Katalog Karolina Urbaszek, 2019-03-06 Łódź Zajęcia przedszkolne, Konspekty konspekt zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu- rodzinakonspekt zajęć z edukacji matematycznej dla dzieci 4-ro i 5-cio Temat: „ Moja Rodzina”- zabawy matematyczne Cele ogólne: - Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych - Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania członków rodziny w języku polskim i angielskim - Doskonalenie umiejętności określeń oznaczających położenie przedmiotów w przestrzeni Cele operacyjne: - wskazać liczebniki porządkowe w zakresie 4 - wskazać położenie przedmiotów w przestrzeni: nad, przed, na, obok - nazwać członków rodziny w języku angielskim - współdziałać podczas pracy w grupie Metody: - metoda czynna- zadań stawianych dziecku - metoda CLIL Formy aktywności: - indywidualna jednolita - zbiorowa - grupowa Materiał rozwojowy: - makieta domu wraz z zestawem obrazków - plansza i zestaw obrazków dla każdego dziecka - ilustracje członków rodziny - „kolorowe hula- hop” - gąbki - kubeczki - patyczki - kostki - opakowania po chusteczkach higienicznych Sytuacja edukacyjna: 1. „Hello song”- zabawa muzyczna Dzieci w kole odtwarzają melodię i tekst piosenki w języku angielskim oraz ilustrują ruchem jej treść. 2. „W pewnym mieści”- wiersz W pewnym mieście, Wierzcie lub nie wierzcie. Gdy podziwiałem okolicy uroki, Zobaczyłam domek, aż na cztery piętra wysoki. A w nim mieszka wesoła rodzinka, w każdym oknie radosna minka. Na pierwszym piętrze mieszka mama Dorotka, która ma kotka Psotka. Na piętrze czwartym, Mieszka Bartek z noskiem zadartym. Na trzecim piętrze mieszka tata Tomek, który dba o cały domek. Na drugim piętrze mała Marzenka, wygląda z okienka. I słonko świeci nad domkiem, i kotek Psotek na domku macha ogonkiem. Obok domu drzewo rośnie, a przed domem bawią się dzieci radośnie. Nie powiem gdzie ten domek się mieści, bo to już koniec mej opowieści. Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania związane w treścią wiersza: - Co zobaczył podróżnik podczas swojej podróży? - Jak wysoki był dom? - Kto mieszkał na poszczególnych pietrach? - Gdzie rosło drzewo? - Gdzie bawiły się dzieci? - Co znajdowało się nad domem? - Gdzie znajdował się kotek Psotek? Dzieci umieszczają poszczególne postacie i elementy na makiecie domu. 3. „Finger family”- zabawa muzyczna Dzieci nazywają członków rodziny w języku angielskim i odtwarzają tekst i melodię piosenki. 4. „Kolorowe hula -hop”- zabawa ruchowa Dzieci siadają na dywanie w kole z hula hop w środku, do którego przymocowane są wstążki w różnych kolorach. Na końcu każdej wstążki znajduje się obrazek przedstawiający członka rodziny. Dzieci wykonują polecenia wskazane przez nauczyciela np.: Sister- jump, mother- run 5. „Kto tu mieszka?”- zabawa matematyczna Dzieci otrzymują tabliczkę oraz zestaw obrazków do wiersza. Ponownie wysłuchują wiersza i umieszczają na planszy elementy we właściwym miejscu. Sprawdzają poprawność wykonania zadania ze wzorem. 6. „Wesoła rodzina”- zabawa ruchowa z elementem kodowania Dzieci wykonują ruch przypisany do postaci: Mama- trzy pajacyki Tata- dwa podskoki Dziecko- skłon 7. „Budujemy domy”- zabawa konstrukcyjna Dzieci w grupach wznoszą budowle z wykorzystaniem różnorodnych materiałów: I grupa- kubeczki II grupa- gąbki III grupa- patyczki i kostki IV grupa- pudełka po chusteczkach higienicznych autor: Karolina Urbaszek Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |