Katalog

Joanna CUPER, 2019-06-18
Godziesze

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego 2016-2019

- n +

Zespół Szkół nr 1

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się
o awans na stopień nauczyciela mianowanego




Nauczyciel kontraktowy: : mgr J. Cuper



2016r.








Posiadane kwalifikacje: UAM studia magisterskie - kierunek: pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z j. angielskim

Miejsce odbywania stażu: Z

Dyrektor:

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2019r.




CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego












Zgodnie z § 7.2. pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

Lp.
Zadania i działania na okres stażu
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu
-sporządzenie planu rozwoju zawodowego
-opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego


notatki

wniosek o rozpoczęcie stażu

plan rozwoju zawodowego
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

wrzesień 2016

wrzesień 2016

wrzesień 2016
maj 2019

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu


-rozmowa, ustalenie zasad współpracy, sporządzenie kontraktu
-ustalenie terminów spotkań
-obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
-prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu


kontrakt

harmonogram spotkań
notatki

scenariusze zajęć

wrzesień 2016

wrzesień 2016
w trakcie stażu

w trakcie stażu

3.

Prowadzenie dokumentacji szkolnej i przedszkolnej

-dokonywanie na bieżąco wpisów w dziennikach

wpisy w dziennikach

w trakcie stażu oraz każdego roku szkolnego


4.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności, doskonalenie warsztatu pracy

-udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli
-uczestnictwo w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego (warsztaty, kursy, konferencje itp.)
-studiowanie literatury fachowej, rozbudowanie własnej biblioteki przedmiotowej
-stosowanie aktywnych metod nauczania
-poszerzanie bazy pomocy dydaktycznych
( w tym przygotowanych samodzielnie)
-opracowanie, analiza, modyfikowanie planów pracy itp.


listy obecności

zaświadczenia, certyfikaty itp.

notatki
lista tytułów książek, czasopism

notatki
baza materiałów dydaktycznych








w trakcie stażu



5.

Publikowanie własnych prac

-publikacja wybranych scenariuszy zajęć
-opublikowanie planu rozwoju zawodowego


adresy stron

w trakcie stażu

6.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego


-gromadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem stażu
-sformułowanie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego
-opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego


scenariusze, zaświadczenia, zdjęcia itp.
wniosek

sprawozdanie

w trakcie stażu

czerwiec 2019

czerwiec 2019






Zgodnie z § 7.2. pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
Lp.
Zadania na okres stażu
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.



Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów

-indywidualne rozmowy z uczniami i rodzicami
-obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych
-konsultacje z wychowawcami, pedagogiem szkolnym
-analiza orzeczeń i opinii PPP





notatki własne

w trakcie stażu

w trakcie stażu

według harmonogramu i w zależności od potrzeb
w trakcie stażu

2.

Indywidualizacja pracy na zajęciach, uwzględnianie zainteresowań i potrzeb uczniów, ,problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

-dostosowywanie kart pracy, testów do indywidualnych możliwości uczniów
-przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych z j. angielskiego
-praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z uczniami zdolnymi
-rozmowy z rodzicami, współpraca w rozwiązywaniu problemów uczniów
-uwzględnianie na zajęciach problematyki społecznej i cywilizacyjnej(odmienność kulturowa itp. )


karty pracy, testy

kserokopie dyplomów

notatki własne, zapisy w dziennikach


scenariusze zajęć, plany pracy

w trakcie stażu

w trakcie stażu

w trakcie stażu

w trakcie stażu, wg harmonogramu spotkań
w trakcie stażu

3.

Działania na rzecz szkoły i środowiska

-aktywne włączanie się w realizację imprez i innych zadań promujących szkołę
-udział uczniów w konkursach, festiwalach organizowanych przez inne placówki, instytucje

zdjęcia

dyplomy, zdjęcia

w trakcie stażu


Zgodnie z § 7.2. pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Lp.
Zadania na okres stażu
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.



Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy nauczyciela

-opracowywanie dokumentacji nauczycielskiej m.in. scenariuszy zajęć, planów nauczania, sprawozdań
- przygotowywanie pomocy dydaktycznych (np. kart pracy, kart obrazkowych -flashcards, kart wyrazowych, dyplomów)
-aktywne uczestnictwo w konferencjach, szkoleniach internetowych
-publikowanie materiałów i korzystanie z zasobów portali edukacyjnych w celu zdobycia informacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy
-wykorzystanie poczty e-mail w celu kontaktu i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami
-korzystanie z komputera na zajęciach j. angielskiego (ćwiczenia online, filmy, historyjki dźwiękowo-obrazkowe)
-wskazywanie uczniom stron internetowych przydatnych w uczeniu się języka obcego

scenariusze, plany, sprawozdania

baza stworzonych materiałów

certyfikaty

lista stron www






zdjęcia


wykaz stron www








w tracie stażu


2.

Wykorzystanie techniki komputerowej i zasobów Internetu w celu poznania procedury przebiegu stażu i jego dokumentowania

-wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy w poznawaniu i gromadzeniu wybranych przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli
-korzystanie z zasobów Internetu w celu śledzenia zmian w przepisach prawa oświatowego i uzyskiwania informacji dotyczących awansu zawodowego





notatki, lista stron www








w trakcie stażu






Zgodnie z § 7.2. pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
Lp.
Zadania na okres stażu
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.



Aktualizowanie i pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki


-samodzielne studiowanie publikacji z dziedziny pedagogiki, psychologii i dydaktyki
-aktualizowanie wiedzy poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia


notatki własne, wykaz pozycji

zaświadczenia


w trakcie stażu

2.

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy zawodowej

-współpraca z rodzicami, udzielanie rodzicom wskazówek i porad
-wdrażanie propozycji, pomysłów, rozwiązań zaczerpniętych z literatury fachowej
-dbanie o właściwe zachowanie uczniów podczas lekcji, wskazywanie pożądanych zachowań i postaw


notatki własne, zapisy w dziennikach


w trakcie stażu, w zależności od potrzeb


w trakcie stażu









Zgodnie z § 7.2. pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

Lp.
Zadania na okres stażu
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.



Pogłębianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego

-analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących systemu oświaty
-aktualizacja wiedzy poprzez regularne odwiedzanie portali internetowych zajmujących się zagadnieniami oświatowymi


notatki własne

lista stron www

w trakcie stażu

2.

Analiza dokumentacji szkolnej

-analiza i zapoznawanie się na bieżąco z ewentualnymi zmianami w dokumentacji regulującej pracę w placówce (Statut szkoły i przedszkola, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program profilaktyki, Regulaminy

notatki własne

w trakcie stażu

3.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych


-udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
-współpraca z Radą Rodziców

listy obecności, notatki własne

w trakcie stażu

Plan rozwoju zawodowego napisany został na postawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 nr 0 poz. 393) 
Powyższy plan może ulec zmianie w trakcie jego realizacji. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksów.

Opracowała Joanna Cuper
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.