AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Donderowicz, 2019-05-15
Ślesin

Język angielski, Konspekty

To już umiemy! - scenariusz lekcji otwartej dla rodziców.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego

Klasa: grupa przedszkolna
Prowadzący: Katarzyna Donderowicz
Temat: To już umiemy! – lekcja otwarta dla rodziców.
(Cel: potrafię zaprezentować swoją wiedzę z języka angielskiego)
Typ lekcji: prezentacja osiągnięć uczniów (powitanie, nazwy członków rodziny, kolory, uczucia, części ciała)

Cele ogólne lekcji:
- uczeń potrafi prawidłowo się przywitać i pożegnać,
- uczeń potrafi nazwać osoby, emocje i kolory, które widzi na obrazkach,
- uczeń potrafi razem z klasą zaśpiewać piosenki oraz wykonywać przy nich odpowiednie czynności,
- uczeń doskonali umiejętność indywidualnej pracy (udzielanie odpowiedzi) oraz w całej grupie.

Cele szczegółowe lekcji:
- uczeń potrafi przywitać i pożegnać się w języku angielskim,
- uczeń potrafi nazwać członków rodziny w języku angielskim,
- uczeń potrafi nazwać emocje w języku angielskim,
- uczeń potrafi nazwać kolory w języku angielskim ,
- uczeń potrafi nazwać części ciała podczas śpiewania piosenki.,

Metody pracy:
- słowne: powitanie i pożegnanie, odgadywanie nazw osób, emocji i kolorów, nazywanie części ciała,
- wizualne: prezentowanie obrazków przedstawiających różne osoby z rodziny, emocje, kolory,
- aktywizujące: odgadywanie nazw osób, emocji i kolorów widocznych na obrazkach, śpiewanie piosenek i wykonywanie odpowiednich czynności podczas śpiewania, elementy pantomimy podczas odgadywania nazw emocji.

Formy pracy:
- praca indywidualna (samodzielne odgadywanie),
- praca w grupie (wspólne śpiewanie, nazywanie osób, emocji, kolorów, części ciała).

Środki dydaktyczne:
- materiał wizualny (obrazki)
- materiał audio (smartfon, głośnik).

Przebieg lekcji:
1. Faza wprowadzająca
- czynności organizacyjno – porządkowe,
- powitanie.
2. Faza realizacyjna
- nauczyciel i uczniowie witają rodziców słowami piosenki pt. „Hello, how are you?”
- siedząc w kole dzieci nazywają osoby z rodziny, które widzą na obrazkach. Następnie śpiewają piosenkę pt. „Daddy finger” i po kolei nazywają członków rodziny, każdy jest przypisany do kolejnych paluszków.
- nauczyciel zadaje pytania, na które odpowiedzią są nazwy emocji (happy, angry, scared, sleepy). Po powtórzeniu tych nazw uczniowie śpiewają piosenkę pt. „If you’re happy, clap your hands”, w której pojawiają się wymienione emocje. Podczas piosenki uczniowie pantomimą naśladują emocje.
- nauczyciel pokazuje uczniom plamy różnych kolorów, podnosi w górę dwa, mówi nazwę tylko jednego, a uczniowie wskazują palcem na odpowiednia plamę. W dalszej części dzieci samodzielnie nazywają prezentowane kolory.
- na koniec uczniowie śpiewają wspólnie piosenkę pt. „Head, shoulders, knees and toes”, podczas której wskazują odpowiednie części ciała.

3. Faza podsumowująca.
- ustna ocena pracy uczniów oraz rozdanie medali,
- pożegnanie uczniów i rodziców.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.