Katalog

Julia Sienkiewicz, 2019-03-27
Olsztyn

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz klasa 1

- n +

Julia Sienkiewicz
Klasa I
Temat: Utrwalamy części ciała oraz konstrukcję „I’ve got”.
Czas realizacji lekcji: 45 min.
Cel ogólny: Utrwalenie nazw części ciała oraz konstrukcji „I’ve got” (Ja mam).
Pod koniec lekcji uczeń:
-będzie potrafił nazwać części ciała z rozdziału
-będzie potrafił wskazać właściwe części ciała w zadaniach na rozumienie ze słuchu
-będzie potrafił dopasować wyrazy do właściwych części ciała
-będzie potrafił opisać swoje ciało z użyciem konstrukcji „I’ve got”.
Formy i metody pracy:
-praca indywidualna, w parach, praca grupowa
-wykorzystanie metod aktywizujących (łapki na muchy, karty obrazkowe, gra ruchowa „Simon says” piosenka, TPR)
-wykorzystywanie TIK
-praca z podręcznikiem „Bugs Team 1”.
Wprowadzenie
1. Piosenka na przywitanie („Move your body with me”)
2. Rozgrzewka (gra ruchowa „Simon says”).
Lekcja
1. Zapoznanie uczniów z celami lekcji.
2. Przypomnienie nazw części ciała. Nauczyciel demonstruje karty obrazkowe, zadaniem uczniów jest nazwanie pokazywanych części ciała.
3. Gra zespołowa. Nauczyciel rozkłada karty obrazkowe na dywaniku, rozdaje dzieciom łapki na muchy, następnie wypowiada sekwencję zdań zawierających konstrukcję „I’ve got” oraz części ciała i zadaniem uczniów jest wskazanie łapką na muchy właściwego obrazka.
4. Wprowadzenie zapisu nazw części ciała. Nauczyciel pokazuje karty wyrazowe, dzieci wspólnie odczytują i tłumaczą wyrazy, następnie dopasowują do właściwego obrazka.
5. Gra z użyciem łapek na muchy, nauczyciel wypowiada nazwy części ciała, zadaniem dzieci jest wskazanie właściwego wyrazu za pomocą łapki na muchy.
6. Praca z e-podręcznikiem. Nauczyciel pyta uczniów o części ciała zilustrowane na obrazkach, pyta o liczbę poszczególnych części ciała.
7. Praca z podręcznikiem. Rozumienie ze słuchu. Na podstawie treści nagrania uczniowie wskazują właściwe części ciała.
8. Praca z e-podręcznikiem z użyciem monitora interaktywnego. Dzieci podchodzą to monitora i dopasowują wyrazy do zilustrowanych na obrazkach części ciała.
9. Praca z e-podręcznikiem. Rozumienie tekstu mówionego. Dzieci dopasowują do nagrania właściwe ilustracje, które podsumowują treść nagrania. Następnie nauczyciel ponownie odtwarza nagranie, dzieci opowiadają to, co zrozumiały ze słuchu.
10. Nauczyciel rozdanie uczniom mini karty obrazkowe, następnie wypowiada zdania
z konstrukcją „I’ve got” oraz częściami ciała, zadaniem dzieci jest podniesienie właściwej karty.
11. Praca z kartami wyrazowymi. Nauczyciel rozdaje dzieciom karty wyrazowe, które następnie dzieci dopasowują do ilustracji.
12. Praca w parach. Dzieci naprzemiennie wypowiadają zdanie z użyciem konstrukcji „I’ve got” oraz części ciała, natomiast kolega/koleżanka wskazuje właściwy obrazek”.
13. Praca z użyciem monitora interaktywnego. Tworzymy klasowego potworka. Nauczyciel wypowiada zdania z użyciem konstrukcji „I’ve got” oraz części ciała, uczniowie pojedynczo podchodzą do tablicy i rysują usłyszaną liczbę części ciała.

Zakończenie lekcji
1. Podsumowanie lekcji.
2. Podziękowanie oraz pożegnanie uczniów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.