Katalog Ewa Maciak, 2019-03-06 Oleśnica Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanegoImię i nazwisko nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej w …........ PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I Imię i nazwisko: II Data rozpoczęcia stażu: III Staż pracy: IV Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany V Posiadane kwalifikacje: - studia licencjackie: - studia magisterskie: filologia polska VI Termin złożenia wniosku wraz z projektem planu rozwoju zawodowego: 03.09.2018 VII Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: VII Data zakończenia stażu: IX Termin dokonania oceny pracy zawodowej: X Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: CELE: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego; poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej; podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych; osobisty rozwój zawodowy. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA 1.Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego FORMY REALIZACJI Wstępna analiza własnych umiejętności; zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Sporządzenie planu rozwoju zawodowego Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym Uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu Założenie teczki „Awans zawodowy- nauczyciel dyplomowany” TERMIN sierpień 2018 sierpień/wrzesień 2018 3 września 2018 sierpień/wrzesień 2018 okres stażu okres stażu wrzesień 2018 SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Autorefleksja – sprawozdanie z dotychczasowych osiągnięć zawodowych Rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony zatwierdzony przez dyrektora szkoły Wydruki z Internetu (MEN, ISAP) Teczka dokumentująca przebieg stażu ZADANIA 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego FORMY REALIZACJI Gromadzenie dokumentacji Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego okres stażu okres stażu czerwiec 2021 SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Sprawozdanie półroczne w danym roku szkolnym Teczka „Awans zawodowy” Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły 3.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju FORMY REALIZACJI Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju czerwiec 2021 SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ZADANIA 1.Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej FORMY REALIZACJI Współtworzenie dokumentacji szkoły: plan wychowawczy, program profilaktyki, WSO, regulaminy, kalendarz imprez oraz inne zgodnie z potrzebami szkoły Korekty i dostosowania w PSO Konstruowanie planu pracy zespołu humanistycznego Przygotowanie uczniów i udział w konkursach humanistycznych, polonistycznych, recytatorskich, konkursach szkolnych Organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki własne, sprawozdania PSO Plan pacy zespołu humanistycznego Potwierdzenia i sprawozdania Sprawozdania z konkursów Dziennik zajęć 2.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb uczniów FORMY REALIZACJI Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty w formie zajęć pozalekcyjnych TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Dziennik zajęć 3.Opracowywanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej FORMY REALIZACJI Konstruowanie testów polonistycznych dla klas IV – VIII Konstruowanie ankiet do diagnozowania pracy dydaktycznej i wychowawczej TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Testy Diagnozy 4.Umożliwienie uczniom korzystanie z form pozalekcyjnych w procesie dydaktycznym i wychowawczym FORMY REALIZACJI Określenie potrzeb uczniów, organizowanie wycieczek, wyjazdów TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Ankiety, dokumentacja wycieczek 5.Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności FORMY REALIZACJI Aktywny udział w formach doskonalenia (warsztatach metodycznych, kursach, szkoleniach, konferencjach) organizowanych przez placówki doskonalenia zawodowego i inne instytucje, adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia 6.Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego FORMY REALIZACJI Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaświadczenia, wpisy w księdze protokołów 7.Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności FORMY REALIZACJI Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i publicznej Systematyczna lektura czasopism przedmiotowych TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki własne, bibliografia Notatki własne 8.Współpraca z rodzicami dotycząca działań wychowawczych FORMY REALIZACJI Działania na rzecz klasy Udział w zajęciach otwartych Pedagogizacja rodziców (specyficzne trudności w uczeni się, trudności wychowawcze, profilaktyka uzależnień) Konsultacje indywidualne dla rodziców TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapisy w e-dzienniku, Scenariusz zajęć Scenariusz spotkań z rodzicami, prezentacja multimedialna Karty KIP 9. Aktywne rozwijanie zdolności językowych uczniów FORMY REALIZACJI Prowadzenie kółka dziennikarskiego Prowadzenie zajęć dodatkowych w miarę potrzeb TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Gazetka szkolna Dziennik zajęć 10.Przeprowadzenie analizy własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy FORMY REALIZACJI Zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań uczniów Przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów i rodziców dotyczących oceny pracy różnych dziedzin życia szkoły i uczniów TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Formularz ankiety Analiza i wnioski dotyczące ewentualnej modyfikacji pracy § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA 1.Wykorzystywanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela FORMY REALIZACJI Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. planów pracy, sprawozdań, zestawień Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych, np. sprawdziany, dyktanda, testy, karty pracy, prezentacje multimedialne Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych lub Internetu na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych Wykorzystanie w pracy na lekcji metod aktywizujących, wykorzystujących technologię informacyjną (np. metoda WEBQUEST) Wykorzystanie komputera do przygotowania tablic przedmiotowych, np. gramatycznych,leksykalnych Wykorzystanie komputera do przygotowania wystroju kasy – gazetki klasowe Wykorzystanie komputera do wykonania dyplomów, podziękowań, druków okolicznościowych Współpraca z nauczycielem zajęć komputerowych w celu doskonalenia umiejętności w zakresie posługiwania się technologią komputerową i informacyjną Zapoznanie się z ofertą innych nauczycieli – przegląd stron internetowych z publikacjami polonistów Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, tablicy interaktywnej Praca z dziennikiem elektronicznym i wykorzystanie narzędzi przez niego udostępnianych, m.in. elektroniczny kontakt z rodzicami i nauczycielami Wykorzystanie technologii komputerowej w organizowaniu konkursów przedmiotowych Wykorzystanie komputera o tworzenia dokumentacji zaplanowanych działań w ramach stażu Opublikowanie własnego planu rozwoju w Internecie TERMIN okres stażu okres stażu okres stażu według planu pracy dydaktycznej okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu październik 2018 SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Przykładowe dokumenty Wybrane pomoce Odnotowanie w tematyce lekcyjnej, linki wybranych źródeł Przykładowe scenariusze zajęć Przykładowe tablice – zdjęcia Zdjęcia gazetek Wzór wybranych druków Pisemne potwierdzenie nauczyciela zajęć komputerowych Linki stron internetowych Odnotowanie w tematyce lekcyjnej Wpisy w dzienniku elektronicznym Przykładowe regulaminy konkursów Dokumentacja stażu Publikacja w Internecie § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych,prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA 1.Współpraca z nauczycielem języka polskiego FORMY REALIZACJI Wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego w zakresie metod, form pracy i wykorzystywanych środków dydaktycznych Prowadzenie zajęć otwartych z języka polskiego Wspólne przygotowanie i przeprowadzenie konkursów polonistycznych TERMIN okres stażu okres stażu okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki własne Potwierdzenie udziału przez nauczycieli, scenariusze zajęć Sprawozdania z konkursów 2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami FORMY REALIZACJI Prowadzenie rozmów, dzielenie się ciekawymi artykułami Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych – godzina wychowawcza Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych, świątecznych, konkursów interdyscyplinarnych (w wersji papierowej i elektronicznej) Prowadzenie wspólnych przedsięwzięć, np. wycieczka, wyjście TERMIN okres stażu okres stażu Potwierdzenia nauczycieli Scenariusz zajęć Scenariusz uroczystości, sprawozdanie z konkursu Sprawozdania, zdjęcia 3. Praca w zespole humanistycznym FORMY REALIZACJI Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu Współrealizowanie zadań w ramach harmonogramu pracy zespołu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Plan pracy zespołu Sprawozdanie z pracy zespołu 4.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną FORMY REALIZACJI Analizowanie sytuacji uczniów i podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych Kierowanie uczniów na badania Rozmowy w sprawie uczniów mających problemy w nauce TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Dokumentacja szkolna Dokumentacja szkolna Notatki własne 5.Opracowanie i udostępnianie pomocy dydaktycznych FORMY REALIZACJI Opracowanie materiałów (np. testów, kart pracy, scenariuszy zajęć, przedstawień, konkursów) i przekazanie ich szkolnej bibliotece TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Wybrane materiały 6.Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego FORMY REALIZACJI Przygotowanie materiałów i udostępnienie ich w bibliotece szkolne TERMIN okres stażu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poświadczenia nauczyciela bibliotekarza Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |