AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Urszula Ryś-Sowińska, 2019-03-05
Chorzów

Przyroda, Konspekty

Kontynenty i oceany kuli ziemskiej

- n +


Scenariusz lekcji PRZYRODY dla klasy 6


Temat: Kontynenty i oceany kuli ziemskiej i ich cechy.

Cel ogólny: poznanie charakterystycznych cech poszczególnych kontynentów i oceanów.

Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi
• wskazać na mapie fizycznej świata poszczególne kontynenty i oceany
• wymienić cechy charakterystyczny dla danych kontynentów i oceanów
• wykonać ćwiczenia wykorzystujące zdobytą wiedzę
• rozwinąć kompetencje czytelnicze
• skutecznie komunikować się w różnych sytuacjach

Środki dydaktyczne:
• fototapeta Mapa fizyczna świata
• podręcznik
• załącznik nr 1
• prezentacja- quiz
• magnesy z osadzonymi na nich obiektami geograficznymi.

Metody pracy:
• słowna - rozmowa kierowana
• praca z podręcznikiem
• praktycznej działalności uczniów
• gra dydaktyczna- quiz

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Faza wstępna:
1. Przywitanie uczniów.
2. Nauczyciel snuje opowieść…. „Wasi rówieśnicy z różnych kontynentów wysłali pocztówki z charakterystycznymi dla danego kontynentu obiektami. Przyporządkowujcie je do danego kontynentu nalepiając przy nazwie kontynentu na mapie fizycznej świata (fototapeta) daną pocztówkę. (załącznik nr 1). Nauczyciel rozdaje pocztówki, a uczniowie podchodzą do mapy fizycznej świata (fototapeta) i mocują je, przyporządkowując do odpowiedniego kontynentu. Cała klasa może korygować błędy.

Antarktyda: góra lodowa, foka, pingwiny, kostki lodu Ameryka Południowa: kaktus, anakonda, miasto Majów, papugi
Ameryka Północna: niedźwiedź grizzly, flaga Kanady, sok klonowy, wodospad Niagara
Australia: koala, kangur, Ayers Rock, rafa koralowa
Azja: wachlarz, ryż, mur chiński, posąg Buddy
Afryka: piasek, wielbłąd, banan, plemię Pigmejów
Europa: wieża Eiffla, flaga UE, flaga Polski, Big Ben

Faza właściwa
1. Wyznaczeni uczniowie głośno czytają o rozmieszczeniu kontynentów na kuli ziemskiej i ich powierzchni z podręcznika s.40-41.

2. Nauczyciel podaje treść ćwiczenia, a uczniowie zapisują je i wykonują w zeszycie. Mogą posłużyć się podręcznikiem s. 40-41.

ĆWICZENIE 1
Wypisz nazwy kontynentów w kolejności malejącej.

3.Wyznaczeni uczniowie głośno czytają z podręcznika s.42-45. tekst o charakterystycznych cechach danego kontynentu.


Faza końcowa
1. Uczniowie indywidualnie wykonują w zeszycie quiz geograficzny na podstawie prezentacji wykorzystując wiedzę dotyczącą kontynentów i oceanów.
2. Pożegnanie uczniów.

Załącznik nr 1- zdjęcia z poszczególnych kontynentów
Europa (wieża Eiffla, flaga Unii Europejskiej, flaga Polski, Big Ben)
Afryka (piasek, wielbłąd, banan, murzyn)
Azja (wachlarz, ryż, mur chiński, posąg Buddy)
Australia (miś koala, kangur, Ayers Rock, rafa koralowa)
Ameryka Północna (niedźwiedź gryzzli, flaga Kanady, sok klonowy, wodospad Niagara)
Ameryka Południowa (kaktus, anakonda, miasto Majów, papugi)
Antarktyda (góra lodowa, foka, pingwiny, kostki lodu)
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.