Katalog

Karolina Urbaszek, 2019-03-06
Łódź

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

konspekt zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu- rodzina

- n +

konspekt zajęć z edukacji matematycznej
dla dzieci 4-ro i 5-cio

Temat: „ Moja Rodzina”- zabawy matematyczne

Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania członków rodziny w języku polskim i angielskim
- Doskonalenie umiejętności określeń oznaczających położenie przedmiotów w przestrzeni


Cele operacyjne:
- wskazać liczebniki porządkowe w zakresie 4
- wskazać położenie przedmiotów w przestrzeni: nad, przed, na, obok
- nazwać członków rodziny w języku angielskim
- współdziałać podczas pracy w grupie


Metody:
- metoda czynna- zadań stawianych dziecku
- metoda CLIL

Formy aktywności:
- indywidualna jednolita
- zbiorowa
- grupowa

Materiał rozwojowy:
- makieta domu wraz z zestawem obrazków
- plansza i zestaw obrazków dla każdego dziecka
- ilustracje członków rodziny
- „kolorowe hula- hop”
- gąbki
- kubeczki
- patyczki
- kostki
- opakowania po chusteczkach higienicznych

Sytuacja edukacyjna:

1. „Hello song”- zabawa muzyczna
Dzieci w kole odtwarzają melodię i tekst piosenki w języku angielskim oraz ilustrują ruchem jej treść.

2. „W pewnym mieści”- wiersz

W pewnym mieście,
Wierzcie lub nie wierzcie.

Gdy podziwiałem okolicy uroki,
Zobaczyłam domek, aż na cztery piętra wysoki.

A w nim mieszka wesoła rodzinka,
w każdym oknie radosna minka.

Na pierwszym piętrze mieszka mama Dorotka,
która ma kotka Psotka.

Na piętrze czwartym,
Mieszka Bartek z noskiem zadartym.

Na trzecim piętrze mieszka tata Tomek,
który dba o cały domek.

Na drugim piętrze mała Marzenka,
wygląda z okienka.

I słonko świeci nad domkiem,
i kotek Psotek na domku macha ogonkiem.

Obok domu drzewo rośnie,
a przed domem bawią się dzieci radośnie.

Nie powiem gdzie ten domek się mieści,
bo to już koniec mej opowieści.

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania związane w treścią wiersza:
- Co zobaczył podróżnik podczas swojej podróży?
- Jak wysoki był dom?
- Kto mieszkał na poszczególnych pietrach?
- Gdzie rosło drzewo?
- Gdzie bawiły się dzieci?
- Co znajdowało się nad domem?
- Gdzie znajdował się kotek Psotek?

Dzieci umieszczają poszczególne postacie i elementy na makiecie domu.


3. „Finger family”- zabawa muzyczna
Dzieci nazywają członków rodziny w języku angielskim i odtwarzają tekst i melodię piosenki.

4. „Kolorowe hula -hop”- zabawa ruchowa
Dzieci siadają na dywanie w kole z hula hop w środku, do którego przymocowane są wstążki w różnych kolorach. Na końcu każdej wstążki znajduje się obrazek przedstawiający członka rodziny. Dzieci wykonują polecenia wskazane przez nauczyciela np.: Sister- jump, mother- run

5. „Kto tu mieszka?”- zabawa matematyczna
Dzieci otrzymują tabliczkę oraz zestaw obrazków do wiersza. Ponownie wysłuchują wiersza i umieszczają na planszy elementy we właściwym miejscu. Sprawdzają poprawność wykonania zadania ze wzorem.

6. „Wesoła rodzina”- zabawa ruchowa z elementem kodowania
Dzieci wykonują ruch przypisany do postaci:
Mama- trzy pajacyki
Tata- dwa podskoki
Dziecko- skłon

7. „Budujemy domy”- zabawa konstrukcyjna
Dzieci w grupach wznoszą budowle z wykorzystaniem różnorodnych materiałów:
I grupa- kubeczki
II grupa- gąbki
III grupa- patyczki i kostki
IV grupa- pudełka po chusteczkach higienicznych







autor:
Karolina Urbaszek




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.