Katalog Marta Szabat, 2019-05-15 Zwoleń Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (matematyka 2016-2019)PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nauczyciel mianowany: Marta S. Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki i statystyki Miejsce pracy: Zespół Szkół…. w Z…. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2016r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2019r. CELE GŁÓWNE PODEJMOWANEGO STAŻU: 1. Doskonalenie swoich metod i warsztatu pracy. 2. Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych. 3. Podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły. 4. Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami. 5. Rozwój osobisty. 6. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. 1.Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego : Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Sierpień - wrzesień 2016r. Opracowanie planu rozwoju zawodowego -sierpień 2016 Przygotowanie i złożenie wniosku do dyrekcji szkoły o rozpoczęcie stażu -31 sierpnia 2016 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. okres stażu 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego. maj – czerwiec 2019 §8 ust.2, pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; Lp. Zadania /Formy realizacji/Termin 1.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Współpraca z rodzicami. Cały okres stażu Współpraca z pedagogiem i samorządem szkolnym. Wdrażanie wewnątrzszkolnych zasad oceniania. Czynny udział w pracach zespołu przedmiotowego z matematyki i fizyki. Współpraca w zespole układającym rozkład zajęć lekcyjnych dla ZSR –T. Współpraca w zespołach tworzących i aktualizujących dokumenty szkoły. Organizacja i pomoc w organizacji imprez szkolnych oraz wycieczek klasowych. Praca w komisjach konkursowych. Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej Współpraca z samorządem uczniowskim i radą rodziców 2.Zdobywanie wiedzy na temat problemów i rozwoju wychowanków. Analiza ankiet przeprowadzonych przez pedagogów oraz własnych opracowanych na potrzeby rozwiązywania bieżących problemów. Cały okres stażu Analiza sytuacji rodzinnej wychowanków. Analiza dokumentacji dotyczącej pomocy pedagogiczno – psychologicznej. Współpraca z rodzicami uczniów (spotkania, konsultacje, rozmowy telefoniczne itp.) Współpraca z pedagogiem szkolnym. Praca w zespole wychowawczym oraz w zespołach klasowych nauczycieli. Analizowanie wyników nauczania i frekwencji moich uczniów. 3.Opracowanie i wdrożenie narzędzi diagnostycznych. Tworzenie, przeprowadzanie i analiza testów diagnostycznych w klasach pierwszych, matury „w połowie drogi” oraz próbnych egzaminów maturalnych. cały okres stażu 4.Doskonalenie warsztatu i metod pracy Lektura czasopism pedagogicznych. Cały okres stażu Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych. Korzystanie z nowoczesnych urządzeń multimedialnych. 5.Systematyczne pogłębianie swojej wiedzy dydaktycznej i wychowawczej. Udział w różnych formach wewnątrzszkolnego i pozaszkolnego doskonalenia zawodowego Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. okres stażu Udział w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego: w warsztatach, szkoleniach, konferencjach itp. 6.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki przygotowujących do egzaminu maturalnego, dla klas pierwszych wyrównujących braki z matematyki oraz dla uczniów posiadających orzeczenie z poradni pedagogiczno – psychologicznej. Według potrzeb §8 ust.2,pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania /Formy realizacji / Termin 1.Efektywne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy Korzystanie z komputera w celu prowadzenia dokumentacji szkolnej. Okres stażu Współpraca z innymi nauczycielami w celu doskonalenia umiejętności w zakresie posługiwania się technologią komputerową i informacyjną. 2.Tworzenie narzędzi do pomiaru jakości nauczania matematyki z wykorzystaniem technologii komputerowej. Korzystanie z komputera w opracowaniu dokumentów, sprawdzianów, testów, ćwiczeń, scenariuszy zajęć.okres stażu 3.Wykorzystanie komputera podczas zajęć. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputerowych programów edukacyjnych, Internetu. w miarę możliwości 4.Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych. Wymiana poglądów i umiejętności w związku z nauczanym przedmiotem. w miarę potrzeb 5.Stosowanie technologii komunikacyjnej Kontakt z nauczycielami, uczniami i rodzicami uczniów za pośrednictwem e-dziennika okres stażu Informowanie rodziców o bieżących problemach i osiągnięciach młodzieży – rozmowy telefoniczne, e-maile, smsy okres stażu Kontakt z uczniami poprzez pocztę elektroniczną okres stażu Kontakt z zespołem klasowym nauczycieli i zespołem przedmiotowym – spotkania, rozmowy telefoniczne, e-maile, smsy okres stażu Kontakt z przedstawicielami wydawnictw edukacyjnych, przedstawicielami biur podróży organizującymi wycieczki szkolne, z nauczycielami i ekspertami ds. edukacji matematycznej – rozmowy telefoniczne, e-maile okres stażu §8 ust.2,pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przeprowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania /Formy realizacji /Termin 1.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami. Prowadzenie lekcji otwartych dla młodszych stażem nauczycieli oraz dla nauczycieli z komisji przedmiotowej z matematyki i fizyki. w miarę możliwości 2.Współpraca z nauczycielami w celu rozpoznawania i niwelowania trudności wychowawczych. Spotkania z innymi nauczycielami, dzielenie się spostrzeżeniami i cennymi uwagami oraz wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych. w miarę potrzeb Współpraca z pedagogiem szkolnym. Współpraca z Ośrodkiem Szkolenia i Wychowania. 3.Praca w komisji przedmiotowej. Wspólna wymiana doświadczeń, prowadzenie spotkań jako przewodniczący komisji, analizowanie wyników matury z matematyki. w miarę potrzeb 4.Pomoc w prowadzeniu dokumentacji nauczycielom stażystom i kontraktowym. Dzielenie się własnymi doświadczeniami, udostępnianie opracowanych dokumentów itp.w miarę potrzeb 5.Organizacja oraz realizacja imprez i uroczystości z udziałem uczniów i zaproszonych gości. Organizacja imprez ogólnoszkolnych.w miarę potrzeb Organizacja Szkolnego Zespołowego Konkursu Matematycznego. raz w roku 6.Publikacje. Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego w Internecie. 2016-2019 §8 ust.2,pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania / Formy realizacji /Termin 1.Opracowanie programu zajęć w oparciu o autorski scenariusz Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z klasy maturalnej przygotowujących do obowiązkowej matury z matematyki.Według potrzeb 2.Współudział w aktualizowaniu i wdrażanie szkolnych programów: Wychowawczego oraz Profilaktyki. Realizacja założeń i celów poszczególnych programów w oparciu o współpracę z moimi uczniami i wychowankami. Okres stażu §8 ust.2,pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania /Formy realizacji /Termin 1.Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. W ramach potrzeb Opieka nad szkolnym zespołem wokalnym. okres stażu 2.Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych Pomoc w organizacji i samodzielne organizowanie imprez klasowych i szkolnych. w miarę możliwości 3.Współpraca z Pedagogiem Szkolnym. Stały kontakt w sprawie wychowanków jak i innych uczniów sprawiających trudności wychowawcze oraz potrzebujących objęcia pomocą pedagogiczno – psychologiczną. w miarę potrzeb 4.Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach związanych z matematyką. W miarę możliwości §8 ust.2,pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania /Formy realizacji/ Termin 1.Organizowanie pomocy dla potrzebujących. Paczki na Święta dla rodzin uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. w miarę możliwości 2.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Stosowanie się do zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach. w miarę potrzeb Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Zwoleniu w ramach diagnozowania dysfunkcji u moich uczniów. 3.Współpraca z Ośrodkiem Szkolenia i Wychowania w Zwoleniu. Kontakt z wychowawcami ośrodka i omawianie problemów wychowawczych i edukacyjnych wychowanków. w miarę potrzeb 4.Festyn Integracyjny. Pomoc w organizacji Festynu Integracyjnego. w miarę potrzeb 5.Współpraca z rodzinnym kuratorem sądowym Doraźna współpraca z kuratorami rodzinnymi mającymi pieczę nad moimi uczniami lub wychowankami (w celu monitorowania sytuacji szkolnej i rodzinnej danego ucznia). w miarę potrzeb §8 ust.2,pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania /Formy realizacji/ Termin 1.Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży Studiowanie literatury oraz publikacji w Internecie odnośnie w/w tematyki. Okres stażu Współpraca z pedagogiem szkolnym. 2.Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków, diagnozowanie problemów wychowawczych. Stały kontakt z Rodzicami, Pedagogiem Szkolnym, uczniami w celu diagnozowania problemów wychowawczych. w miarę potrzeb 3.Pedagogizacja Rodziców. Pogadanka na zebraniu z Rodzicami obejmująca problemy uczniów z nauką, alkoholem, agresją itp., filmy edukacyjne, prezentacje. w miarę potrzeb 4.Opis i analiza przypadków. Rozpoznanie/ustalenie i wdrożenie środków zaradczych/ podsumowanie i wnioski. w miarę potrzeb i możliwości Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |