Katalog

Ewa Bieżuńska, 2019-03-06
Brzozie

Język polski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka polskiego

- n +

Konspekt lekcji
Temat lekcji:
Metamorfoza Ebenezera pod wpływem świąt.

Cele lekcji:
Ogólne: uczeń
• zna pojęcia: metamorfoza i na czym ona polega
• rozumie znaczenie wartości w życiu człowieka
Cele operacyjne : uczeń
• zna pojęcie metamorfoza i umie uzasadnić je na przykładzie
• potrafi wskazać cechy charakteru postaci literackiej przed i po przemianie
• bogaci słownictwo, logicznie myśli
• argumentuje swoje zdanie
• tworzy samodzielnie tekst
• ćwiczy umiejętność wypowiadana się na zadany
temat
Metody:
-praca z lekturą ,,Opowieść wigilijna’’, ćwiczenie, dyskusja, elementy wykładu
Formy:
-praca indywidualna ,zbiorowa ( w grupach)

Środki dydaktyczne:
-arkusze papieru, zeszyt, lektura, podręcznik

Przebieg lekcji:

1.Nauczyciel wita się z uczniami. Po czynnościach organizacyjnych zostaje zapisany temat. Nauczyciel podaje cel dzisiejszej lekcji, sprawdza jednocześnie poprawność rozumienia przez uczniów napisanego na tablicy tematu. Jednocześnie podane zostają zasady, jakie będą obowiązywały na dzisiejszej lekcji. Uczniowie wcześniej zostali podzieleni na cztery grupy, siadają w wyznaczonych przez nauczyciela miejscach. Nauczyciel informuje, że za swoją pracę najlepsza grupa otrzymuje oceny (uczniowi sami określą na końcu lekcji, która z grup pracowała najlepiej) .
Następnie klasa odpowiada na pytania związane z metamorfozą – Co to takiego jest ? Czy każdy może się zmienić ? Czy ktoś może mieć na to wpływ?

2.W kolejnym etapie lekcji nauczyciel rozdaje grupom arkusze papieru, pisaki oraz pytania dla poszczególnych grup (Załącznik nr 1 ). Określa zasady pracy w grupie oraz formę prezentacji swojej pracy. Uczniowi słabsi otrzymują od nauczyciela pytania naprowadzające do zadań.
W razie problemu nauczyciel udziela rad i wskazówek dotyczących poleceń. Ma to na celu zmotywowanie słabszych uczniów w klasie do aktywnej pracy i zaangażowania w trakcie dalszych zajęć.

3. Gdy czas pracy mija uczniowie z każdej grupy głośno odczytują poprawne odpowiedzi, które po sprawdzeniu przez nauczyciela zostają zapisane do zeszytu.
Zostają wspólnie wyciągnięte wnioski dotyczące metamorfozy Ebenezera Scrooge’’a.
Nauczyciel zdaje pytania dotyczące głównego bohatera opowiadania.

4.Zakończenie lekcji:

Nauczyciel podsumowuje dzisiejszą lekcję i pracę uczniów, pyta kto nie zrozumiał dzisiejszej lekcji , komu lekcja się podobała.
Następnie uczniowie dokonują samooceny zajęć: samodzielnie oceniają, która grupa wykonała najlepiej zadanie. Najlepsze grupa otrzymuje oceny bardzo dobre.

5. Zadanie domowe:
• Czy Scrooge wykorzystał swoją szansę , czy też jego przemiana była chwilowa? Wypowiedź uzasadnij właściwą argumentacją.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.