Katalog

Katarzyna Donderowicz, 2019-05-15
Ślesin

Język angielski, Konspekty

Check what you remember! - scenariusz lekcji kl. IV

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego

Klasa: IV
Podręcznik : Team up Plus
Prowadzący: Katarzyna Donderowicz
Temat: Check what you remember! Sprawdź, co zapamiętałeś!
(Cel: wykonuję ćwiczenia i utrwalam poznane wcześniej słownictwo - nazwy zwierząt, części ciała i nazwy ubrań)
Typ lekcji: utrwalenie poznanego słownictwo
Korelacja z zapisem podstawy programowej: I 1.1, 1.13, II 2.1, 2.3, 2.5, III 4.1, IV 6.1, 6.11

Cele ogólne lekcji:
- uczeń wykonuje zadania korzystając z poznanego słownictwa,
- uczeń układa poprawne gramatycznie zdania twierdzące,
- uczeń rozumie treść podanego polecenia przez nauczyciela/innego ucznia,
- uczeń układa poprawne gramatycznie zdania w trybie rozkazującym,
- uczeń doskonali umiejętność indywidualnej pracy, pracy w parach oraz całej grupie.

Cele szczegółowe lekcji:
- uczeń, opisując zwierzę na obrazku korzysta ze słownictwa potrzebnego do przybliżenia klasie,o jakim zwierzęciu mowa, utrwala poznane wcześniej słownictwo: kolory, części ciała, umiejętności (np. It’s big and brown. It has got small ears. It can run fast).
- uczeń, słuchając opisu, potrafi odgadnąć, o jakim zwierzęciu mowa;
- uczeń, słuchając poleceń nauczyciela potrafi wskazać odpowiednie części ciała (np. Touch your head! Point your nose! Touch your friend’s leg!);
- uczeń, słuchając poleceń nauczyciela potrafi wykonać nakazaną czynność (np. Touch your nose! Sit down! Smile!);
- uczeń potrafi samodzielnie użyć trybu rozkazującego i wydać polecenie swoim kolegom i koleżankom;
- uczeń potrafi, współpracując z sąsiadem w ławce, wykorzystać poznane słownictwo i rozwiązać krzyżówkę obejmującą nazwy części ciał oraz nazwy części garderoby.
Metody pracy:
- słowne: opisywanie zwierząt na obrazku,
- aktywizujące: słuchanie poleceń i reagowanie,
- aktywizujące: wydawanie poleceń,
- rozwiązywanie krzyżówek.

Formy pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach
- praca w grupie.

Środki dydaktyczne:
- obrazki ze zwierzętami,
- kartki z nazwami zwierząt,
- krzyżówka – nazwy części ciała (polecam: www.islcollective.com, body parts),
- krzyżówka – nazwy ubrań (polecam: www.islcollective.com, clothes)

Przebieg lekcji:
1. Faza wprowadzająca
- czynności organizacyjno – porządkowe,
- sprawdzenie stopnia przygotowania się uczniów do lekcji,
- podanie tematu i celu lekcji.
2. Faza realizacyjna
- nauczyciel rozdaje połowie grupy obrazki ze zwierzętami, a pozostali otrzymują kartki z nazwami tych zwierząt. Każdy uczeń z obrazkiem musi opisać swoje zwierzę. Używa prostych zdań (np. It’s big and brown. It has got small ears. It can run fast. Jest duże i brązowe. Ma małe uszy. Umie szybko biegać.), a ktoś z klasy odgaduje, co to za zwierzę. Uczeń z nazwą tego zwierzęcia podchodzi do kolegi. Kiedy już wszyscy połączą się w pary, każda para pantomimą naśladuje swoje zwierzę, a pozostali uczniowie odgadują nazwę naśladowanego zwierzęcia.
- uczniowie, opisując zwierzęta, przypomnieli sobie nazwy niektórych części ciała. Nauczyciel korzystając z tych wymienionych, a także innych poznanych wcześniej części ciała, wydaje proste polecenia, a uczniowie je wykonują (np. Touch your head! Point your nose! Touch your friend’s leg! Dotknij swojej głowy! Wskaż swój nos! Dotknij nogi kolegi! itd.). Kontynuacją tego ćwiczenia jest zabawa „Simon says…” (Simon mówi….). Uczniowie wychodzą ze swoich ławek, żeby czuć się swobodniej. Za każdym razem kiedy polecenie poprzedzone jest „Simon says…” uczniowie je wykonują, jeśli brak wzmianki o Simonie uczniowie stoją nieruchomo. Polecenia nie muszą dotyczyć tylko części ciała. Uczniowie znają wiele czasowników, więc można różnych czynności (np. Sit down! Open your books! Close your eyes! Smile! Jump! Siadaj! Otwórz swoją książkę! Zamknij oczy! Uśmiechnij się! Skacz! itd.)
- nauczyciel proponuje uczniom, aby teraz oni wydawali polecenia reszcie klasy (każdy po 2-3 polecenia). Nauczyciel również bierze udział w zabawie. Na zakończenie pada polecenie: Simon says go back to your desks! – Simon mówi: Wracajcie do swoich ławek!
- uczniowie otrzymują krzyżówki, w których utrwalana są nazwy części ciała oraz ubrań. Pracują w parach, mogą się konsultować. Jeśli nie wystarczy czasu na uzupełnienie całych krzyżówek na lekcji, zadanie staje się pracą domową.
3. Faza podsumowująca.
– uczniowie wymieniają zagadnienia poruszone na zajęciach. Nauczyciel ocenia ich pracę.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.