Katalog Joanna Jerzak, 2019-05-15 Dębe Wielkie Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoIMIĘ I NAZWISKO: mgr Joanna Jerzak MIEJSCE PRACY: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Halinowie TERMIN ODBYWANIA STAŻU: 01.09.15r. - 31.05.18r. DYREKTOR SZKOŁY: mgr Lidia Kołakowska Halinów, 01.09.15r. Plan został opracowany w oparciu o treść Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 26 marca 2013r., poz. 393). § 7. ust 2. pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadanie 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Formy realizacji: -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego; -zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi awansu zawodowego. Termin realizacji IX 2015 Zadanie 2. Współpraca z opiekunem stażu. Formy realizacji: -obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; -prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu; -omówienie prowadzonych zajęć; -spotkania, konsultacje, rozmowy z opiekunem stażu. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy wychowawczo – dydaktycznej. Formy realizacji: -udział w pracach Rady Pedagogicznej, radach szkoleniowych i innych wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli; -udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne, itp.); -stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania; -prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora – konsultacje , opracowanie konspektów zajęć, ich analiza; -pogłębianie wiedzy metodycznej i pedagogicznej przez zapoznanie się z pozycjami książkowymi, ukazującymi się na rynku wydawniczym oraz z publikacjami w Internecie; -opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, kart pracy itp.; -prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 4. Ewaluacja swojej pracy. Formy realizacji: -ocena skuteczności własnych działań, a w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach; -dokonywanie ewaluacji pracy szkoły. Termin realizacji: w okresie stażu § 7, ust. 2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadanie 1. Diagnozowanie potrzeb wychowawczo-opiekuńczych dzieci. Formy realizacji: -poznawanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów w celu udzielenia pomocy potrzebującym; -rozmowy z rodzicami, pedagogiem szkolnym, logopedą, prowadzenie własnych obserwacji. -Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 2. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Formy realizacji: -prowadzenie obserwacji dzieci, analiza ich wytworów; -prowadzenie sprawdzianów; -prowadzenie rozmów z rodzicami. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 3. Uwzględnianie indywidualnych potrzeb i możliwości dydaktyczno – wychowawczych dzieci. Formy realizacji: -uwzględnianie i zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów zdolnych i przejawiających trudności edukacyjne; - dostosowywanie planu pracy z poszczególnymi dziećmi w oparciu o orzeczenia i opinie PPP. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Formy realizacji: -organizowanie wycieczek pieszych i wyjazdowych do instytucji użyteczności publicznej np.: Urząd Miasta i innych miejsc znajdujących się na terenie gminy; -organizowanie uroczystości okolicznościowych i wycieczek we współpracy z rodzicami dzieci; -organizacja wewnątrzszkolnych i gminnych konkursów; -współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną; -prowadzenie wystawy prac dzieci; -włączenie rodziców do akcji “Cała Polska czyta dzieciom”. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 5. Uwzględnianie współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Formy realizacji: -wprowadzanie elementów edukacji ekologicznej i prozdrowotnej; -organizacja wewnątrzszkolnych i gminnych konkursów o tematyce ekologicznej i prozdrowotnej; -zachęcanie dzieci i rodziców do udziału w organizowanych akcjach charytatywnych Termin realizacji: w okresie stażu § 7, ust. 2, pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadanie 1. Wykorzystywanie technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej. Formy realizacji: - wykorzystanie technik komputerowych do wykonywania pomocy dydaktycznych, zaproszeń, dyplomów za pomocą komputera; -opracowywanie dokumentów, scenariuszy zajęć, ćwiczeń, dokumentacji szkolnej; -korzystanie z zasobów informacyjnych i możliwości komunikacyjnych sieci Internet (np.: publikowanie scenariuszy zajęć oraz planu rozwoju zawodowego); -publikowanie zdjęć i tekstów na stronie internetowej szkoły; -wykorzystanie programów edukacyjnych i prezentacji multimedialnych na zajęciach. Termin realizacji: na bieżąco w okresie stażu § 7, ust. 2, pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadanie 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty. Formy realizacji: -poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego; -systematyczne samodoskonalenie w oparciu o literaturę fachową. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 2. Zastosowanie zdobytej wiedzy w swojej pracy wychowawczo – dydaktycznej . Formy realizacji: -rozmowy i konsultacje opiekunem stażu, psychologiem, logopedą, - analiza opinii z PPP; -wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów; -pomoc dzieciom w trudnej sytuacji rodzinnej i materialnej. Termin realizacji: Na bieżąco w miarę potrzeb § 7, ust. 2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Zadanie1. Poznanie przepisów prawa dotyczących systemu oświaty. analiza dokumentów : - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 listopada 2010r.,zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Podstawa programowa wychowania przedszkolnego udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. IX – X 2015r. Termin realizacji: w okresie stażu Zadanie 2. Aktualizacja wiedzy dotyczącej obowiązujących aktów prawa oświatowego . Formy realizacji: -systematyczne konsultowanie internetowych portali zajmujących się zagadnieniami oświatowymi. Termin realizacji: na bieżąco Zadanie 3. Posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego. Formy realizacji: -prowadzenie dokumentacji szkolnej, np.: wpisy w dzienniku; posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. Termin realizacji: w okresie stażu podpis nauczyciela Joanna Jerzak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |