Katalog

Iwona Udzielak, 2019-03-06
Bolesławiec

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Górniczy mundur. Scenariusz lekcji kl.3 SP.

- n +

TEMAT: Górnicze umundurowanie.

Główny cel lekcji: Znajomość symboliki związanej z górnictwem.

Cele operacyjne:
Uczeń:
• Zna części munduru górniczego i ich symbolikę,
• Wykonuje model czapki górniczej,
• Współpracuje w grupie,
• Dekoduje zaszyfrowane informacje,
• Wykonuje działania matematyczne w zakresie 100.

Pomoce: pióropusze wykonane z bibuły, kartki z nazwami funkcji górniczych i ich odpowiedniki szyfrowe, żetony w 5 kolorach, papier w kolorze czarnym i żółtym.


Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne.
2. Zapisanie pytania kluczowego: Po co górnikom czapki z pióropuszami w 5 kolorach?
3. Przydział do grup – losowanie żetonów. Wybór liderów.
4. Nauczyciel wyjaśnia, że dawniej górnicy używali miotełki ze strusich piór do wymiatania drobnego gruzu z otworów strzałowych i nosili ją zatkniętą przy czapce. Obecnie przypominają o niej pióropusze na czapkach górniczych.
5. Liderzy biorą pióropusze w takim kolorze, jak żetony grupy.
6. Nauczyciel wiesza na tablicy kartki z napisami: DYREKTOR, SZTYGAR, PRZODOWY, SKARBNIK, GÓRNIK, CZŁONEK ORKIESTRY GÓRNICZEJ, KAPELMISTRZ.
7. Każda grupa rozwiązuje zadanie matematyczne. Po podaniu nauczycielowi wyniku, otrzymuje zaszyfrowaną nazwę funkcji górniczej, którą symbolizuje dana barwa pióropusza.
8. Każda grupa wykonuje z papieru płaski model czapki górniczej, uzupełnia go swoim pióropuszem i, wraz z podpisem wziętym z tablicy, umieszcza na gazetce.
9. W każdej grupie jedno z dzieci kładzie się na szarym papierze, a inni odrysowują jego sylwetkę. Następnie domalowują mundur (na podstawie wzoru- wyświetlone zdjęcie).
10. Każda grupa prezentuje swoją pracę.
11. Podsumowanie zajęć – próba odpowiedzi na pytanie kluczowe.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.