Katalog

Ewelina Michalska, 2019-04-25
Bielawy

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcia otwarte. Metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW

PROWADZONEGO METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

UCZESTNICY ZAJĘCIA: Dzieci 4-letnie i rodzice

PROWADZĄCA : Ewelina Michalska

TEMAT ZAJĘCIA: „Podróż Świętego Mikołaja”

CELE OGÓLNE:
Uświadomienie rodzicom obopólnych korzyści płynących ze wspólnej zabawy ruchowej z dzieckiem.
Przybliżenie metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne jako jeszcze jednego sposobu stymulowania rozwoju dziecka w przedszkolu i w domu.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
dziecko:
- zna możliwości własnego ciała
- rozwija sprawność motoryczną,
- potrafi koncentrować się na wykonywaniu ćwiczeń,
- odczuwa radość płynącą z zabawy,
- wzmacnia więzi rodzinne,
- relaksuje się i emocjonalnie uspokaja,

METODY PRACY: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
pedagogika zabawy

FORMY: w parach, w grupie.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: radioodtwarzacz, płyta CD z muzyką relaksującą, koce.

CZAS ZAJĘCIA: 45min

LITERATURA: W. Sherborne – Ruch Rozwijający dla dzieci (1997,2002); M. Bogdanowicz., B. Kisiel , M. Przasnyska Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.. Warszawa, WSiP.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie uczestników, podanie celu spotkania.

„Powitanie”- każdy uczestnik wypowiada swoje imię, reszta uczestników powtarza witając; „Dzień dobry……”imię”

1.„Iskierka” – zaczynamy opowieść. Na niebie zabłysnęły gwiazdy. Święty Mikołaj wkrótce wyruszy w trasę, aby pomów mu odnaleźć właściwą drogę, przekażemy sobie „iskierkę”- uścisk dłoni- uczestnicy stoją w kole.

Ćwiczenia w schemacie ciała:
Święty Mikołaj szykuje się do podróży, musi przejrzeć się w lustrze:

2.„Lustro”- dorosły siedzi zwrócony do dziecka- partnerzy na przemian robią do siebie różne miny i naśladują je nawzajem.
- rodzic wydaje polecenia np: zrób śmieszną minę; zrób groźną minę; zrób wielkie oczy ; dotknij językiem nosa/brody itp. wg. Pomysłów

Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni
Mikołaj wyrusza w drogę z elfem, zaprzęga sanie i rusza:

3. „Wagonik” – dzieci i dorośli siadają na podłodze - dziecko przed rodzicem - poruszają się pomagając sobie jedynie nogami. Witamy napotkanych kierowców przez podanie dłoni, pomachanie ,przybicie piątki.

Relacje
Mikołaj dostał na miejsce, ma ciężki wór prezentów.

4.” Plecak”- dorosły trzyma dziecko na plecach lub brzuchu, dziecko obejmuje dorosłego rękoma i nogami- tak by nie spaść. Rodzic spaceruje z workiem po Sali.

Mikołaj musi przecisnąć swoje elfiki przez komin i rozłożyć prezenty

5.”Tunel” – dorośli wykonują klęk podparty, ustawiając się ściśle obok siebie, tworząc tunel. Dzieci przechodzą pod dorosłymi

Relacja naprzeciwko
Teraz elfiki muszą wspiąć się na choinkę ponieważ brakuje gwiazdy na czubku.

5.”Wspinanie na drzewo” – dorosły staje w lekkim rozkroku na ugiętych kolanach i rozłożonymi rękoma (stabilnie) dziecko wspina się po drzewie.

Ponieważ praca jest wykonana: prezenty dostarczone, gwiazda zawieszona, można wracać:

6.”Sanki”- dorośli rolują koc, dziecko siada okrakiem, Ciągniemy sanki.

Zakończenie – relaksacja

Zmęczony Mikołaj z elfem wracają do domu, dzieci kładą się na kocyku odpoczywają, rodzice wykonują masaż relaksacyjny
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.