Katalog

Ewa Kozieł, 2019-03-27
Wręczyca Wielka

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć w kl. III . Działania matematyczne- dodawanie, odejmowanie , mnożenie i dzielenie, ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań tekstowych.

- n +

Scenariusz zajęć

Klasa III
Prowadząca: Ewa Kozieł
Temat: Działania matematyczne- dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań tekstowych.
WYMAGANIA OGÓLNE:
- wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym
- kształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach
TREŚCI NAUCZANIA:
Uczeń :
-dodaje i odejmuje w zakresie 100
- mnoży i dzieli liczby w zakresie tabliczki mnożenia
-rozwiązuje proste zadania tekstowe
- wykonuje łatwe obliczenia pieniężne, zna będące w obiegu monety i banknoty
-wykonuje obliczenia kalendarzowe, odczytuje wskazania zegarów
CELE LEKCJI/ZAJĘĆ:
Uczeń:
-potrafi wykonać dodawanie odejmowanie mnożenie i dzielenie w zakresie 100
- umie ułożyć i rozwiązać zadanie tekstowe
-potrafi wykonać obliczenia pieniężne i obliczenia kalendarzowe
- prawidłowo odczytuje wskazania zegarów
METODY I FORMY PRACY:
Metody: słowne , oglądowe, czynne
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE/POMOCE: karty pracy, plansza przedstawiająca polskie monety i banknoty, plansza przedstawiająca dni tygodnia, kalendarz, zegar, liczmany kwiatki, liczmany jabłka, kwiatki, na których uczniowie będą zapisywać odpowiednie działania, kartki z narysowanymi kółkami, na których uczniowie będą zapisywać nominały monet, patyczki z imionami dzieci

Przebieg zajęć

1.Podanie uczniom celu zajęć i nacobezu.
2.Rachunek pamięciowy
- rozmowa liczb
- przypomnienie pojęć : suma , różnica, iloczyn , iloraz ; uzupełnianie kwiatków przypiętych na tablicy odpowiednimi działaniami.
3. Rozwiązanie na karcie pracy zad. 1, wykonanie przez uczniów rysunku do zadania, przedstawienie rozwiązania na tablicy – użycie liczmanów.
4. Przypomnienie uczniom, jakie monety i banknoty są w Polsce w obiegu- prezentacja planszy.
5. Rozwiązanie na karcie pracy zad.2- wykonanie rysunku do zadania, prezentacja rozwiązania na tablicy( zapisanie odpowiednich nominałów monet ).
6. Gimnastyka śródlekcyjna- uczniowie wstają z ławek N. pyta U tabliczki mnożenia i dzielenia, jeśli uczeń zna odpowiedź robi przysiad.
7.Rozwiązanie na karcie pracy zad. 3, wykonanie przez uczniów rysunku do zadania, przedstawienie rozwiązania na tablicy – użycie liczmanów.
8. Wykonie zadania 4 na karcie pracy- uzupełnianie zdań z lukami, prezentacja planszy z dniami tygodnia.
9. Wykonanie zadania 5 na karcie pracy.
10. Zaznaczanie na zegarze odpowiednich godzin . Nauczyciel czyta zadanie , a uczniowie zaznaczają na zegarze odpowiednie godziny i obliczają ile czasu upłynęło.
11. Zadanie pracy domowej.
12. Podsumowanie zajęć . Uczniowie siadają na dywanie i kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdanie Na dzisiejszych zajęciach nauczyłem( nauczyłam ) się…
13. Ocena uczniów za pracę na zajęciach.
14. Ewaluacja zajęć- uczniowie za pomocą dłoni pokazują, czy podobały im się zajęcia.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.