Katalog Katarzyna Wus, 2019-03-05 Bartoszyce Jadwiga Majcher Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć adaptacyjnychSCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH W GRUPIE II W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 9 W BARTOSZYCACH Data: 29.08.2018r. (środa) Prowadzące: Katarzyna Wus, Jadwiga Majcher Pomoce do zajęć: wizytówki formie medali, nagranie z muzyką marszową, miś pluszowy, różdżka, muzyka relaksacyjna, nożyczki, bibuła, wycinanki, mazaki, kleje, kredki, spinacze, chusta animacyjna, fotobudka „Miś”, aparat, koperta z sylwetą postaci i elementami do ubrania jej, chusta szyfonowa Przebieg zajęć: 1. Przywitanie rodziców z dziećmi – wręczenie wizytówek w formie medali. 2. Zabawy swobodne w sali. 3. „Chodźcie do mnie” (muzyka i słowa: K. Tomiak-Zaremba) – zaproszenie uczestników do koła śpiewanką. 4. „Dzień dobry dzieci” (sł. D. Czyż, muz. M. Broda-Bajak) – piosenka ilustrowana gestem. 5. „Moje nóżki” (sł. J. Niedbała, na melodię piosenki tradycyjnej „ Mam chusteczkę haftowaną”) – zabawa naśladowcza w parach z rodzicami do piosenki. Dzieci i rodzice tworzą pary i ilustrują ruchowo tekst piosenki zgodnie z jej treścią. 6. Zabawa na powitanie „Witają się nasze…” – dzieci wspólnie z rodzicami trzymają się za ręce i poruszają się w rytm marszowej muzyki. Podczas przerwy w muzyce dzieci i rodzice słuchają poleceń nauczyciela i witają się różnymi częściami ciała, np. kciukami, łokciami. 7. „Oto miś Tuliś, a ty kto?” – zabawa integracyjna. Dzieci poznają przedszkolnego misia i same przedstawiają się mu podając go sobie z rąk do rąk. 8. „Szmaciany misio” – zabawa relaksująca (wg J. Niedbały) Dziecko jest „szmacianym misiem”, dotknięte różdżką kładzie się na dywanie. W tle słychać muzykę relaksacyjną. Rodzice wykonują następujące polecenia: - proszę podnieść spokojnie jedną łapkę misia i poruszać nią delikatnie w górę i w dół, w tył i w przód - teraz proszę podnieść nóżkę misia i poruszać nią w górę i w dół, głaskać nią delikatnie i rysować na niej niewielkie koła - proszę postawić delikatnie swojego misia przed sobą i poruszać lekko jego główką na boki - proszę, sprawdź, czy twój miś potrafi się schylić i obrócić - a teraz przytul go mocno i daj mu całuska 9. „Wesołe koło” – zabawa kołowa z chustą animacyjną pozwalająca poznać imiona dzieci (wg J. Niedbały) Dzieci wspólnie z rodzicami tworzą koło, chwytając za brzegi chusty animacyjnej. Nauczyciel wywołuje po imieniu po 3 dzieci, które wchodzą do wnętrza chusty, siadają i machają ręką do pozostałych uczestników zabawy. Wszyscy idą w prawą stronę, delikatnie owijając dzieci chustą, a następnie w przeciwną – stopniowo je odwijając, mówiąc krótką rymowankę: W środku koła siedzą dzieci, Znasz już ich imiona. A w przedszkolu jest wesoło - szybko się przekonasz! 10. „Zaczarowana chusta” – zabawa z rodzicami przy muzyce z wykorzystaniem chusty szyfonowej. Dzieci z rodzicami poruszają się w rytmie utworu. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, dzieci kucają i zamykają oczy. Nauczyciel nakrywa jedno z nich chustą szyfonową i pyta: „Kogo nie ma?” uczestnicy zabawy otwierają oczy i odgadują, które dziecko zniknęło. 11. „Słoneczko i deszczyk” – zabawa z rodzicami przy muzyce. Gdy słychać pierwszą część piosenki dzieci z rodzicami swobodnie pląsają po całej sali. Podczas drugiej części piosenki, dzieci ukrywają się pod parasolem rodzica. 12. Zaproszenie do swobodnej zabawy w sali. Zapoznanie dzieci z różnymi kącikami zainteresowań. 13. „Już zabawki odkładamy” – sygnał do sprzątania (piosenka). (sł. M Broda-Bajak, na melodię piosenki tradycyjnej „Panie Janie”) 14. „Oto ja” – zabawa dydaktyczna. Dziecko i rodzic tworzą parę i siadają przy stoliku. Każda para otrzymuje kopertę z sylwetą postaci i elementami do zabawy w ubieranie. Zadaniem dziecka jest ubranie sylwety ciała dziecka poprzez doklejenie wszystkich elementów we właściwych miejscach i pokolorowanie ich. Rodzic podpisuje sylwetę imieniem dziecka. Gotowe prace zostają wyeksponowane na holu. 15. „Śpiący miś” – zapoznanie ze sposobem odpoczywania w przedszkolu, oglądanie leżaków, próby kładzenia się. W tle słychać muzykę relaksacyjną. 16. Kawiarenka – spotkanie rodziców na kawie, wymiana swoich spostrzeżeń. 17. „Fotobudka” – robienie zdjęć z wykorzystaniem fotobudki upamiętniającej pierwszy dzień w przedszkolu. 18. „Zwiedzamy ogród przedszkolny” – zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, rysowanie kredą po chodniku Opracowała: SCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH W GRUPIE II W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 9 W BARTOSZYCACH Data: 30.08.2018r. (czwartek) Prowadzące: Katarzyna Wus Pomoce do zajęć: wizytówki w formie medali, wąż spacerowy, muzyka relaksacyjna (kołysanka), marszowa, kotek pluszowy, balony dla każdego dziecka, elementy do przyklejania (uszy, wąsy), guziki, markery, Magiczny Dywan Przebieg zajęć: 1. Przywitanie rodziców z dziećmi – wręczenie wizytówek w formie medali 2. Zabawy swobodne w sali 3. „Chodźcie do mnie” (muzyka i słowa: K. Tomiak-Zaremba) – zaproszenie uczestników do koła śpiewanką. 4. „Nóżka do nóżki” – rymowanka na powitanie (wg N. Łasochy) Nóżka do nóżki, nóżka do nóżki Tańczą w kapciuszkach małe paluszki Bioderka się kręcą to w lewo, to w prawo A my na powitanie bijemy sobie brawo! 5. Zapoznanie z kotkiem Nutkiem. Nauczycielka zapoznaje dzieci z przedszkolnym kotkiem Nutkiem, który lubi zabawy muzyczne. Dzieci witają go głaszcząc po kolei. 6. „Wesołe tamburyno” – zabawa w kole z rodzicami z wykorzystaniem tamburyna. Zapoznanie z instrumentem muzycznym i zachęcanie do gry na nim. 7. „Tańczące baloniki” – wesoła zabawa z balonami przy piosenkach wg Moniki Kluzy „Tańczą baloniki”, Balonik w górę”. 8. „Balonowe kotki” – zabawa twórcza z rodzicami przy stolikach. Doklejanie do balonów gotowych elementów z papieru (uszu, wąsów, oczu) 9. „Zwiedzamy przedszkole” – dzieci chwytają węża w rytm piosenki „Wąż” wg Klanzy i wyruszają na spacer po przedszkolu. Zwiedzają wszystkie pomieszczenia, zapoznają pracowników przedszkola, zatrzymują się w szatni na „Magicznym Dywanie”. 10. Zabawy przy pląsach przy akompaniamencie pani Ewy: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Mało nas”, „My jesteśmy krasnoludki” . 11. „Łakomczuszek” – zabawa ruchowo-naśladowcza (wg J. Niedbały) Dzieci z rodzicami stoją w kole i naśladują recytowany przez nauczyciela wiersz poprzez ilustrację ruchową: Pusty brzuszek, pełny brzuszek – Tak wygląda łakomczuszek. Pusta buzia, pełna buzia – Teraz rośnie mała Zuzia. Jestem dzielnym przedszkolakiem, Zawsze chętnie wszystko jem, Nie grymaszę i nie płaczę I urosnę: o tym wiem! 12. „Myjemy rączki” – zwiedzanie łazienki w sali, poznanie kolejnych etapów mycia rąk, używanie ręczników papierowych. 13. „Degustator” – zabawa w smakowanie. Nauczyciel zachęca dzieci do zjedzenia zupy: „W naszym przedszkolu są panie kucharki, które potrafią wyczarować pyszne dania. Chociaż nie zawsze śniadanka, obiady i podwieczorki będą wyglądać tak jak te w waszym domu, to jeśli ich skosztujecie - przekonacie się, że są pyszne i wyjątkowe. Nasze panie kucharki mają całą półkę magicznych przypraw, które sprawiają, że dzieci rosną silne, zdrowe, mądre i są uśmiechnięte od rana do wieczora. Dzieci zawsze próbują chociaż troszeczkę każdego dania po to, aby czarodziejska moc tych przypraw zadziałała. I już dziś panie kucharki przygotowały dla was smaczną niespodziankę! Zapraszam do stolików. Smacznego! 14. „W ogrodzie przedszkolnym” – zabawy swobodne z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |