Katalog

Aneta Łazuga, 2019-03-06
Łuków

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz uroczystości przedszkolnej "DZIEŃ POSTACI Z BAJEK"

- n +

Scenariusz uroczystości przedszkolnej „DZIEŃ POSTACI Z BAJEK” w gr. „Biedronki”

CELE OGÓLNE:
• Wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez poznawanie bohaterów literatury dziecięcej oraz czerpanie radości ze wspólnych zabaw.
• Kształtowanie spostrzegawczości i skojarzeń podczas odgadywania tytułów wybranych bajek.
• Integrowanie się z dzieci ze wszystkich grupy przedszkolnych, poprzez wytwarzanie radosnej i serdecznej atmosfery w trakcie zabawy.
• Zachęcanie do rozwijania zainteresowań czytelniczych.

METODY PRACY:
– czynna – zadań stawianych do wykonania, praktycznej działalności dzieci
– oglądowa – pokaz ilustracji, puzzle
POMOCE DYDAKTYCZNE:
Ilustracje, puzzle z wybranymi postaciami z bajek i baśni, fasola, kasza gryczana; rekwizyty do wybranych baśni, balony, gazety, obręcze, tabliczki z cyfrą 1 i 2, list z Królestwa Bajek, informacje od Czarownicy, koperty z zadaniami ,nagrania CD.
FORMY PRACY: - zbiorowa - - grupowa - - indywidualna

PRZEBIEG
1.Wstęp. Nauczycielka przebrana za królewnę czyta dzieciom list od Królowej Bajek:
Do Przedszkola dzwoniła Królowa Bajek, że Zła czarownica Bambaryca w swojej złośliwości wtargnęła w nocy do Królestwa Bajek i poprzekładała strony w książkach. Teraz postacie z bajek są zagubione i proszą o pomoc dzieci, bo źle im w nie swoich bajkach. Czarownica zostawiła telegram i zadania do wykonania:
„Kochane Dzieci, stop
Postacie z bajek zagubione stop
Jeśli chcecie, aby były szczęśliwe, stop
Zadania trzeba rozwiązać stop
Książki szanować, stop
Bawić się, stop.”
Podpisano: Czarownica Bambaryca.
2.ZADANIE 1
Układanie puzzli z ilustracjami z bajek, podanie tytułu.
(Z każdej grupy po dwoje dzieci)

2. ZADANIE 2 - „Jaka to bajka?” – zabawa w skojarzenia. (Udział biorą chętne dzieci)
W obręczach znajdują się ilustracje z bajek, a obok leżą rekwizyty z wymienionych bajek. Zadaniem dzieci jest prawidłowe umieszczenie przedmiotów z danej bajki do odpowiedniej obręczy.

Kapelusz czerwony, koszyczek,- Czerwony Kapturek
Poduszka, korona, - Śpiąca Królewna
Lusterko, jabłko, krasnale - Królewna Śnieżka
Fartuch, dynia, pantofelek- Kopciuszek
Pierniki - Jaś i Małgosia
Orzech włoski, żaba, kwiat- Calineczka
3. ZABAWA RUCHOWA - „Bajkowe postacie” – improwizacja ruchowa przy muzyce.

Dzieci swobodnie tańczą przy muzyce z płyty, w przerwie „zamieniają” się w postać z bajki:
• Czerwony Kapturek zrywa kwiatki do koszyczka
• Wilk skrada się na palcach
• Baba Jaga lata na miotle
• Jaś i Małgosia idą przez las podskakując
• Śpiąca Królewna przeciąga się
• Calineczka tańczy z księciem
• Kopciuszek sprząta
4. ZADANIE 3
Zabawa na czas „Pomagamy Kopciuszkowi” – rozdzielanie fasoli od kaszy gryczanej.
(Z każdej grupy po 3 dzieci)
5. ZADANIE 4
Rozpoznawanie tytułów bajek na podstawie wysłuchanych zagadek:
---- Chociaż kłopoty z wilkiem miała,
Wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)
- Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka,
którzy w lesie spotykają chatkę zrobioną z pierniczka (Jaś i Małgosia)
- Jaka to dziewczynka ma roboty wiele,
A na wielkim balu gubi pantofelek. (Kopciuszek)
- Jakie to maluchy zawsze są brodate
I ciężko pracują I zimą i latem? ( „Królewna Śnieżka”) - Każda królewna, a tym bardziej ona.
Winna uważać na wrzeciona.( Śpiąca Królewna)
- Tylko cal wysokości miała ta dzieweczka.
Dlatego też jej imię brzmiało … .( Calineczka) - Wystrugany z drewna, ale jak prawdziwy, Nieposłuszny strasznie , ale urokliwy Po każdym kłamstewku nos mu się wydłużał W wieloryba brzuchu tatę swego ujrzał…(Pinokio)
6. ZADANIE 5
Taniec Bajek- improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kartek papieru lub taniec z balonem.
( Udział biorą 3 pary z każdej grupy)
7. ZADANIE 6
Zabawa „Traf w Baba Jagę” – celowanie do postaci Baba Jagi papierowymi kulkami
(Udział biorą wszystkie dzieci)
8. ZADANIE 7 Rozpoznawanie tyłów bajek po przeczytanym fragmencie. (Udział biorą wszystkie dzieci )
- „Trzy małe świnki” - „Dziewczynka z zapałkami” -„Wilk i koźlątka”
9. ZADANIE 8 „Magiczna liczba”- nauczycielka czyta pytania, zadaniem dzieci jest odgadnięcie prawidłowej odpowiedzi i podniesienie tabliczki z cyfrą 1 lub 2. (Udział bierze 2 dzieci z każdej grupy przedszkolnej)
Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?
1. lubiła bawić się na śniegu,
2. miała skórę jasną jak śnieg.


Co sprzedawała Dziewczynka z Zapałkami?
1. zapałki,
2. drewienka.

Która z bajek, uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?
1. Czerwony Kapturek,
2. Kopciuszek.

Z czego wykonany był najbezpieczniejszy domek w bajce "Trzy świnki"?
1. ze słomy,
2. z drewna.

Jaka cecha charakteru jednej ze świnek, uratowała życie pozostałym świnkom w bajce "Trzy świnki"?
1. pracowitość,
2. lenistwo.

Która z bajek uczy nas, by zawsze słuchać rodziców i nie rozmawiać z obcymi?
1. Kopciuszek,
2. Jaś i Małgosia.

Co zgubił Kopciuszek, uciekając z balu?
1. koronę,
2. pantofelek.

Ilu krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka?
1. trzech,
2. siedmiu.

Jaka bajka uczy nas, by nie kłamać?
1. Pinokio,
2. Czerwony Kapturek.

Jaki zatruty owoc zjadła Królewna Śnieżka?
1. gruszkę,
2. jabłko.

10. Wspólne śpiewanie piosenki „Witajcie w naszej bajce”
11. Zakończenie - pogratulowanie wszystkim wykonania zadań, poinformowanie o powróceniu postaci bajkowych do swoich bajek i baśni. Zaproszenie na zabawę z okazji zwycięstwa nad Czarownicą Bambarycą przy piosenkach: „Czerwony Kapturek”, „Piosenka Wilka”.
Opracowała:
Aneta Ł.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.