Katalog

Aneta Łazuga, 2019-05-10
Łuków

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć z okazji ,,Dnia Tęczy"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI „DNIA TĘCZY”
pod hasłem
„Bawimy się tęczowo”.


CEL GŁÓWNY:
1. Utrwalenie nazw kilku kolorów wchodzących w skład barw znajdujących się na tęczy.
CELE WYCHOWAWCZE:
1 .Kształtowanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych na podstawie zjawiska tęczy.
2. Wyrabianie u dzieci zdolności do prawidłowego nazywania kolorów i kojarzenia ich
z konkretnymi przedmiotami znajdującymi się w bliskim otoczeniu.
3. Rozwijanie zainteresowań plastycznych.
4. Rozwijanie u dzieci sposobów prawidłowego formułowania swoich wypowiedzi.
5. Wyrabianie wśród dzieci zgodnego współdziałania w zespole.

CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
1. Wie jakie kolory wchodzą w skład tęczy.
2. Potrafi kolory tęczy wymienić w odpowiedniej kolejności.
3. Układa tęczę z nakrętek po różnych napojach.
4. Bierze udział w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
5. Słucha kilku informacji na temat powstawania tęczy.
6. Słucha opowiadania pt. „Tęczowy poranek”.
7. Poprawnie formuje swoje wypowiedzi.
8. Bierze udział w zabawach ruchowych.

METODY:
• słowna (słuchanie opowiadania i informacji na temat powstawania tęczy)
• czynna (zabawy ruchowe)
• burza mózgów (zastanawianie się nad pytaniem: Jak powstaje tęcza?)
FORMY:
• indywidualna i zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
• kolorowe nakrętki po napojach, paski bibuły, kolorowe kółka origami, opowiadanie „Kolory Tęczy”, płyta CD z piosenkami, ilustracje przedstawiające zjawisko tęczy, film edukacyjny, desery tęczowe.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie dzieci i zaproszenie ich do aktywnego udziału w zajęciach.
2. Nauczycielka prezentuje dzieciom ilustracje oraz zdjęcia tęczy. Dzieci omawiają jej wygląd i ustalają kolejność występowania kolorów na tęczy czyli
- czerwony,
- żółty,
- pomarańczowy,
- zielony,
- niebieski,
- fioletowy.
3.Wysłuchanie kilku ciekawostek na temat powstawania zjawiska tęczy. Obejrzenie filmu edukacyjnego - Jak powstaje tęcza?
4. Układanie tęczy z wykorzystaniem kolorowych kółek origami, korków plastikowych i kolorowych pasków bibuły.
5. Zabawy z chustą animacyjną (według Klanza). - omówienie wyglądu chusty animacyjnej i ustalenie z jakich składa się kolorów.
- Zabawa „Kolory” – rozłożona chusta leży na podłodze, a dzieci maszerują dookoła niej jedno dziecko za dzieckiem w rytm dowolnej muzyki (mogą również biegać). Gdy muzyka zostanie przerwana nauczyciel wywołuje dowolny kolor znajdujący się na chuście, np. zielony i wszystkie dzieci maja za zadanie jak najszybciej ustawić się dookoła tego koloru.
- Zabawa „Kot i mysz” – jedno lub dwoje dzieci są myszkami i siedzą sobie pod chustą. Reszta dzieci trzyma chustą, a na zewnątrz koła spacerują sobie dwa koty, które chcą dostać się pod chustę i koniecznie zjeść myszki. Dzieci musza bronić myszki, tak by koty tam się nie dostały poprzez kucanie i zasłanianie wejść do chusty.
- „Falujące morze” – naśladowanie chustą małych i dużych fal na morzu.
- „Zgaduj - zgadula” – jedno dziecko wchodzi pod chustę, a reszta lub wybrane jedno dziecko, które zostało odwrócone musi rozpoznać kto znajduje się w chuście tylko na podstawie okrzyku wydawanego przez dziecko, które jest pod chustą – okrzyk: Kolory tęczy!
- „Tęcza” – mówienie wspólne wiersza - „Słonce świeci i deszcz pada tęcza rośnie już na niebie, jeden kolor jest dla ciebie”.
Po podaniu koloru dzieci ustawiają się przy wskazanym kolorze.
- „Co lubisz?” – dzieci trzymają chustę animacyjna i na pytania nauczycielki, kto się zgadza z odpowiedzią na pytanie przebiega pod chustą:
- Czy w tęczy jest kolor brązowy? (jeśli tak biegną dzieci pod chustą, jeśli nie stoją)
- Czy w tęczy jest kolor biały?
- Czy w tęczy jest kolor niebieski?
- Czy w tęczy jest kolor szary?
- Czy w tęczy jest kolor zielony?
6. Słuchanie opowiadania „Kolory tęczy” z książeczki Kubusia Puchatka
7. Zabawa ruchowa – „W kolorze tęczy”.
W rytm dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą po sali, na przerwę w muzyce i na hasło tęcza – dzieci szukają przedmiotów, rzeczy w kolorze tęczy i podnoszą je do góry. Następnie odkładają na swoje miejsce i tańczą nadal.
8. Zabawy przy piosence ,,Tęcza, Tęcza, cza, cza, cza….”
9. Zakończenie zajęć słodkim tęczowym deserem – zrobionym z galaretek i owoców.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.