Katalog Renata Sokołowska, 2019-05-10 Szczucin Język niemiecki, Karty pracy Wiederholungsübungen - Ćwiczenia powtórzeniowe - klasa 7 - Semestr IKarta pracy zawiera 17 rozbudowanych ćwiczeń, których celem jest utrwalenie materiału z I semestru klasy 7. Ćwiczenia obejmują zarówno ćwiczenia leksykalne, jak i gramatyczne. Karta pracy uwzględnia również reakcje językowe, niezbędne do opanowania po I semestrze nauki języka niemieckiego Wiederholungsübungen Ćwiczenia powtórzeniowe klasa 7 - Semestr I I Übersetze! Przetłumacz Jak się nazywasz? _______________ Gdzie mieszkasz? ______________________ Skąd pochodzisz? __________________ Co słychać? __________________________ II Stell dich vor! Przedstaw się! Uwzględnij takie informacje jak: imię, miejsce zamieszkania, kraj pochodzenia, wiek _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ ______________________________________________ _____________________________________________ III Begrüßungs-und Verabschiedungsformeln Dzień dobry (rano) ________________ Dzień dobry ______________________ Cześć na powitanie ________________ Dobry wieczór ____________________ Dobranoc________________________ Do usłyszenia _____________________ Do zobaczenia ____________________ Cześć na pożegnanie _______________ Do widzenia ______________________ IV Länder/ Co to za kraj? D _ _ _ S_ _L _ _ _ die S _ _ _ _ I _ _ O L _ N _ ST _ _ _ E _ _ _ V Schulfächer/ Übersetze! Przetlumacz! niemiecki, polski, angielski, rosyjski, hiszpański, matematyka, biologia, geografia, WOS, historia, sztuka, sport, chemia, fizyka, religia, informatyka ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ VI Schulsachen – przybory szkolne/Przetłumacz długopis, zeszyt, książka, gumka, linijka, kalkulator, korektor, piórnik, ołówek, pióro, plecak, cyrkiel, strój na wf _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ VII Ergänze! Uzupełnij! 0 - ______________ 10 - __________ 7 - ________ 12 - _____________ 15 - __________ 18 - ____________ 20 - ___________ 30 - ___________ 40 - ___________ 50 - _____________ 60 - ____________70 - ____________ 80 - _____________ 90 - ____________ 100 - ___________ 28 - ____________ 42 - _____________ 55 - ____________ VIII Farben / Ergänze! Uzupelnij! czerwony – r _____, żółty – g ________, , pomarańczowy – o_______, biały – w _______, czarny – s __________, niebieski – b __________, brązowy – b _____________, szary – g______, zielony – g ________, różowy – r ____ IX Übersetze! nazywać się – h ________, mieszkać – w _________ pochodzić – k __________, iść – g __________, robić – m_____________, grać – s _____, gotować – k _________, sądzić, uważać – f ________, mieć – h __________, potrzebować – b ___________ odwiedzać – b ____________, uczyć się – l _________ 1.interesant ………………….. 2. gut …………….. 3.schlecht ……………………..4. langweilig …………………… 5.so lala …………………. 6. toll ………………….. X Nenne die Wochentage! Nazwij dni tygodnia! ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ Jeżeli mówimy, że coś się dzieje w określonym dniu tygodnia to używamy przyimka ______, np. _____ Montag – w poniedziałek. XI Sprachreaktionen! Reakcje językowe- Napisz! - do jakiej szkoły uczęszczasz ____________________ -do jakiej klasy chodzisz ________________________ - jakie przedmioty lubisz ________________________ -jakich języków się uczysz - ______________________ - co jest twoim ulubionym przedmiotem w szkole – ____________________________________________ XII Übersetze! Przetłumacz! mama, tata, brat, siostra, rodzice, babcia, dziadek, dziadkowie, ciocia, wujek, dzieci, dziecko, rodzeństwo, rodzina, kuzyn ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ XIII Erzähle von deiner Familie! Opowiedz o swojej rodzinie! ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ XIV Übersetze! Przetłumacz: ja - …….. ty- ……, on - ……… ona- ……….. ono- …….., my- ……….., wy - ……….. oni - ………, Pan, Pani , Państwo - ……….. XV Konjugiere die Verben! Odmień czasowniki sein haben machen ich du er,sie,es wir ihr sie/Sie XVI Bilde die Sätze!/ Zbuduj zdania z rozsypanki er/nach Hause/gehen Wir/in der Schule/ lernen/gern du/deine Hausaufgaben/machen? sie (l.poj)/ nicht/ in die Schule/ gern/gehen XVII Uzupełnij rodzajniki! Ergänze die Tabelle! Rodzajnik określony nieokreślony Przeczenie "kein" r.męski r. żeński r. nijaki l.mn. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |