Katalog

Anna Żak, 2019-03-27
Przedbórz

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowgo na nauczyciela dyplomowanego

- n +






Plan rozwoju zawodowego
ANNY ŻAK
nauczyciela mianowanego edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
w
Publicznej Szkole Podstawowej w Przedborzu
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

Czas odbywania stażu 1.09.2016 – 31.05.2019





§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.



Lp.
Zadania

Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania

1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
• Analiza przepisów prawa oświatowego, aktów prawnych i rozporządzeń MEN dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
• Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych.
• Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły.

wrzesień 2016
Sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego
i złożenie go u Dyrektora Szkoły.



2.
Dokumentowanie realizacji planu zawodowego
• Gromadzenie materiałów i dokumentów,
• Zapisywanie zdarzeń i sytuacji.


okres stażu
Potwierdzenia, sprawozdania, opracowane materiały, zdjęcia.

3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
• Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
• Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
I – V 2019

V-VI 2019
Sprawozdanie, ocena dorobku zawodowego

4.
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu, jakości pracy szkoły.

• Systematyczny udział w podnoszeniu swoich umiejętności dydaktyczno – edukacyjnych i warsztatu pracy,
• Samokształcenie,
• Uczestnictwo w szkoleniach, kursach, warsztatach, konferencjach oraz wymianie doświadczeń między nauczycielami.
okres stażu
Zaświadczenia kursów, szkoleń, warsztatów, konferencji


5.
Gromadzenie literatury przedmiotowo – metodycznej. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.
• Tworzenie osobistej biblioteczki poprzez gromadzenie i studiowanie fachowej literatury,
• Zakładanie folderów z interesującymi materiałami, linkami, stronami z Internetu.

okres stażu
Bibliografia, spis folderów

6.
Podjęcie działań promujących szkołę w środowisku lokalnym

• Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych i gminnych: Festyn Szkolny, Dni Przedborza, Festyn Parafialny, Dzień Babci, Dzień Dziecka itp.

okres stażu
Zdjęcia, artykuł na stronie internetowej miasta, szkoły i portalach społecznościowych




§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


1.
Wykorzystanie edytora tekstu Microsoft Word.

• Wykorzystanie programu do tworzenia dokumentacji nauczyciela oraz do prezentacji multimedialnych,

okres stażu
Biegłe posługiwanie się edytorem tekstu. Przygotowane prezentacje.

2.
Wyszukiwanie informacji i ciekawostek edukacyjnych.

• Poznawanie nowych strategii i technik wyszukiwania informacji,
• Korzystanie z technologii informacyjnej.

okres stażu
Sprawne wykorzystywanie możliwości komputera i Internetu.

3.
Wykonanie dyplomów i kartek okolicznościowych z wykorzystaniem programów użytkowych i programów graficznych.

• Wykorzystanie programów graficznych Adobe Photoshop i CorelDraw do tworzenia pomocy dydaktycznych, dyplomów, kartek okolicznościowych, ulotek, ogłoszeń oraz edycji zdjęć.
okres stażu
Wykonane dyplomy, kartki, zdjęcia itp.

4.
Wykorzystywanie umiejętności informatycznych na zajęciach pozalekcyjnych.
• Doskonalenie umiejętności programowania,
• Opanowanie wizualnego języka programowania Scratch,
• Nauka kodowanie poprzez logiczne i kreatywne myślenie,
• Nabywanie umiejętności planowania i przewidywania.

okres stażu
Obsługiwanie zestawów mechatronicznych i robotycznych Dash i Dot oraz MaKey MaKey,

5.
Wykorzystanie tablicy multimedialnej podczas prowadzenia lekcji.

• Zwiększenie motywacji uczniów do nauki poprzez nowoczesne technologie,
• Zapewnienie nowych doświadczeń w procesie edukacji,
• Używanie ebook, audiobook, flipbook na każdych zajęciach,
• Zastosowanie tylko jednego komputera, projektora i tablicy dla wszystkich uczniów,
• Wykorzystanie możliwości Internetu na zajęciach,
okres stażu
Foldery z zajęciami, dodatkowymi materiałami, ebook, flipbook, audiobook, filmy, bajki, piosenki itp.

6.
Zamieszczanie materiałów dotyczących wydarzeń klasowych na szkolnej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.
• Dokumentowanie imprez, uroczystości klasowych poprzez zdjęcia, filmy, opisy.
okres stażu
zdjęcia, filmy
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.


1.
Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego na stronie www.

• Publikacja na stronie www.
wrzesień 2016
Zrzut z ekranu

2.

Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami.
• Umiejętne dzielenie się spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiadomościami z innymi nauczycielami.
• Przekazywanie materiałów zainteresowanym nauczycielom.

okres stażu
Poświadczenia innych nauczycieli

3.
Praca w zespole edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.


• Wymiana doświadczeń z nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
raz w miesiącu
Plany pracy, sprawozdania, protokoły z Rad Pedagogicznych

4.
Prowadzenie zajęć otwartych

• Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli w szczególności stażystów i kontraktowych w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego.

2019
Scenariusze zajęć






§ 8 ust.2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich


1.
Opracowanie programu własnego
• Opracowanie i wdrożenie programu własnego „Taniec i muzyka w rozwoju dziecka”,
• Ewaluacja programu własnego.
okres stażu
Opracowany własny program





§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


1.
Organizowanie wycieczek poszerzających wiedzę uczniów oraz kształtujących umiejętność kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

• Organizowanie wycieczek turystycznych,
• Organizowanie wycieczek do kina, teatru, filharmonii, muzeum
• Organizowanie rajdów rowerowych.
okres stażu
karty wycieczek, zdjęcia, filmy

2.
Organizowanie przedstawień, imprez szkolnych i klasowych.

• Przygotowywanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza imprez i uroczystości szkolnych.
według kalendarza pracy szkoły

scenariusze uroczystości, zdjęcia, artykuł w prasie

3.
Organizowanie konkursów

• Organizowanie i współorganizowanie konkursów międzyklasowych i szkolnych.
okres stażu
Scenariusze uroczystości, zdjęcia,

4.
Przygotowanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach, projektach edukacyjnych.

• Przygotowywanie uczniów do reprezentacji klasy i szkoły w różnorodnych formach rywalizacji.
okres stażu
Scenariusze uroczystości, zdjęcia,

5.
Organizowanie dodatkowych zajęć służących wyrównywaniu szans edukacyjnych.

• Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w uczeniu się
• Prowadzenie zajęć kompensacyjno – korekcyjnych i rewalidacyjnych dla uczniów Opinią i z Orzeczeniem Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej.

okres stażu
Dzienniki zajęć

6.
Praca z uczniem zdolnym.
• Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. Prowadzenie koła matematycznego.

okres stażu
Dziennik zajęć



§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. d
Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym.


1.
Uczęszczanie na kurs przygotowujących do egzaminu FCE
• Zdobycie umiejętności posługiwania się językiem angielskim.
2019
Certyfikat ukończenia kursu

§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


1. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
• Uzyskanie fachowej opieki diagnozującej niedobory rozwojowe uczniów,
• Zapobieganie problemom poprzez rozmowy ze specjalistą.

okres stażu

Sprawozdanie z przebiegu spotkań.

2.
Współpraca z Szkolnym Samorządem Uczniowskim
• Udział w akcjach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły,
• Podejmowaniu akcji dokarmiania zwierząt ze schroniska,
• Współpraca na rzecz uczniów niepełnosprawnych w naszej szkole,
• Współpraca ze Sklepikiem Szkolnym.
okres stażu
Podziękowanie, dyplomy, zdjęcia

3. Współpraca z Miejskim Domem Kultury w Przedborzu.
• Uczestnictwo w organizowanych cyklicznych konkursach i sezonowych zajęciach,
• Korzystanie z seansów kinowych,
• Organizowanie konkursów i zajęć na scenie,
• Ukierunkowanie rodziców do mądrego, twórczego zagospodarowania czasu wolnego dzieci zgodnie z ofertą MDK

okres stażu

Sprawozdanie z przebiegu spotkań, zdjęcia.

4. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Przedborzu
• Współpraca z pracownikami socjalnymi w celu uzyskania informacji dotyczących środowiska ucznia, konieczności finansowania obiadów szkolnych, dofinansowania do wyjazdów na wycieczki uczniom z rodzin ubogich, wspieranie rodzin uczniów potrzebujących pomocy.

okres stażu

Sprawozdanie z przebiegu akcji, zdjęcia,

5.
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Radomsku i Piotrkowie Trybunalskim.
• Cykliczne konsultacje i kierowanie dzieci
do poradni.
• Realizacja zaleceń Poradni
Psychologiczno – Pedagogicznej.

okres stażu

Praca z dzieckiem z opinią lub orzeczeniem.


6.

Współpraca z Komendą Powiatową Policji, Ochotniczą Strażą Pożarną
w Przedborzu.

• Organizowanie spotkań z pracownikami służb na temat bezpieczeństwa.
rok szkolny 2016/2017
2019
Sprawozdanie z przebiegu spotkania, zdjęcia.

7.
Aktywna współpraca z rodzicami.
• Kontakty indywidualne, zebrania grupowe.
• Pedagogizacja rodziców.
• Angażowanie rodziców w organizację uroczystości szkolnych i klasowych,
• Ukierunkowanie rodziców do rozwijania zdolności dzieci i ich aktywnego spędzania czasu poza szkołą,
• Integracja rodziców poprzez wspólne z dziećmi wycieczki rowerowe, ogniska, ćwiczenia sportowe.

okres stażu
Referat dotyczący pedagogizacji, zdjęcia
z uroczystości i wycieczek
§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.



1.
Opis i analiza przypadku.
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych ucznia.

• Wypracowanie form pracy z uczniem mającym trudności w nauce lub zachowaniu. Poprawa wyników nauczania.
• Wdrożenie oddziaływań i efekty tych działań.
okres stażu


Poświadczenie Dyrekcji

2.
Objęcie specjalistyczną opieką dzieci z problemami.

• Kierowanie dzieci z problemami na badania w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
• Korzystanie z zaleceń specjalistów podczas planowania pracy dydaktyczno wyrównawczej.

okres stażu

Poświadczenie Dyrekcji


Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji.






Zatwierdzono do realizacji: Nauczyciel odbywający staż:

…………………………….. mgr Anna Żak

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.