Katalog Aneta Isajuk, 2019-05-10 Białystok Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Zabawy rozwijające ekspresję ruchowąScenariusz zajęć świetlicowych Temat: Zabawy rozwijające ekspresję ruchową. Cel główny: - pobudzenie wyobraźni i ekspresji dziecka Cele szczegółowe: Wychowanek: - rozwija wyobraźnię - kształtuje swobodną ekspresję ruchową, taneczną - integruje się z grupą poprzez wspólną zabawę - poznaje nowe zabawy ruchowe Formy pracy: - grupowa - zespołowa - indywidualna Metody pracy: - słowna - czynna Środki dydaktyczne: kostka, magnetofon, CD z muzyką taneczną, wstążki. Przebieg zajęć: Część wstępna zajęć: 1. Powitanie. Nauczyciel wita się z wychowankami. 2. Zabawa „Dziwne kroki, dziwne dźwięki”. Uczestnicy tworzą krąg. Osoba, która stoi w środku, wymyślonym przez siebie krokiem podchodzi do kogoś, wita się z nim wymyślonym okrzykiem i staje na jego miejsce. Powitana osoba naśladując ten krok, idzie do środka koła. Stamtąd podchodzi do innej osoby w kręgu wymyślonym przez siebie krokiem( do którego może dodać wymyślony przez siebie dźwięk, okrzyk, np. hej, ho, itp.). Część właściwa zajęć: 1. Zabawa „Drwale i niedźwiedzie”. Uczestników dzielimy na dwie grupy. Jedna z nich to drwale idący do lasu. Druga grupa to niedźwiedzie. Gdy drwale spotykają niedźwiedzi w lesie, zastygają bez ruchu. Niedźwiedzie starają się rozśmieszyć drwali( bez dotykania). Drwal, który się roześmieje, staje się niedźwiedziem. 2. Zabawa „Zatańcz jak chcesz”. Dzieci stają w kole, nauczyciel umawia się z nimi, że będzie dawał znaki każdemu na rozpoczęcie i zakończenie własnego tańca. Następnie włącza rytmiczną muzykę i daje znak pierwszemu dziecku, aby zatańczyło do muzyki. Dziecko wychodzi na środek koła tańczy przez chwilę w rytm muzyki, pozostałe dzieci naśladują jego ruchy. Nauczyciel daje znak, że dziękuje i odpowiednim gestem zaprasza następne dziecko. Dzieci wymieniają się w tańcu. 3. Zabawa „Jesteśmy”. Grupa stoi w rozsypce w sali. Osoba prowadząca mówi: „Jesteście żabami”. Reszta odpowiada: „Jesteśmy żabami”, skacząc przy tym do góry i wyciągając ręce. Wszyscy naśladują żaby do momentu, gdy osoba prowadząca, nie dotknie kogoś, kto powie kolejne hasło: „Jesteśmy…(np. bocianami, sowami, kotami, itp.). 4. Zabawa „Magiczna kostka”. Dzieci chodzą po sali w rytm spokojnej muzyki. W momencie rzutu kostką łączą się po tyle osób, ile wskazuje liczba oczek i poruszają się zgodnie z instrukcją, gdy wypadnie: 1 - łyżwiarz, bocian, boimy się deszczu, pingwin, chodzenie po wysokiej- mokrej trawie, człowiek spieszący do pracy, kelner z tacą w zatłoczonej restauracji; 2 - jazda figurowa na lodzie, jedna osoba chodzi a druga jest jej cieniem, zaprzęg; 3 - jedna osoba jest zepsutym samochodem, a dwie pozostałe ją pchają, stajemy tylko na dwóch nogach, wszystkie trzy osoby śpieszą do autobusu pod jednym parasolem; 4 - chodzimy pod jednym parasolem, autobus; 5 - jesteśmy pociągiem pośpiesznym; 6 - pociąg, stonoga – stajemy jeden za drugim, chwytamy się za biodra i maszerujemy równym krokiem. 5. Zabawa „Rzeźbiarz”. Dzieci stoją w parach. Jedno jest „plasteliną”, z której drugie dziecko modeluje różne figury. Mogą być stojące, leżące, siedzące. Dzieci poddają się działaniu. Na zakończenie pracy dzieci nadają tytuł swojej rzeźbie. Następuje zamiana dzieci, teraz rzeźbiarz staje się „plasteliną”. 6. Zabawa „Dziwne ruchy”. Wszyscy siedzą w kręgu na krzesłach. Melodia składa się z różnych fragmentów muzycznych. Najpierw tańczą tylko nogi, potem tylko ręce, potem głowa, następnie jednocześnie ręce, głowa i nogi, potem tańczy całe ciało. Na koniec każdy tańczy tak jak chce. Część końcowa zajęć: 1. Zabawa na pożegnanie „Uuuuch”. Dzieci stojąc wyciągają ręce do góry i robią głęboki wdech. Następnie robią szybki skłon, opuszczają ręce i starają się dotknąć palców stóp, jednocześnie wypuszczając powietrze z płuc. Ćwiczenie należy powtórzyć kilkakrotnie. 2. Podsumowanie zajęć. 3. Podziękowanie wszystkim za wspólną zabawę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |