżonych wymagań edukacyjnych Cały okres stażu Zapisy w dokumentacji przebiegu stażu.

4.





Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym w opracowaniu technik pracy z młodzieżą. Cały okres stażu Notatki
5. Praca z uczniem zdolnym Udział w przygotowywaniu uczniów
do konkursów Cały okres stażu Notatki
6. Praca z uczniem słabym Prowadzenie dodatkowych zajęć
z języka angielskiego dla uczniów gimnazjum
przygotowujących się do egzaminu
końcowego z języka nowożytnego. Cały okres stażu Potwierdzenie
7. Rozmowy z rodzicami Spotkania z rodzicami w ramach
wywiadówek Cały okres stażu Potwierdzenie


§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1. Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. Przygotowanie planu i przesłanie na stronę internetową. W trakcie trwania stażu Publikacja w internecie.
2. Wykorzystanie komputera i Internetu -stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji • Opracowywanie dokumentów, planów wynikowych, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych.
• Udział w użyciu portali edukacyjnych.
• Przygotowanie scenariuszy lekcji,
konspektów przy użyciu komputera i
Internetu.
• Przygotowanie dokumentacji
załączonej do wniosku.
• Opracowanie przy użyciu różnych
narzędzi pomiaru dydaktycznego
testów, sprawdzianów, dokumentacji
szkolnej, dyplomów do Szkolnego konkursy SKO
• Realizowanie przez uczniów
projektów wymagających
posługiwania się komputerem i Internetem cały okres stażu Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne
3. Opublikowanie na stronie internetowej szkoły materiałów pomocniczych dla uczniów obejmujących trudne zagadnienia gramatyczne z języka angielskiego. Przygotowanie materiałów i przesłanie na stronę internetową. W trakcie trwania stażu Publikacja na stronie internetowej szkoły.



§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1. Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły Analiza programu wychowawczego szkoły. Cały okres stażu Notatki
2. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, dydaktyki, pedagogiki Aktywny udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Udział w radach szkoleniowych. Cały okres stażu Zaświadczenia, certyfikaty
3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i wymiana doświadczeń. Dyskusja z nauczycielami. Aktualizacja wiedzy pedagogicznej i dydaktycznej – literatura. Przeglądanie informacji na stronie internetowej MENiS. Cały okres stażu Spis lektur, publikacji
wykorzystanie porad i doświadczeń innych w swojej pracy.



§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

L.p. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1. Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji szkoły oraz analiza jej zadań.
Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Cały okres stażu Notatki
2. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich. Zebranie spisu aktów prawnych obowiązujących w oświacie i ich analiza. Cały okres stażu Notatki
Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji.





….…………………………………… …………………………………………
Podpis nauczyciela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.