Katalog Joanna CUPER, 2019-06-18 Godziesze Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego 2016-2019Zespół Szkół nr 1 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego Nauczyciel kontraktowy: : mgr J. Cuper 2016r. Posiadane kwalifikacje: UAM studia magisterskie - kierunek: pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z j. angielskim Miejsce odbywania stażu: Z Dyrektor: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2019r. CEL GŁÓWNY: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Zgodnie z § 7.2. pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania i działania na okres stażu Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu -sporządzenie planu rozwoju zawodowego -opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego notatki wniosek o rozpoczęcie stażu plan rozwoju zawodowego sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2016 wrzesień 2016 wrzesień 2016 maj 2019 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu -rozmowa, ustalenie zasad współpracy, sporządzenie kontraktu -ustalenie terminów spotkań -obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu -prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu kontrakt harmonogram spotkań notatki scenariusze zajęć wrzesień 2016 wrzesień 2016 w trakcie stażu w trakcie stażu 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej i przedszkolnej -dokonywanie na bieżąco wpisów w dziennikach wpisy w dziennikach w trakcie stażu oraz każdego roku szkolnego 4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności, doskonalenie warsztatu pracy -udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli -uczestnictwo w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego (warsztaty, kursy, konferencje itp.) -studiowanie literatury fachowej, rozbudowanie własnej biblioteki przedmiotowej -stosowanie aktywnych metod nauczania -poszerzanie bazy pomocy dydaktycznych ( w tym przygotowanych samodzielnie) -opracowanie, analiza, modyfikowanie planów pracy itp. listy obecności zaświadczenia, certyfikaty itp. notatki lista tytułów książek, czasopism notatki baza materiałów dydaktycznych w trakcie stażu 5. Publikowanie własnych prac -publikacja wybranych scenariuszy zajęć -opublikowanie planu rozwoju zawodowego adresy stron w trakcie stażu 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego -gromadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem stażu -sformułowanie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego -opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego scenariusze, zaświadczenia, zdjęcia itp. wniosek sprawozdanie w trakcie stażu czerwiec 2019 czerwiec 2019 Zgodnie z § 7.2. pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania na okres stażu Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin 1. Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów -indywidualne rozmowy z uczniami i rodzicami -obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych -konsultacje z wychowawcami, pedagogiem szkolnym -analiza orzeczeń i opinii PPP notatki własne w trakcie stażu w trakcie stażu według harmonogramu i w zależności od potrzeb w trakcie stażu 2. Indywidualizacja pracy na zajęciach, uwzględnianie zainteresowań i potrzeb uczniów, ,problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych -dostosowywanie kart pracy, testów do indywidualnych możliwości uczniów -przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych z j. angielskiego -praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z uczniami zdolnymi -rozmowy z rodzicami, współpraca w rozwiązywaniu problemów uczniów -uwzględnianie na zajęciach problematyki społecznej i cywilizacyjnej(odmienność kulturowa itp. ) karty pracy, testy kserokopie dyplomów notatki własne, zapisy w dziennikach scenariusze zajęć, plany pracy w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu w trakcie stażu, wg harmonogramu spotkań w trakcie stażu 3. Działania na rzecz szkoły i środowiska -aktywne włączanie się w realizację imprez i innych zadań promujących szkołę -udział uczniów w konkursach, festiwalach organizowanych przez inne placówki, instytucje zdjęcia dyplomy, zdjęcia w trakcie stażu Zgodnie z § 7.2. pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania na okres stażu Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin 1. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy nauczyciela -opracowywanie dokumentacji nauczycielskiej m.in. scenariuszy zajęć, planów nauczania, sprawozdań - przygotowywanie pomocy dydaktycznych (np. kart pracy, kart obrazkowych -flashcards, kart wyrazowych, dyplomów) -aktywne uczestnictwo w konferencjach, szkoleniach internetowych -publikowanie materiałów i korzystanie z zasobów portali edukacyjnych w celu zdobycia informacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy -wykorzystanie poczty e-mail w celu kontaktu i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami -korzystanie z komputera na zajęciach j. angielskiego (ćwiczenia online, filmy, historyjki dźwiękowo-obrazkowe) -wskazywanie uczniom stron internetowych przydatnych w uczeniu się języka obcego scenariusze, plany, sprawozdania baza stworzonych materiałów certyfikaty lista stron www zdjęcia wykaz stron www w tracie stażu 2. Wykorzystanie techniki komputerowej i zasobów Internetu w celu poznania procedury przebiegu stażu i jego dokumentowania -wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy w poznawaniu i gromadzeniu wybranych przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli -korzystanie z zasobów Internetu w celu śledzenia zmian w przepisach prawa oświatowego i uzyskiwania informacji dotyczących awansu zawodowego notatki, lista stron www w trakcie stażu Zgodnie z § 7.2. pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Lp. Zadania na okres stażu Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin 1. Aktualizowanie i pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki -samodzielne studiowanie publikacji z dziedziny pedagogiki, psychologii i dydaktyki -aktualizowanie wiedzy poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia notatki własne, wykaz pozycji zaświadczenia w trakcie stażu 2. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy zawodowej -współpraca z rodzicami, udzielanie rodzicom wskazówek i porad -wdrażanie propozycji, pomysłów, rozwiązań zaczerpniętych z literatury fachowej -dbanie o właściwe zachowanie uczniów podczas lekcji, wskazywanie pożądanych zachowań i postaw notatki własne, zapisy w dziennikach w trakcie stażu, w zależności od potrzeb w trakcie stażu Zgodnie z § 7.2. pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Lp. Zadania na okres stażu Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego -analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących systemu oświaty -aktualizacja wiedzy poprzez regularne odwiedzanie portali internetowych zajmujących się zagadnieniami oświatowymi notatki własne lista stron www w trakcie stażu 2. Analiza dokumentacji szkolnej -analiza i zapoznawanie się na bieżąco z ewentualnymi zmianami w dokumentacji regulującej pracę w placówce (Statut szkoły i przedszkola, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program profilaktyki, Regulaminy notatki własne w trakcie stażu 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych -udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej -współpraca z Radą Rodziców listy obecności, notatki własne w trakcie stażu Plan rozwoju zawodowego napisany został na postawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 nr 0 poz. 393) Powyższy plan może ulec zmianie w trakcie jego realizacji. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksów. Opracowała Joanna Cuper Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |