Katalog

Anna Pawlikowska, 2019-04-25
Jedlińsk

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć 3 latki

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Data: 13.03.2019r.
Grupa wiekowa: 3-latki

Temat zajęć: „Małe zwierzęta i duże zwierzęta”
Cele główne:
• Doskonalenie umiejętności segregowania ze względu na wielkość
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających nabywaniu przez dzieci umiejętności liczenia
Cele szczegółowe:
Dziecko:
• śpiewa piosenkę na powitanie
• bierze udział w zabawie ruchowe
• dostrzega i porównuje wielkość przedmiotów
• segreguje obrazki zwierząt wg wielkości
• przelicza elementy w zbiorze
• utrwala nazewnictwo kolorów

Metody: słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: płyta CD z muzyką (piosenka na powitanie „Powitalna piosenka”, piosenka „Żyrafa”), tekst wiersza „Jestem duży” D. Gellner, obrazki przedstawiające małe
i duże zwierzęta egzotyczne (mały lew – duży lew, mała żyrafa – duża żyrafa, mała zebra- duża zebra, mały słoń – duży słoń), małe i duże koła wycięte z kolorowego papieru (dla każdego dziecka 2 koła – małe żółte i duże zielone), tamburyno, karta pracy dla każdego dziecka „Małe i duże”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Taniec integracyjny na powitanie „Powitalna piosenka”- zabawa integrująca grupę, dzieci stojąc w kole śpiewają piosenkę i ilustrują jej treść ruchami ciała.
2. „Jestem duży" - zabawa inscenizowana w kole na podstawie wiersza D. Gellner

Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
Uśmiechałem się do wróżki
I urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały!
Dzieci pokazują: duży – ręce uniesione do góry, mały – przykucają.
3. „Małe zwierzęta – duże zwierzęta” – zabawa matematyczna; dziecko segreguje obrazki zwierząt wg wielkości; umieszcza obrazki zwierząt na tablicy w odpowiednim miejscu (małe obrazki pod małym żółtym kółeczkiem, duże obrazki pod dużym zielonym kołem), przelicza elementy zbiorów.
4. „Wyprawa do zoo” – zabawa z pokazywaniem; słucha opowiadania nauczyciela, pokazuje ruchem jego treść.
5. „Żyrafa” – zabawa ruchowa przy piosence; inscenizuje piosenkę ruchem.
6. „Małe i duże” – karta pracy; małe przedmioty koloruje na żółto, duże na zielono; utrwala nazewnictwo kolorów.
7. „Małe i duże dzieci” – zabawa ruchowa z elementem orientacyjno – porządkowym; reaguje na sygnał słowny ( na hasło „małe dzieci” chodzi w przysiadzie, na hasło „duże dzieci” chodzi wyprostowane unosząc ręce do góry)
8. „Słoneczko i chmurka” – ewaluacja zajęcia; jeżeli zajęcie się podobało dziecko podchodzi do słoneczka, jeżeli się nie podobało do chmurki.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.