Katalog Beata Mączkowska, 2019-06-18 Osie Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć - poznajemy bocianaSCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat: „ Poznajemy bociana białego”. Cel ogólny: • poszerzanie dziecięcej wiedzy na temat środowiska przyrodniczego. Cele operacyjne (dziecko): • wie, jak wygląda bocian biały, • potrafi określić, czym żywi się bocian, • zna miejsca, gdzie bocian buduje gniazda, • potrafi współpracować w grupie w celu jak najlepszego wykonanie zadania, Umiejętności z podstawy programowej kształcone podczas zajęcia: Dziecko: • komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, • obdarza uwagą osoby dorosłe, • rozwiązuje zagadki, • odpowiada na pytania, • przejawia życzliwość i troskę do zwierząt, • współdziała z dziećmi w zabawie, biega, • wyraża swoje rozumienie świata za pomocą ruchu, impresji plastycznych z materiału naturalnego, • wyraża ekspresję twórczą, • buduje wykorzystując materiał naturalny. Metody pracy: • słowna: pogadanka, zagadka, objaśnienia i instrukcje, • oglądowa: pokaz, • czynne: metoda praktycznego działania. Forma pracy: • praca z całą grupą • praca w małych zespołach Pomoce dydaktyczne: • sylwetka bociana, zdjęcia związane z bocianem, tamburyno, siano, patyki, gałązki, film: „ klekot bocianów”. Przebieg zajęcia: I. CZĘŚĆ WSTĘPNA 1. Powitanie dzieci i wprowadzenie ich w temat zajęć. Nauczyciel proponuje dzieciom rozwiązanie zagadki, która jest tematem dzisiejszych zajęć. „Ma dziób czerwony, Czerwone nogi. Żaby czym prędzej Zmykają mu z drogi”. Dzieci rozszyfrowują zagadkę. II. CZĘŚĆ GŁÓWNA 1. Rozmowa nauczyciela z dziećmi, na podstawie ilustracji o bocianie białym: a. Wygląd bociana, b. Rodzaje pokarmu którym żywi się bocian, c. Rozmowa na temat miejsc zagnieżdżania, d. Obejrzenie krótkiego filmiku - „ klekot bocianów”. 2. Zabawa ruchowa z elementem biegu - „ Boćki na spacerze”. Każde z dzieci – „ bociany”, gdy usłyszą dźwięk tamburyna „ latają” po całej sali, kiedy dźwięk tamburyna milknie stają na jednej nodze i klekoczą. 3. Zabawa plastyczna pt. „ Naprawiamy gniazdo bociana”. Nauczycielka proponuje dzieciom, aby usiadły do stolików. Zapowiada, że będziemy naprawiać gniazda bocianów, które zostały zniszczone w czasie zimy, między innymi przez wiatr, śnieżyce. Rozdaję dzieciom patyki, gałęzie i sianko. Dzieci przystępują do zadania – naprawiają gniazda. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA 1. Podsumowanie Nauczycielka pyta dzieci o czym mówiliśmy na dzisiejszych zajęciach. Co najbardziej wam się podobało, czy łatwo było budować gniazdo. Opracowała: Beata Mączkowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |