AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Pachuca, 2019-05-15
Janowiec

Pedagogika, Różne

Opinia o uczennicy - upośl. lekkie

- n +

OPINIA

xxx urodzona xxxx r. w xxx, jest uczennicą klasy trzeciej integracyjnej. Dziewczynka chętnie chodzi do szkoły. Jest radosna, miła, koleżeńska. Nie popada w żadne konflikty z rówieśnikami, wszelkie polecenia wykonuje natychmiast. Na zajęciach pracuje dzielnie, na miarę swoich możliwości. Wymaga częstego wsparcia i pomocy ze strony nauczyciela wspomagającego.
Dziewczynka łatwo się rozprasza, nadmiernie zwraca uwagę na nieistotne bodźce słuchowe. Wykazuje trudność w skupianiu i koncentracji uwagi. Hałaśliwe otoczenie zmniejsza wydajność i efektywność jej pracy, powoduje zmęczenie.
xxx ma trudności z zapamiętywaniem i powtarzaniem usłyszanej informacji, sekwencji dźwięków, z uczeniem się na pamięć i zapamiętywaniem. Czyta głoskami i sylabami proste wyrazy w wolnym tempie, dłuższe wyrazy często przekręca. Nie zawsze rozumie przeczytany krótki tekst. Wypowiada się pojedynczymi wyrazami, krótkimi zdaniami zbudowanymi niepoprawnie, ma mały zasób słownictwa. Przepisuje z tablicy, nie popełniając większych błędów, ale często na zasadzie odwzorowywania. Pisze samodzielnie z pamięci i ze słuchu krótkie wyrazy.
Obliczenia wykonuje na konkretach, popełniając niekiedy błędy. Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe. Rozumie zależności ubywania, przybywania. Zna podstawowe figury geometryczne. Poprawnie odczytuje wskazania termometru i pełne godziny zegara. Bardzo dobrze mierzy i rysuje odcinki o podanej długości.
Prawidłowo obserwuje i wyciąga trafne wnioski podczas zajęć przyrodniczych. Wymienia dni tygodnia i pory roku, myli nazwy miesięcy. Rozumie zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.
Podczas zajęć komputerowych sprawnie posługuje się poznanymi programami, po uprzednim objaśnieniu i ukierunkowaniu przez nauczyciela wspomagającego.
Prace plastyczne i techniczne są estetyczne, oryginalne, twórcze. Zawsze kończy rozpoczętą pracę. Uczennica bezpiecznie posługuje się przyrządami, ma ład i porządek w swoim otoczeniu.
xxx chętnie śpiewa poznane piosenki, rymowanki i masażyki. Lubi pląsy, tańce i zabawy ruchowe. Trudność sprawia jej odtwarzanie sekwencji dźwięków, wystukiwanie rytmów.
Aktywnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego, wykonując po kolei wszystkie ćwiczenia i polecenia. Nigdy nie narzeka, sama potrafi zaproponować koleżankom i kolegom własne ciekawe ćwiczenie gimnastyczne.
Uczennica jest bardzo zżyta z rodziną. Często odwołuje się do doświadczeń związanych z domem, dziadkami. Rodzice są w ciągłym kontakcie z nauczycielami, na bieżąco odbywa się wymiana informacji i współpraca w celu ujednolicenia oddziaływań.
xxx wykonała ogromną pracę od początku pierwszej klasy, zrobiła niesamowite postępy. Nie daje sobie taryfy ulgowej, pracuje codziennie w skupieniu pokonując swoje trudności i ograniczenia.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.