Katalog Anna Pawlikowska, 2019-04-25 Jedlińsk Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć 3 latkiSCENARIUSZ ZAJĘĆ Data: 13.03.2019r. Grupa wiekowa: 3-latki Temat zajęć: „Małe zwierzęta i duże zwierzęta” Cele główne: • Doskonalenie umiejętności segregowania ze względu na wielkość • Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających nabywaniu przez dzieci umiejętności liczenia Cele szczegółowe: Dziecko: • śpiewa piosenkę na powitanie • bierze udział w zabawie ruchowe • dostrzega i porównuje wielkość przedmiotów • segreguje obrazki zwierząt wg wielkości • przelicza elementy w zbiorze • utrwala nazewnictwo kolorów Metody: słowna, oglądowa, czynna Formy pracy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: płyta CD z muzyką (piosenka na powitanie „Powitalna piosenka”, piosenka „Żyrafa”), tekst wiersza „Jestem duży” D. Gellner, obrazki przedstawiające małe i duże zwierzęta egzotyczne (mały lew – duży lew, mała żyrafa – duża żyrafa, mała zebra- duża zebra, mały słoń – duży słoń), małe i duże koła wycięte z kolorowego papieru (dla każdego dziecka 2 koła – małe żółte i duże zielone), tamburyno, karta pracy dla każdego dziecka „Małe i duże”. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Taniec integracyjny na powitanie „Powitalna piosenka”- zabawa integrująca grupę, dzieci stojąc w kole śpiewają piosenkę i ilustrują jej treść ruchami ciała. 2. „Jestem duży" - zabawa inscenizowana w kole na podstawie wiersza D. Gellner Jestem duży! Byłem mały! Wróżki mnie zaczarowały! Jakie wróżki? Dobre wróżki! Uśmiechałem się do wróżki I urosły moje nóżki, i urosły moje ręce, włosów też mam chyba więcej. Patrzcie, jak urosłem cały, chociaż byłem taki mały! Dzieci pokazują: duży – ręce uniesione do góry, mały – przykucają. 3. „Małe zwierzęta – duże zwierzęta” – zabawa matematyczna; dziecko segreguje obrazki zwierząt wg wielkości; umieszcza obrazki zwierząt na tablicy w odpowiednim miejscu (małe obrazki pod małym żółtym kółeczkiem, duże obrazki pod dużym zielonym kołem), przelicza elementy zbiorów. 4. „Wyprawa do zoo” – zabawa z pokazywaniem; słucha opowiadania nauczyciela, pokazuje ruchem jego treść. 5. „Żyrafa” – zabawa ruchowa przy piosence; inscenizuje piosenkę ruchem. 6. „Małe i duże” – karta pracy; małe przedmioty koloruje na żółto, duże na zielono; utrwala nazewnictwo kolorów. 7. „Małe i duże dzieci” – zabawa ruchowa z elementem orientacyjno – porządkowym; reaguje na sygnał słowny ( na hasło „małe dzieci” chodzi w przysiadzie, na hasło „duże dzieci” chodzi wyprostowane unosząc ręce do góry) 8. „Słoneczko i chmurka” – ewaluacja zajęcia; jeżeli zajęcie się podobało dziecko podchodzi do słoneczka, jeżeli się nie podobało do chmurki. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |