AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Latko, 2019-03-27
Libiąż

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych

- n +

Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych

Cele :

- zaspokojenie potrzeby ruchu w sposób kontrolowany i społecznie akceptowany
- ćwiczenia koncentracji uwagi
- podniesieni poczucia własnej wartości

Pomoce:

pudełko, karteczki z charakterystykami dzieci, kolorowe czasopisma, klej, zielone koła wycięte
z kartonu dla każdego dziecka.

Przebieg :

1. Powitanie.

Każdy z uczestników ma przywitać się z innymi przez podanie dłoni i powiedzenie mu czegoś miłego.

2. Zabawa ,, Czarodziej ”

Prowadzący prosi dzieci, by swobodnie rozeszły się po sali. Wybiera dwoje dzieci, jedno z nich jest
,, czarodziejem”, a drugie ,, dobrą wróżką ”. Dotknięcie ,,czarodzieja ” powoduje, że dziecko nieruchomieje. ,, Dobra wróżka ” dotykając nosek dziecka, może go odczarować. Dzieci kolejno wcielają się w role.

3. ,, Kto to jest ? ”

Prowadzący przygotowuje przed zajęciami krótkie pozytywne charakterystyki dzieci bez podawania imienia ( np. Jest to dziewczynka , która ma jasne włosy, duże niebieskie oczy, często się śmieje, jest koleżeńska. Lubi zwierzęta.) Karteczki z charakterystykami prowadzący wkłada do pudełka. Dzieci po kolei, losują karteczki, czytają charakterystykę, a następnie zgadują kogo ona opisuje. ( Jeśli dziecko słabo czyta, prowadzący może odczytać za niego )

4. Zabawa ,, Krasnoludki – wielkoludy ”

Prowadzący prosi dzieci by stanęły w rozsypce. Na hasło ,, wielkoludy ” powinny wyprostować się, stanąć na palcach i podnieść ręce do góry. Na hasło ,, krasnoludki ” ma przykucnąć. Odpada z zabawy dziecko, które nie zajmie pozycji zgodnej z hasłem. Zwycięzca zostaje nagrodzony gromkimi brawami.

5. ,, Mój ulubiony kwiat ”

Każde dziecko dostaje kilka kolorowych czasopism, oraz zielone koło z kartonu, na którym ma powstać wydzieranka przedstawiająca ulubiony kwiat. Po wykonaniu pracy następuje prezentacja,
w czasie, której dzieci odgadują nazwy kwiatów. Prace zabierają do domu.

6. Pożegnanie.

Każde dziecko kończy rozpoczęte zdanie. Dzieci siedzą w kręgu. Prowadzący rozpoczyna zdanie,
które kolejno kończy kolejno każdy z uczestników np.: ( W czasie zajęć najbardziej podobała mi się zabawa ………. ”

Opracowała Beata Latko (SP nr 11 w Oświęcimiu)


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.