Katalog Aneta Łazuga, 2019-05-10 Łuków Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć z okazji ,,Dnia Tęczy"SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI „DNIA TĘCZY” pod hasłem „Bawimy się tęczowo”. CEL GŁÓWNY: 1. Utrwalenie nazw kilku kolorów wchodzących w skład barw znajdujących się na tęczy. CELE WYCHOWAWCZE: 1 .Kształtowanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych na podstawie zjawiska tęczy. 2. Wyrabianie u dzieci zdolności do prawidłowego nazywania kolorów i kojarzenia ich z konkretnymi przedmiotami znajdującymi się w bliskim otoczeniu. 3. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. 4. Rozwijanie u dzieci sposobów prawidłowego formułowania swoich wypowiedzi. 5. Wyrabianie wśród dzieci zgodnego współdziałania w zespole. CELE OPERACYJNE: DZIECKO: 1. Wie jakie kolory wchodzą w skład tęczy. 2. Potrafi kolory tęczy wymienić w odpowiedniej kolejności. 3. Układa tęczę z nakrętek po różnych napojach. 4. Bierze udział w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej. 5. Słucha kilku informacji na temat powstawania tęczy. 6. Słucha opowiadania pt. „Tęczowy poranek”. 7. Poprawnie formuje swoje wypowiedzi. 8. Bierze udział w zabawach ruchowych. METODY: • słowna (słuchanie opowiadania i informacji na temat powstawania tęczy) • czynna (zabawy ruchowe) • burza mózgów (zastanawianie się nad pytaniem: Jak powstaje tęcza?) FORMY: • indywidualna i zbiorowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: • kolorowe nakrętki po napojach, paski bibuły, kolorowe kółka origami, opowiadanie „Kolory Tęczy”, płyta CD z piosenkami, ilustracje przedstawiające zjawisko tęczy, film edukacyjny, desery tęczowe. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie dzieci i zaproszenie ich do aktywnego udziału w zajęciach. 2. Nauczycielka prezentuje dzieciom ilustracje oraz zdjęcia tęczy. Dzieci omawiają jej wygląd i ustalają kolejność występowania kolorów na tęczy czyli - czerwony, - żółty, - pomarańczowy, - zielony, - niebieski, - fioletowy. 3.Wysłuchanie kilku ciekawostek na temat powstawania zjawiska tęczy. Obejrzenie filmu edukacyjnego - Jak powstaje tęcza? 4. Układanie tęczy z wykorzystaniem kolorowych kółek origami, korków plastikowych i kolorowych pasków bibuły. 5. Zabawy z chustą animacyjną (według Klanza). - omówienie wyglądu chusty animacyjnej i ustalenie z jakich składa się kolorów. - Zabawa „Kolory” – rozłożona chusta leży na podłodze, a dzieci maszerują dookoła niej jedno dziecko za dzieckiem w rytm dowolnej muzyki (mogą również biegać). Gdy muzyka zostanie przerwana nauczyciel wywołuje dowolny kolor znajdujący się na chuście, np. zielony i wszystkie dzieci maja za zadanie jak najszybciej ustawić się dookoła tego koloru. - Zabawa „Kot i mysz” – jedno lub dwoje dzieci są myszkami i siedzą sobie pod chustą. Reszta dzieci trzyma chustą, a na zewnątrz koła spacerują sobie dwa koty, które chcą dostać się pod chustę i koniecznie zjeść myszki. Dzieci musza bronić myszki, tak by koty tam się nie dostały poprzez kucanie i zasłanianie wejść do chusty. - „Falujące morze” – naśladowanie chustą małych i dużych fal na morzu. - „Zgaduj - zgadula” – jedno dziecko wchodzi pod chustę, a reszta lub wybrane jedno dziecko, które zostało odwrócone musi rozpoznać kto znajduje się w chuście tylko na podstawie okrzyku wydawanego przez dziecko, które jest pod chustą – okrzyk: Kolory tęczy! - „Tęcza” – mówienie wspólne wiersza - „Słonce świeci i deszcz pada tęcza rośnie już na niebie, jeden kolor jest dla ciebie”. Po podaniu koloru dzieci ustawiają się przy wskazanym kolorze. - „Co lubisz?” – dzieci trzymają chustę animacyjna i na pytania nauczycielki, kto się zgadza z odpowiedzią na pytanie przebiega pod chustą: - Czy w tęczy jest kolor brązowy? (jeśli tak biegną dzieci pod chustą, jeśli nie stoją) - Czy w tęczy jest kolor biały? - Czy w tęczy jest kolor niebieski? - Czy w tęczy jest kolor szary? - Czy w tęczy jest kolor zielony? 6. Słuchanie opowiadania „Kolory tęczy” z książeczki Kubusia Puchatka 7. Zabawa ruchowa – „W kolorze tęczy”. W rytm dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą po sali, na przerwę w muzyce i na hasło tęcza – dzieci szukają przedmiotów, rzeczy w kolorze tęczy i podnoszą je do góry. Następnie odkładają na swoje miejsce i tańczą nadal. 8. Zabawy przy piosence ,,Tęcza, Tęcza, cza, cza, cza….” 9. Zakończenie zajęć słodkim tęczowym deserem – zrobionym z galaretek i owoców. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |