Katalog Mariusz Witkowski, 2019-05-15 Tuchola Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć z języka angielskiego (gimnazjum)TEMAT: Silvana’s future – Silvana planuje swoją przyszłość. CELE NAUCZYCIELA: - uczeń rozwija umiejętności egzaminacyjne: czytanie i słuchanie - uczeń dyktuje, słucha i układa tekst o Silvanie - uczeń potrafi poprawnie zastosować w zdaniu will - uczeń poznaje nowe słownictwo CELE UCZNIA: - potrafię ułożyć zdania o Silvanie w spójny tekst (czytanie) - umiem odpowiadać na pytania do tekstu o Silvanie (słuchanie/mówienie) NACOBEZU Po lekcji potrafię: - zastosować zwrot will za pomocą którego mówimy o przyszłości - umiem poprawnie wymawiać nowo poznane słowa Treści między przedmiotowe: Ambitne planowanie własnej przyszłości; pozytywne nastawienie do życia; promowanie postawy prospołecznej Metody: aktywizujące z naciskiem na metodę integrującą – włączającą każdego ucznia w proces dydaktyczny; taka metoda spełnia również wymogi Unii Europejskiej o zapobieganiu wykluczeniu społecznemu i promowaniu wyrównywania szans młodzieży w przyszłej pracy zawodowej Materiały: - materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie podręcznika Voices 2 strona 97 Przewidywane problemy Problem Rozwiązanie Uczniowie mogą mieć trudności z poprawną wymową najtrudniejszych słów. Nauczyciel za każdym razem głośno wymawia najtrudniejsze nazwy. Uczniowie mogą mieć problemy z ułożeniem tekstu w całość. Nauczyciel zwraca uwagę na dodatkowe informacje ułatwiające wykonanie zadania. Przebieg lekcji: Wprowadzenie (10min): - powitanie - sprawdzenie listy obecności (pytania aktywizujące) i zapisanie tematu na tablicy - nauczyciel podaje cele uczniowskie Ćwiczenia: Każdy uczeń otrzymuje jedno zdanie oraz słowniczek pomocowy. Otrzymane zdanie uczeń dyktuje grupie, reszta zapisuje ze słuchu. Jeśli w dyktowanym zdaniu jest podkreślone słowo jest ono sygnalizowane przez ucznia a cała grupa podaje znaczenie danego słowa z pomocą słowniczka. Praca w parach – uczniowie układają zdania w jeden spójny tekst – czytanie ze zrozumieniem. Sprawdzenie poprawności wykonania zadania przez nauczyciela. Podsumowanie – uczniowie odpowiadają na pytania do tekstu budując zdania ze zwrotem will Zadanie domowe: uczeń otrzymuje gotowy tekst o Silvanie; wkleja go do zeszytu i sprawdza poprawność swojego zapisu ze słuchu. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |