Katalog Ewa Kozieł, 2019-03-27 Wręczyca Wielka Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć w kl. II "Co podpowiada nam wyobrażnia" SCENARIUSZ ZAJĘĆ KLASA PROWADZĄCA : Ewa Kozieł KRĄG TEMATYCZNY : Co podpowiada nam wyobraźnia ? TEMAT : Zaułek słówek- tworzymy opowieści. WYMAGANIA OGÓLNE: -wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym , społecznym - przygotowanie dziecka do życia w zgodzie ze sobą, ludźmi i przyrodą -kształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach. TREŚCI NAUCZANIA: Uczeń: - uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji - zna wszystkie litery alfabetu; czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci i wyciąga z nich wnioski - czyta teksty i recytuje wiersze z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji -tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej - dba o kulturę wypowiadania się - pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną - dodaje liczby w zakresie 30 - mnoży liczby przez 2 -rozwiązuje zadania tekstowe CELE LEKCJI/ZAJĘĆ: Uczeń: - czyta ze zrozumieniem teksty - układa opowiadanie do ilustracji -tworzy wypowiedzi ustne i pisemne - opowiada historyjkę obrazkową - rozwiązuje zagadki -poprawnie zapisuje wyrazy zawierające trudności ortograficzne - recytuje wiersz - oblicza działania za pomocą dodawania i mnożenia -potrafi mnożyć przez 2 - rozwiązuje zadania tekstowe METODY I FORMY PRACY: Metody pracy: słowne, oglądowe, czynne Formy pracy: indywidualna, zbiorowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: worek z bajkowymi rekwizytami, „Ćwiczenia z pomysłem”, ilustracje, podpisy do ilustracji, karta pracy, obrazki, teksty zagadek, wyrazy zawierające trudności ortograficzne, wyrazy, a którymi uczniowie będą układać zdania, plansza z historyjką obrazkową „ Miś na huśtawce” ilustracje matematyczne, patyczki z imionami uczniów, rekwizyty potrzebne do inscenizacji wierszyka ortograficznego. Przebieg zajęć 1. Powitanie . 2. Czynności organizacyjno-porządkowe. 3. Podanie uczniom celów zajęć i nacobezu. 4. Zabawa wprowadzająca do zajęć- worek rekwizytów. Uczniowie siedzą w kręgu i losują z worka umieszczone tam rekwizyty. Zadaniem uczniów jest odgadnąć z jakiej bajki, baśni lub opowieści pochodzi dany rekwizyt. 5. Ćwiczenia słowne – skojarzenia. Uczniowie tworzą skojarzenia do obrazka pokazywanego przez nauczyciela. Uczniowie siedzą w kręgu. nauczyciel pokazuje obrazek. Uczniowie wypowiadają wyraz, który kojarzy im się z obrazkiem. 6. Ćwiczenia słowne- układanie zdania z wybranym wyrazem. Uczniowie losują wyraz i układają z tym wyrazem zdanie. 7. Opowiadanie historyjki obrazkowej „ Miś na huśtawce”. 8. Nadawanie tytułów rysunkom umieszczonym na tablicy. U. oglądają ilustracje przedstawiające jezioro, drzewo i pałac. Przyporządkowują poszczególnym ilustracjom tytuł. Podpisują obrazki w ćwiczeniach. Chętni uczniowie ustnie układają opowiadanie o jednym z wybranych obrazków. 9. Wykonanie zadania 1 na karcie pracy. Zadaniem uczniów jest dokończenie rozpoczętego opowiadania, a następnie głośne odczytanie go. 10. Ćwiczenia ortograficzne, mające na celu utrwalenie pisowni wyrazów zawierających trudności ortograficzne- materiał ortograficzny mieszany. N. przypina na tablicy różne wyrazy z trudnościami ortograficznymi, czyta zagadki Zadaniem U. jest odgadnąć zagadkę, wskazać odpowiedni wyraz oraz wpisać odpowiednią literę.( N. wybiera U. za pomocą losowania patyczków). 11. Inscenizacja wierszyka ortograficznego „ Żaba i jeż”. 12. Rachunek pamięciowy- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 30. 13. Pisanie działań do rysunków. U wykonują obliczenia za pomocą dodawania i mnożenia. 14. Wykonanie zadania 2 na karcie pracy- rozwiązanie zadania tekstowego ( wykonanie rysunku do zadania, dokonanie obliczenia oraz udzielenie poprawnej odpowiedzi.) 15. Podsumowanie zajęć. Uczniowie siadają na dywanie i kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdanie. Na dzisiejszych zajęciach nauczyłem ( nauczyłam ) się… 16. Ocena uczniów za pracę na zajęciach ich aktywność i zaangażowanie. 17. Ewaluacja zajęć- uczniowie za pomocą dłoni pokazują, czy podobały im się zajęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |