Katalog Jolanta Jarmuł, 2019-06-18 Słupsk Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego dyplomowanie - nauczyciel wspomagającyJolanta Jarmuł nauczyciel mianowany nauczyciel wspomagający w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2016r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2019r. Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku Plan został opracowany na podstawie: 1. Karta nauczyciela z 26 stycznia 1982 r. po zmianach z 21 listopada 2008 r. 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. CELE STAŻU: 1.Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych 2.Podniesienie jakości pracy szkoły 3.Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Napisanie planu rozwoju zawodowego. Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów: m.in. Rozporządzenie MEN, Karta Nauczyciela. -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -śledzenia zmian w prawie oświatowym Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. VIII - IX 2016 Okres stażu V - VI 2019 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego Dokumentacja stażu. Sprawozdanie. 2. Udział w szkoleniu na temat procedur uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanego. Udział w szkoleniu. wg. terminu szkoleń Zaświadczenie 3. Doskonalenie metod pracy i wzbogacanie warsztatu pracy. Udział w kursach i szkoleniach. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu (kursy, warsztaty, szkolenia) Udział w programach i przedsięwzięciach podjętych przez szkołę. -udział w szkoleniowych radach pedagogicznych, kursach i warsztatach - aktywny udział w realizacji podjętych zadań np. promowanie szkoły jako placówki przyjaznej idei integracji ( zamieszczenie na stronie internetowej szkoły zagadnień związanych z pedagogiką specjalną; udział uczniów niepełnosprawnych w miejskim festynie integracyjnym) Gromadzenie pomocy do zajęć, opracowywanie scenariuszy do zajęć, kart pracy. Opracowanie Indywidualnego Programu Terapeutycznego Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach: plastycznych, czytelniczych, wiedzy ogólnej. Praca z uczniem mającym trudności w nauce. Opieka nad Samorządem Uczniowskim (organizacja imprez szkolnych, apelów, akcji charytatywnych i dyskotek) Organizacja i przeprowadzenie konkursów plastycznych (na terenie szkoły) oraz uczestniczenie w konkursach międzyszkolnych. Organizacja i przeprowadzenie konkursu: „Świetlicowy mistrz łamigłówek”. W okresie stażu W okresie stażu IX 2018 Okres stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenia. Zaświadczenia Szkolna strona internetowa Konspekty zajęć, scenariusze Dokument IPT Dyplomy, zaświadczenia, podziękowania Plany pracy. Sprawozdania. Zdjęcia Strona internetowa szkoły Dyplomy, zaświadczenia, podziękowania. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. 4. Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Uczestniczenie w konferencjach, warsztatach metodycznych, kursach. Ukończenie studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki. W okresie stażu Zaświadczenia. § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy wychowawcy świetlicy. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Zamieszczenie w internecie planu rozwoju. Korzystanie z komputerowych programów multimedialnych. Współtworzenie strony internetowej świetlicy. W okresie stażu X 2014 W okresie stażu W okresie stażu Konspekty, scenariusze, opisy zabaw i zajęć Wydruk ze strony internetowej. Konspekty, scenariusze zajęć. Wpisy na stronie internetowej szkoły. 2. Wykorzystanie Internetu do pracy własnej oraz do pracy z wychowankami. Wykorzystywanie serwerów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów. Stworzenie bazy przydatnych linków internetowych. Wykonywanie dyplomów, zaproszeń oraz elementów dekoracyjnych, kart pracy. Gromadzenie materiałów z Internetu przydatnych w pracy wychowawczej. Motywowanie wychowanków do korzystania z programów multimedialnych. W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Wydruk zrzutu ekranu. Dyplomy, zaproszenia, karty pracy. Wydruki, notatki. Potwierdzenie administratora szkolnej pracowni komputerowej. 3. Udział w kursach doskonalących Uczestnictwo w kursach doskonalących umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnych. W okresie stażu Zaświadczenie. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Pełnienie obowiązków opiekuna nauczyciela stażysty. Pomoc w opracowaniu planu rozwoju. Zawarcie kontraktu o zasadach współpracy. IX 2014 Plan rozwoju nauczyciela stażysty. Kontrakt. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Przeprowadzenie zajęć w obecności nauczycieli stażystów i kontaktowych. Raz w miesiącu Konspekty, scenariusze zajęć. 3. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Udostępnianie innym nauczycielom konspektów zajęć, scenariuszy imprez, pomocy dydaktycznych. Cały okres stażu Potwierdzenie nauczycieli § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego „Stop agresji”. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu spotkań : „Jak radzić sobie ze złością?”. - „Zamiast pięści”. - „Jak rozwiązywać konflikty?” - „Złość i agresja w naszym życiu”. Wykorzystanie elementów programu „Spójrz inaczej”. Okres stażu Wpisy w dzienniku, scenariusze zajęć 2. Opracowanie i przeprowadzenie zajęć promujących zdrowy tryb życia „Jestem aktywny”. Przeprowadzenie zajęć. Raz w semestrze Scenariusze zajęć, sprawozdanie. § 8 ust.2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Wykorzystywanie w pracy nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Okres stażu Zaświadczenia 2. Udział w projektach szkolnych i współpraca z pedagogiem i nauczycielami w zakresie realizacji projektów. Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze, konkursy. Cały okres stażu Potwierdzenia nauczycieli. 3. Współpraca z samorządem szkolnym Wspieranie uczniów i nauczycieli w działaniach Okres stażu Potwierdzenie opiekuna samorządu szkolnego 4. Działania na rzecz szkoły w środowisku lokalnym Współudział w organizacji i przeprowadzeniu imprez i uroczystości szkolnych zgodnie z planem pracy szkoły i zapotrzebowaniem Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi Zapraszanie gości na spotkania, rozmowy. Okres stażu Wpisy w dzienniku, potwierdzenia dyrektora szkoły 2. Współpraca z uczelniami wyższymi. Sprawowanie funkcji opiekuna studentów w czasie ich praktyk studenckich. Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Akcje charytatywne Organizowanie pomocy i wspieranie osób potrzebujących. Zbieranie m.in. nakrętek, odzieży, zabawek, przyborów szkolnych. Okres stażu Podziękowania, potwierdzenia, sprawozdanie § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi 1. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. Rozpoznanie na podstawie obserwacji problemów edukacyjnych lub wychowawczych uczniów. Zapoznanie się z opinią poradni, sytuacją rodzinną uczniów, wyznaczenie celu działań, podjęcie działań w celu rozwiązania problemu. Ewaluacja. cały okres stażu Opis i analiza dwóch przypadków. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |