Katalog Ewa Kozieł, 2019-03-27 Wręczyca Wielka Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć w kl. III . Działania matematyczne- dodawanie, odejmowanie , mnożenie i dzielenie, ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań tekstowych. Scenariusz zajęć Klasa III Prowadząca: Ewa Kozieł Temat: Działania matematyczne- dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań tekstowych. WYMAGANIA OGÓLNE: - wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym - kształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach TREŚCI NAUCZANIA: Uczeń : -dodaje i odejmuje w zakresie 100 - mnoży i dzieli liczby w zakresie tabliczki mnożenia -rozwiązuje proste zadania tekstowe - wykonuje łatwe obliczenia pieniężne, zna będące w obiegu monety i banknoty -wykonuje obliczenia kalendarzowe, odczytuje wskazania zegarów CELE LEKCJI/ZAJĘĆ: Uczeń: -potrafi wykonać dodawanie odejmowanie mnożenie i dzielenie w zakresie 100 - umie ułożyć i rozwiązać zadanie tekstowe -potrafi wykonać obliczenia pieniężne i obliczenia kalendarzowe - prawidłowo odczytuje wskazania zegarów METODY I FORMY PRACY: Metody: słowne , oglądowe, czynne Formy pracy: indywidualna, zbiorowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE/POMOCE: karty pracy, plansza przedstawiająca polskie monety i banknoty, plansza przedstawiająca dni tygodnia, kalendarz, zegar, liczmany kwiatki, liczmany jabłka, kwiatki, na których uczniowie będą zapisywać odpowiednie działania, kartki z narysowanymi kółkami, na których uczniowie będą zapisywać nominały monet, patyczki z imionami dzieci Przebieg zajęć 1.Podanie uczniom celu zajęć i nacobezu. 2.Rachunek pamięciowy - rozmowa liczb - przypomnienie pojęć : suma , różnica, iloczyn , iloraz ; uzupełnianie kwiatków przypiętych na tablicy odpowiednimi działaniami. 3. Rozwiązanie na karcie pracy zad. 1, wykonanie przez uczniów rysunku do zadania, przedstawienie rozwiązania na tablicy – użycie liczmanów. 4. Przypomnienie uczniom, jakie monety i banknoty są w Polsce w obiegu- prezentacja planszy. 5. Rozwiązanie na karcie pracy zad.2- wykonanie rysunku do zadania, prezentacja rozwiązania na tablicy( zapisanie odpowiednich nominałów monet ). 6. Gimnastyka śródlekcyjna- uczniowie wstają z ławek N. pyta U tabliczki mnożenia i dzielenia, jeśli uczeń zna odpowiedź robi przysiad. 7.Rozwiązanie na karcie pracy zad. 3, wykonanie przez uczniów rysunku do zadania, przedstawienie rozwiązania na tablicy – użycie liczmanów. 8. Wykonie zadania 4 na karcie pracy- uzupełnianie zdań z lukami, prezentacja planszy z dniami tygodnia. 9. Wykonanie zadania 5 na karcie pracy. 10. Zaznaczanie na zegarze odpowiednich godzin . Nauczyciel czyta zadanie , a uczniowie zaznaczają na zegarze odpowiednie godziny i obliczają ile czasu upłynęło. 11. Zadanie pracy domowej. 12. Podsumowanie zajęć . Uczniowie siadają na dywanie i kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdanie Na dzisiejszych zajęciach nauczyłem( nauczyłam ) się… 13. Ocena uczniów za pracę na zajęciach. 14. Ewaluacja zajęć- uczniowie za pomocą dłoni pokazują, czy podobały im się zajęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |